Pony breekt been op buitenrit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Pony breekt been op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 15:47

http://www.breda.dichtbij.nl

Een pony heeft zondagochtend een been gebroken in het Mastbos. Uiteindelijk is vanwege de hevige pijn besloten het beest in te slapen.

De pony was lange tijd binnen geweest omdat het slecht weer was. Vandaag was het dier na lange tijd weer in een bos. De pony trok met een andere pony een kar met mensen. De pony was zo blij dat het een vreugdesprong maakte. Helaas liep dat niet goed af. De pony kwam met het been ergens tegen de kar en viel.

Uiteindelijk bleek dat de pony een been had gebroken. Omdat het dier veel pijn had is besloten om het dier in te slapen. Er is zo snel mogelijk iemand naar het bos gekomen om de pony in te slapen. De pony is daarna in een kar gelegd en weggebracht.

Klik hier voor foto's.

doezel2

Re: Pony breekt been op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:51

Aaa wat sneu maar lees ik dat goed van een tijd stil staan gelijk voor de kar mmm beetje dom

love_SorayaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:52

ach gatsie daar moet je toch niet aan denken..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:53

Ach wat sneu.. Veel sterkte toegewenst voor de eigenaar :(:)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:54

Jeetje wat een naar nieuws.. En doezel: niet iedereen heeft de beschikking over een bak en daarbij ga ik zelf eerlijk gezegd ook liever het bos in dan in de bak rijden als ze een tijd heeft stilgestaan, ieder zn ding, ongelukken kunnen overal gebeuren.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:56

Verschrikkelijk zeg! Heel veel sterkte voor degene die erbij waren.

Heb dit zelf ook een keer mee gemaakt toen ik een strandrit maakte met een paard. Verschrikkelijk was dat, dat gun je niemand!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:56

jeetje.. dan schrik je.

dit had overal kunnen gebeuren denk ik.. niet omdat ze gelijk het bos in zijn gegaan.
heb niets gelezen over de mensen of de andere pony.. dus iets heel groots is het niet geweest in zijn algeheel. de pony heeft een vreugdesprong gemaakt en brak zijn been, ongeluk zit in een klein hoekje. uiteraard wel rampzalig voor de pony en de eigenaar.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:21

Het staat een beetje erg ongelukkig in het bericht. Ik ken deze mensen persoonlijk en deze pony erg goed. Ze zijn van een manege (waar ik vaak kom en regelmatig les geef). De pony heeft absoluut niet lang binnen geweest. Ze liep bijna dagelijks (ook zaterdag) in de lessen. En ging geregeld voor de kar. Het was er 1 uit duizend die door het vuur ging voor dr baasje. Het was een naar ongeluk waar niemand schuld aan heeft. Ze gaat erg gemist worden door de vele kindjes die op haar hebben leren rijden en ook door haar eigenaar. Ik wil dit even recht zetten voor er speculatie's van komen. Het is zo al erg genoeg.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:36

Ik vroeg het me af(zie nu pas dat ik paar woorden vergeten ben) ik bedoelde dus of ik het goed las

het is zeker sneu maar blijkbaar werd ie vaaker gebruikt dus sorry voor mijn woorden

123nina321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:43

Ach wat sneu!
En vooral omdat hij zo blij was en dan uiteindelijk word ingeslapen!
Heel veel sterkte voor de eigenaren!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:44

Het hele gebeuren is al erg genoeg en dan moet je ook nog zo'n krom bericht lezen over de omstandigheden rondom de buitenrit. Niet echt een slimme zet van de krant.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:44

Wat sneu zeg, maar het is natuurlijk ook wel dom om een paard die lang op stal gestaan heeft voor de kar te zetten, niet alleen voor zulke ongevallen, want dit is gewoon erg ongelukkig, maar ook voor de spieren lijkt me dat echt slecht :n

Wins8976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:48

@saskiakefie
kijk eens even bij het bericht van 3timesmom. ;)

Vind het erg sneu.
Wens de betrokkenen en de mensen die het beestje-mensen kennen heel veel sterkte van zo'n verlies!

Muisvoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:49

Wat een drama. Een van mijn grootste nachtmerries dat zoiets tijdens een buitenrit gebeurd. Ik vind het nogal een verschil of een pony na een periode op stal voor een kar wordt gezet zoals het bericht laat overkomen of in lessen meedraait en dan buiten een been breekt. Klinkt als een heel vervelende loop van omstandigheden.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 16:28

Sneu

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:24

Even ter aanvulling op het verhaal van 3timesmom: Ik ben 1 van de vaste instructrices van de manege. De pony liep inderdaad regelmatig haar lesjes, ze was dan ook erg geliefd, en daarbij komt dat de week ervoor het span ook nog mee is geweest naar het bos. En afgelopen zaterdag is nog onder het zadel mee naar het bos geweest. Dus dat de pony lange tijd niet buiten is geweest klopt van geen kanten.

Heel de manege is dan ook erg geschokt door de gebeurtenis, zowel de kinderen als de volwassen. We hopen dit ook nooit meer mee te maken. Mocht je nog vragen hebben kun je ze aan mij stellen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:26

He bah, wat een vreselijk ongeluk, kan helaas altijd gebeuren en jammer dat de krant er zo'n raar verhaal aan gedraaid heeft.