Sir Donovan en Bon Bravour winnaars WK selectiewedstrijd BE

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Sir Donovan en Bon Bravour winnaars WK selectiewedstrijd BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 14:23

http://www.bokt.nl

De vijfjarige Sir Donovan (Sir Donnerhall x Weltmeyer) en Nick Van Laer wonnen afgelopen weekend de selectiewedstrijd voor het WK voor jonge dressuurpaarden dat van 5 tot 11 augustus in Verden zal plaatsvinden. De eerste zeven wedstrijden van de Beker van België voor jonge dressuurpaarden tellen mee voor de selectie voor het WK. Dat meldt de Roshoeve op hun site. Dit was de tweede selectie wedstrijd en werd gehouden in Jeneffe.

Eurodressage.com meldt dat bij de zesjarigen IPS Bon Bravour (v. Painted Black) won onder Tom Franckx. De combinatie kreeg 79.80 toebedeeld. Op de tweede plaatst eindigde met een minimaal verschil Katrien Verreet met Galliani Biolley (Sir Donnerhall x Lanciano). Derde werd Charlotte Defalque met de KWPN ruin Botticelli (Vivaldi x Koss).

Er was ook een wedstrijd uitgeschreven voor de vierjarigen en daarbij ging de overwinning naar Mieke Driesmet de BWP’er Champione van de Kempenhoeve (Sir Donnerhall x Weltmeyer). Tweede werd Amandine Prevost met Chaina de Demiche (Stedinger x Donnerhall). Derde plek was voor Celine Laffineur met de KPWN Deep Fritz ( Santa x Jazz)

s0173957

Re: Sir Donovan en Bon Bravour winnaars WK selectiewedstrijd BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:38

Volgens mij is Boticelli een Vivaldi...

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:51

En volgens mij is Bon Bravour zijn afstamming ook niet helemaal correct, maak er maar Painted Black x Chronos van.
Wel leuk bij de zesjarige staan 2 paarden van bokkers bovenaan.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:01

Sir Donnerhall's kiddo's zijn wel lekker vertegenwoordigd :D

Gaaf!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:03

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:12

Sir Donovan is zo'n leuk en lief beestje <3
heel veel succes allemaal

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:08

Die Champione is anders ook een echte belofte. Kan bewegen en is erg vriendelijk in de omgang! :j

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:10

SETEFURII: heb je er een filmpje van? nu ben ik erg benieuwd

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:38

Championne was ik als veulen gaan kijken met een vriend die een merrieveulen wou kopen.
Degene die ons toen het beste uitviel was een Quaterback merrieveulen, maar toen niet meer te koop.
De Sir Donnerhall had toen niet zoveel indruk gemaakt, lol, er kan veel veranderen is 4 jaar tijd :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 07:55

Knappe prestaties *\o/*

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:54

nicky_rilana schreef:
SETEFURII: heb je er een filmpje van? nu ben ik erg benieuwd

Nee helaas geen filmpje.

Sev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 00:35

Dankjulliewel voor de complimentjes, altijd leuk van mensen die je zelfs helemaal niet kent! :-)
Champione heb ik gekocht als 4 maanden oud veulentje. Ik heb al wel eens wat foto's geplaatst over haar op bokt in de Sir Donnerhall groep.

Ondertussen heeft ze al een prachtig seizoen achter de rug. Pas 2de geworden op de meest recente Havens Cup wedstrijd (laatste selectie 5 en 6jarigen), eerste manche van de sBs Dressage Breeders Trophy gewonnen met 84.60% en vorig weekend Nationaal Kampioen LRV open klasse geworden!!! Mieke, mijn lesgeefster, rijdt haar voorlopig nog omdat ik zelf nog de ervaring mis met jonge paarden en die 2 doen dat echt schitterend!

Ik twijfelde toen ook tussen de Quaterback merrie (Caprilli) en Champione en mijn voorkeur ging toen uit naar Champione. :-)
Het is misschien niet de meest spectaculaire maar beweegt met zoveel schwung en tact en met een zeer goed achterbeengebruik en laat al geweldig mooie overgangen zien.
Caprilli is ook een hele goeie geworden, werd 3de op hetzelfde nationaal kampioenschap en had pas een veulen van een tweetal weken aan de voet!

@ Nicky_rilana ik heb heel veel filmpjes en foto's van haar. Foto's op facebook, filmpjes zou ik eens moeten publiceren.