Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:Hier staat toch in de wet dat elke bestuurder bij het naderen van een paard moet vertragen en indien het paard tekenen van angst vertoont stoppen.
gohya schreef:Ik weet niet wat voor merk motor de man heeft,maar een Harley die met 20km langs komt rijden maakt een hele hoop herrie.Daar schrikken héél veel paarden van! Moet elke motor rijder met een harley dan overal stoppen waar een paard loopt? en wachten tot het dier helemaal uit zicht is?
damian23 schreef:gohya schreef:Ik weet niet wat voor merk motor de man heeft,maar een Harley die met 20km langs komt rijden maakt een hele hoop herrie.Daar schrikken héél veel paarden van! Moet elke motor rijder met een harley dan overal stoppen waar een paard loopt? en wachten tot het dier helemaal uit zicht is?
Ik woon zelf aan een redelijk drukke weg en ik kan me ook dood ergeren aan het gedrag van sommige motorrijders. Van normale motoren schrikt mijn paard niet, maar er zijn een aantal die dermate veel geluid produceren en dan nog lekker dat gas flink open gooien dat ik er zelf van schrik. Voornaamste bron van ergernis: de uitlaat. Europese regels schrijven keurig voor hoeveel geluid elk type mag maken op de openbare weg. Tachtig decibel geldt zo'n beetje als bovengrens, gemeten vlakbij de uitlaat. Maar sommige figuren vinden het stoer om er illegaal een andere uitlaat op te zetten. Motoren die zoveel herrie maken horen naar mijn idee dus helemaal niet thuis op de weg.