Steffen Peters vraagt om vrijstelling selectiewedstrijden OS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Steffen Peters vraagt om vrijstelling selectiewedstrijden OS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 09:46

http://www.bokt.nl

Steffen Peters die dit jaar met de donkerbruine ruin Ravel (v. Contango) wederom weer wil deelnemen aan de Olympische Spelen. Normaal gesproken behoren ruiters zich te kwalificeren via een aantal te rijden wedstrijden, maar Peters heeft verzocht of hij hiervoor vrijstelling kan krijgen. Peters staat momenteel op nummer één op de USEF ranking list. Volgens deze lijst zijn de recente gemiddelde scores van het duo rond de 80 procent in de Grand Prix en 78 procent in de Specials. De selectiewedstrijden voor de Olympische Spelen zijn begin en half juni in Gladstone, New Jersey. Dat is aan de oostzijde van Amerika. Peters is woonachtig in San Diego, Californië en dat is aan de westzijde van het land. Als Peters deel moet nemen aan de wedstrijden in New Jersey betekent dit vlak voor de Olympische Spelen nog een extra reis van meer dan 3.800 kilometer. Dat meldt dressage-news.com.

Peters staat op nummer twee met zijn andere paard Legolas. Zowel Ravel als Legolas zijn in eigendom van Akiko Yamazaki.

Peters heeft het verzoek eind maart ingediend bij de United States Equestrian Federation (USEF). Of Peters uitstel krijgt hoort hij pas over drie weken. Bij het verzoek van vrijstelling hoort ook een veterinair onderzoek. Deze is gepland voor 21 mei. Daarna wil de USEF pas uitsluitsel geven.

EllyC

Re: Steffen Peters vraagt om vrijstelling selectiewedstrijden OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:48

Hij is niet zwart maar donkerbruin (detail, maar toch).

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:02

Tja, begrijpelijk, maar elke ruiter dient zich volgens mij te kwalificeren. Het was alleen praktischer geweest als ze die wedstrijden of eerder, of meer verdeeld over het land hadden gedaan.

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:05

Zou leuk zijn voor hem als hij vrijstelling krijgt, maar van de andere kant niet terecht. De andere ruiters moeten ook die wedstrijden rijden, dus ook hij.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:06

Een persoon als Anky met Upido of Gal met Undercover krijgt toch ook geen uitstel om welke reden dan ook.
En tuurlijk heeft Anky verder nog weinig behaald met Upido, maar toch!!
Het zou uiteraard fijn voor hem zijn
Maar iedereen moet zich kwalificeren en bewijzen dus ik vindt het oneerlijk en niet terecht.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:09

Dors04 schreef:
Een persoon als Anky met Upido of Gal met Undercover krijgt toch ook geen uitstel om welke reden dan ook.
Maar iedereen moet zich kwalificeren en bewijzen dus ik vindt het oneerlijk en niet terecht.

Dat is appels met peren vergelijken. Ten eerste heeft Nederland veel meer ruiters op dit niveau (dus moet er een selectie plaatsvinden) en ten tweede hoeven die niet zo ver te reizen voor een selectiewedstrijd. Vergeet niet dat reizen veel energie vergt van een paard.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:26

Anoeska27 schreef:
Dors04 schreef:

Dat is appels met peren vergelijken. Ten eerste heeft Nederland veel meer ruiters op dit niveau (dus moet er een selectie plaatsvinden) en ten tweede hoeven die niet zo ver te reizen voor een selectiewedstrijd. Vergeet niet dat reizen veel energie vergt van een paard.

Daar heb je inderdaad gelijk in :j

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:36

Anoeska27 schreef:
Dors04 schreef:

Ik ben het ergens wel met je eens. Zeker wat betreft het reizen en zoals iemand het zei was het iets slimmer geweest als de selectiewedstrijden iets meer verdeeld over het land waren.
Daarnaast vind ik ook dat Steffen genoeg heeft laten zien om aan te tonen dat hij ook een plek verdient...

Hoewelll aan de andere kaaant.. de VS is een groot gebied waar, denk ik, zoveel meer goede dressuurruiters rondhobbelen. In Nederland zijn het er inderdaad ook veel, maar ik denk niet meer dan in de VS, dus ook daar zijn selectiewedstrijden terecht.
Misschien is er wel iemand net zo goed als Steffen of misschien wel beter die zich nog niet zo in de picture heeft gereden als hij, maar wel de moeite neemt om naar de selectiewedstrijden te gaan.

