Hippisch Hengelo heet voortaan Indoor Twente

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Hippisch Hengelo heet voortaan Indoor Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 20:10

www.indoortwente.nl

Het tweeweekse evenement Hippisch Hengelo is omgedoopt in Indoor Twente. De naamsverandering is tot stand gekomen vanwege de verhuizing. Het nationaal en internationaal concours heeft een nieuwe onderkomen gevonden in Go Planet Expo Hall in Enschede van 28 november tot en met 9 december 2012.

Hippisch Hengelo heeft in binnen- en buitenland een naam opgebouwd, maar het voortbestaan werd enigszins onzeker toen de evenementenhal Expo Center verkocht werd en een andere bestemming kreeg. Organisatiebureau EQ International ging op zoek naar een alternatief en sloeg de handen ineen met de Saasveldse horecaondernemer Ben Lutke Veldhuis van ’t Holscher, bekend als de vaste cateraar van Hippisch Hengelo en nu dus de nieuwe exploitant van Go Planet Expo Hall. Er is een driejarige overeenkomst gesloten.

Het format van het evenement blijft hetzelfde. Indoor Twente biedt een aantrekkelijk programma aan internationale en nationale springruiters. Er wordt bovendien gestreden om het Open Twents verenigingskampioenschap en de Twente Cup. Het eerste weekend is ingericht voor de jeugdruiters, de tweede week gaat van start met de Expo Talent Sale van beloftevolle springpaarden, gevolgd door de hengstencompetitie. Op zondag 9 december sluit het hippische evenement af met de Grote Prijs op tweesterren niveau.

Chris van Dam van EQ International kijkt naar de komende editie uit. “We waren al een paar jaar op zoek naar een nieuwe locatie en we zijn blij dat we onderdak hebben gevonden in de Go Planet Expo Hall. Een fantastische locatie in Twente, direct naast de Grolsch veste, met genoeg parkeergelegenheid en plaats voor honderden stallen. We kunnen straks twee losrijringen bieden in plaats van één. Dat werkt prettiger voor de ruiters. De hal is een fractie kleiner dan dat we gewend zijn, maar de internationale uitstraling zal er niet minder om zijn. We staan opnieuw garant voor een topbodem, waarop de paarden goede prestaties kunnen leveren.”

Met de verhuizing naar Enschede wordt bovendien de nationale dressuurdag weer nieuw leven ingeblazen. De Moorland Dressuurdag was jarenlang een begrip, tot de sponsoring afliep en vorig jaar de nationale dressuur uit het programma geschrapt werd. In december wordt de Shining Star Stables Dressuurdag in de klasse ZZ-licht tot en met Grand Prix verreden, op initiatief van Tjerko Jurgens van de Shining Star Stables in Deurningen.

rowo

Re: Hippisch Hengelo heet voortaan Indoor Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:17

Toch super dat het evenement gewoon doorgang kan vinden, alleen dan op een andere locatie. Altijd gezellig daar!

Ik vraag me alleen wel af of ze iets geregeld hebben met Twente.... 1 van de beide weekenden moeten ze geheid thuis voetballlen en dan gaat er wel een heel grote chaos ontstaan. Alleen als Twente moet voetballen is er al een mega parkeertekort.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:18

Goede locatie, ook mooi bereikbaar met de trein.
Leuk trouwens dat de dressuur weer terugkomt!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:26

Rowo, je haalt de vraag uit mijn mond.
ik vraag me inderdaad ook wel af hoe ze dat gaan doen als Twente ook moet voetballen.
Nou ja natuurlijk super dat het evenement gewoon door kan gaan :D altijd goed !!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:21

Super tof he :D
Echt vet dat dit kortgesloten is, mooie foto's maken van de dressuur dit jaar denk ik zo :):)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:52

Leuk inderdaad maar dat met het voetbal vraag ik me ook af.

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 05:27

ik help er elk jaar mee als vrijwilliger, afgelopen jaar was er idd sprake van, hoe moet het met wedstrijden van twente... gelukkig zit er bij de ijsbaan ook een grote parkeerplaats!! en ik weet dat bij wedstrijden van twente zelfs parkeerplaatsen van de UT gebruikt worden, ik denk dat ze hier ook wel goed over nagedacht hebben en met alle betrokken partijen goed overleg hebben gehad over hoe en wat.

ben blij dat het gewoon doorgang bied, en ook dit jaar zal ik zeker weer van de partij zijn als vrijwilliger :)

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:24

ben benieuwd, vorig jaar als groom geweest en het jaar daarvoor ook, wat fijn is dat er nu 2 ringen komen, dus niet meer om 6 uur voor de deur staan in de kou om ff snel te kunnen longeren. maar wat wel jammer is, het is niet zo makkelijk bereikbaar als hengelo! dus ben benieuwd

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:43

armlou schreef:
ik help er elk jaar mee als vrijwilliger, afgelopen jaar was er idd sprake van, hoe moet het met wedstrijden van twente... gelukkig zit er bij de ijsbaan ook een grote parkeerplaats!! en ik weet dat bij wedstrijden van twente zelfs parkeerplaatsen van de UT gebruikt worden, ik denk dat ze hier ook wel goed over nagedacht hebben en met alle betrokken partijen goed overleg hebben gehad over hoe en wat.

Euh... het is in december he, dus de parkeerplaats van de schaatsbaan moet voor een gedeelte vast vrij blijven voor de gasten van de schaatsbaan ;) Ik vrees toch wel een chaos. Maar dat zullen we zien.