www.jumpinglummen.be
De Prijs Soleco, de kleine Grote Prijs werd verreden over een Barema A met barrage. Achtenveertig ruiters kwamen in piste, waarvan er 11 foutloos bleven. In de barrage reed Dominique Hendrickx zijn 10 jarige BWP merrie Capcity (v. Sheyenne de Baugy x Heartbreaker) feilloos rond in 32.09 sec. net iet sneller dan de Mexiaan Jaime Azcarraga met Celsius (13 jarige Holsteiner hengst v. Carthago x Peter Pan) en Donaat Brondeel met Rexar du Houssoit (11 jarige SBS hengst v. Ksar Sitte x Heartbreaker) die respectievelijk op plaats 2 en 3 eindigden.
Dominique : “Ik rijd Capacity nu ongeveer een jaar en daarvoor had ze nog niet erg veel gedaan. Vorige week in Antwerpen zat het niet mee, ik had telkens een fout. Dit weekend ging al prima van start met een tweede plaats in de openingsproef. Ik denk wel dat ze de grote proeven zal aankunnen. Het enige wat nog eens tegen haar werkt is haar temperament, maar anderzijds is het net door haar vurig temperament dat ik vandaag de kleine Grote Prijs kan winnen.”