Dus ik vind dat er van alle kanten wel wat te beargumenteren is.
Ik ben in ieder geval blij dat ik de beslissing niet hoef te maken }:0

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:08

Ik snap hem wel,hij heeft zich ruimschoots bewezen en ze hebben die selectiewedstrijden op een absoluut ongunstig tijdstip georganiseerd.Als hij daar heen gaat wordt ie waarschijnlijk zowiezo geselecteerd maar heeft ie kans op een vermoeid paard op de OS.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 18:24

tja, begrijpelijk van zijn kant, maar ook ik vind dat ze dan maar eerder en meer wedstrijden hadden moeten organiseren om je op te kunnen kwalificeren. Verder, het is natuurlijk een momentopname en wat zegt een gemiddelde over de staat waarin het paard/ de paarden nu verkeren? Welke keuze er ook wordt gemaakt, er zullen altijd mensen ontevreden blijven.

Coeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:14

In principe vind ik dat iedereen zich gewoon dient te kwalificeren, maar in dit geval snap ik het ook wel weer.
Zo kort voor de spelen al zo'n afstand reizen voor kwalificaties.... dan ben je daarna thuis en kun je ze bijna gelijk weer op het vliegtuig zetten...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:19

Ik snap het op zich wel, maar ik vind het wel arrogant eerlijk gezegd om vrijstelling te willen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:21

antje_vip schreef:
Ik snap het op zich wel, maar ik vind het wel arrogant eerlijk gezegd om vrijstelling te willen.

Nouja waarschijnlijk weet hij gewoon wat 'ie kan, en dat lijkt me in dit geval nieteens misplaatst.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:26

Groot gelijk, geen betere Amerikaanse combinatie op het moment. Hij gaat hoe dan ook mee, tenzij het geval van blessures.

Niobe schreef:
Hoewelll aan de andere kaaant.. de VS is een groot gebied waar, denk ik, zoveel meer goede dressuurruiters rondhobbelen. In Nederland zijn het er inderdaad ook veel, maar ik denk niet meer dan in de VS, dus ook daar zijn selectiewedstrijden terecht.

Soms kun je beter niets zeggen. :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:48

Vudress schreef:
Niobe schreef:

Soms kun je beter niets zeggen. :')

Hoezo? Ik reageerde hiermee op Dors04 die zegt dat Nederland meer dressuurruiters heeft op dit niveau dan de VS, hiermee wilde ik aangeven dat ik dat niet helemaal geloof, op een nette manier :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 07:04

Steffen Peters kan natuurlijk ook naar de Oostkust vliegen met z'n paard, daar z'n selectiewedstrijd rijden, en daarna z'n paard bij een dressuurstal daar in de buurt stallen. En dan vervolgens daarvandaan doorvliegen naar Londen. Legio ruiters stallen hun paard om wat voor reden dan ook tijdelijk elders, dus waarom hij niet?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 07:29

Nee heb je, Ja kun je krijgen. Waarom niet proberen om de vrijstelling te krijgen. En helemaal irrealistisch lijkt het me niet.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 07:36

Natuurlijk snap ik dat je in je eigen land wil wonen, maar met wedstrijden zit je daar niet goed. Als je internationaal wil rijden kan dat alleen in Wellington. In Europa zijn eigenlijk alle wedstrijden. Dus ik zou zeggen: kom nu alvast hierheen en rijd in europa selectie wedstrijden, of mag/kan dat niet?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 07:37

Ibbel schreef:
Steffen Peters kan natuurlijk ook naar de Oostkust vliegen met z'n paard, daar z'n selectiewedstrijd rijden, en daarna z'n paard bij een dressuurstal daar in de buurt stallen. En dan vervolgens daarvandaan doorvliegen naar Londen. Legio ruiters stallen hun paard om wat voor reden dan ook tijdelijk elders, dus waarom hij niet?

Ten eerste kost dat nogal wat..ten tweede is een andere plek voor een paard hoe dan ook stressvoller..ik snap dat hij zoiets alleen wil doen als het echt niet anders kan.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:05

Wel ik vind inderdaad voor de huidige top 3 van de wereld, dat er inderdaad wel een vrijstelling zou moeten kunnen zijn om aan de start te komen op de olympische spelen...

Ten slotte zijn ze de beste van de wereld op dat moment...