www.knhs.nl
Teddy van de Rijt was weer goed op dreef in Ermelo tijdens de Roelofsen Raalte competitie. Met Fostymana van het Trichelhof werd ze eerste en met Kosmo van Orchid’s derde. Amke Bekhuis werd tweede met Matchello.
In de zware tour stond het basisparcours krap aan de tijd. Twee combinaties bleven zonder hindernisfouten, maar drongen wegens tijdoverschrijding niet door tot de barrage. Vijf combinaties bleven wel foutloos en binnen de tijd: Teddy van de Rijt en Amke Bekhuis elk met twee pony’s en Veronique Morsink met één pony. In de barrage bleven twee combinaties opnieuw foutloos. Amke Bekhuis was met Matchello (v. Mentos) foutloos gebleven in een te verbeteren tijd en dat wist Teddy van de Rijt, die als laatste startte met Fostymana van het Trichelhof (v. Kantje’s Korporaal). ‘Ik probeerde nul te rijden in een ritmisch rondje. Ik dacht dat ik daarmee wel kon winnen, want Fosty is best snel van zichzelf.’ Dat bleek Teddy goed ingeschat te hebben.
In eerdere Roelofsen Raalte wedstrijden wist Teddy van de Rijt ook al goede resultaten te behalen, ze kan dus met een gerust hart de finale van deze competitie tegemoet zien die 19 mei in Roosendaal verreden wordt.
In de lichte tour wisten slechts twee combinaties foutloos te blijven. Kars Bonhof liep met Surprise (v. Nils) vier strafpunten op in de barrage. Dat was voldoende om te winnen: Lars Kersten werd met Punto in de barrage gediskwalificeerd na twee weigeringen.
Uitslagen:
Roelofsen Raalte competite (zware tour):
1. Teddy van de Rijt (Nuenen) Fostymana vh Trichelhof 0/0/36,42;
2. Amke Bekhuis Tubbergen) Matcehello 0/0/44,39;
3. Teddy van de Rijt (Nuenen) Kosmo Van Orchid's 0/4/36,39;
4. Veronique Morsink (Losser) Anouk 0/4/ 39,44.
Roelofsen Raalte competitie (lichte tour):
1. Kars Bonhof (Epe) Surprise 0/4/ 38,13;
2. Lars Kersten (Eghel) Punto 0/Uitsl;
3. Christy Dictus (Zundert) Marktzicht’s Boy 4/80,36;
4. Willem John van de Mheen (Hoevelaken) Don Juan 5/81,39.