www.jumpinglummen.be
Zeventien combinaties kwamen in piste voor de derby of Flanders in Lummen. Geen enkele ruiter wist een foutloze omloop af te leggen zodat de drie vierpunters naar de barrage mochten. In de barrage moest de Britse William Funnell als eerste van start met Dorada. Hij reed de Ierse merrie foutloos rond in 50.24 sec., Guy Williams was met Skip Two Ramiro eveneens foutloos maar net iets trager (50.61 sec.) wat hem een tweede plaats opleverde. De jongste van het trio, de Belg Nick Motmans werd met Aladdin St. Ghyvan met vier strafpunten in de barrage in 52.14 sec. mooi derde.
William Funnell : "Voor mij is dit de eerste keer dat ik deelneem aan de derby in Lummen. Shane Breen werd met dit paard vorig jaar wel tweede hier. Ik rijd Dorada nog niet zo lang maar ik had er wel vertrouwen in, het is natuurlijk super dat je een paard kan rijden dat ervaring heeft in deze proeven. De grootste uitdaging in deze proef was voor mij dus het feit dat ik haar nog niet zo goed ken. In de barrage moest ik als eerste van start maar ik wist dat Shane met Dorada heel wat speed proeven gewonnen heeft dus dat ik er echt kon voor gaan. Dat lukte en ik ben dan ook super tevreden met deze overwinning."