Saumur: Van Grunsven moet Munoz Diaz weer voor laten gaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Saumur: Van Grunsven moet Munoz Diaz weer voor laten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 21:19

http://www.horses.nl

Anky van Grunsven en Salinero (v. Salieri) zijn er vandaag weer niet in geslaagd om Juan Manuel Muñoz Diaz en zijn PRE-hengst Fuego de Cardenas (v. Utrerano VII) achter zich te houden. De revelatie van het WK in Kentucky, waar de Spaanse combinatie nog meer applaus oogstte dan Edward Gal en Totilas, won in Saumur na de Grand Prix ook de Grand Prix Special.

Anky van Grunsven was na afloop tevreden over haar proef, maar niet over het percentage van 74.33 waarmee zij op de tweede plaats kwam. Juan Manuel Muñoz Diaz en Fuego de Cardenas kwamen met 74.68% nipt op de eerste plaats. Jessica Michel schoof ten opzichte van de Grand Prix een plaats op met Riwera de Hus (v. Welt Hit II). Na een nette proef verscheen 71.02% op het bord. Jordi Domingo Coll en Prestige (v. Ferro) moesten na 70.95% met de vierde plaats genoegen nemen.

PhiaBink

Re: Saumur: Van Grunsven moet Munoz Diaz weer voor laten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:51

Look out!!!! De Spaanse paarden komen er aan!!!! Olé!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:02

Toch gaaf dat Salinero na zo'n lange periode weer op dat niveau terug kan keren....ik denk dat het een kwestie van tijd is, maar Anky zal met hem weer op 1 staan. En dat is voor een paard op die leeftijd alleen maar heel erg knap.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:04

Echt te gek voor Juan Manuel! Goed bezig! Met zijn 'circuspaard'. :D

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:04

Ik ben toch wel fan van Juan. Heb hem 2 keer in het eggie gezien en vond, met name de laatste keer, dat hij een zeer aansprekende kur neerzette.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:23

Ja, ik ben ook hartstikke fan van hem, eigenlijk vanaf het WEG. En in augustus tijdens het EK heb ik hem in het echt mogen zien, en wat was dat gaaf. Iedereen ging klappen en hij rijd de wissels om de pas kaarsrecht en met één hand. Hij maakt er zelf ook zo'n show van en dan niet zelf met de roem strijken, maar met een vinger naar zijn paard wijzen prachtig. Zijn benen trouwens hangen altijd zo stil om het paarden lichaam echt respect.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:43

Mindfields schreef:
Echt te gek voor Juan Manuel! Goed bezig! Met zijn 'circuspaard'. :D

:j _/-\o_

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:24

waar vind ik de filmpjes?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 00:02

Ania schreef:
waar vind ik de filmpjes?

Ben ik ook erg benieuwd naar! Sowieso om te zien of Anky nu wat fijner gereden heeft, maar ook wel om te kijken wat voor showtje Fuego en zijn ruiter nu weer neergezet hebben :D

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 00:24

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 00:42

Wow, Anky geeft daar wel een onwijs mooi beeld weg, beter dan de eerdere proef. super gedaan!

Nu ga ik Fuego zoeken! :D

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 01:22

Ik vindt het erg leuk te zien dat Sali en Anky back on track zijn.. Salinero lijkt t ook wel leuk te vinden,

Wat mij opvalt (maar kan ook aan mijn beleving van liggen) is dat Anky ZELF minder stabiel zit
Ik vond het bij haar altyd zo knap dat je zo weinig zag qua hulpen en/of 'geschommel"Nu zie ik dat anky zelf onrustiger lijkt te zitten.

Ligt dat aan mij? of valt dat meer mensen op ?

Is trouwens niet om Anky af te vallen want ik vindt haar een geweldig mens die erg goed is voor dr paardjes en erg goed kan rijden en nog steeds goedd rijdt * alleen heb ik t idee dat ze meer 'wiebelt oid moeilijk te omschrijven*

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 03:33

PhiaBink schreef:
Look out!!!! De Spaanse paarden komen er aan!!!! Olé!!!

*\o/*

ondanks paar kleine foutjes vond ik het een nette proef :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 06:29

Voor de leken onder ons: waarom reden Anky en de Spanjaard een GP en een GPS, maar bv. Edward Gal en HP Minderhoud een GP en een Kür... op hetzelfde concours? Ik zie op de schema's wel staan dat de GP een qualificatie voor de GPS is, en de andere GP voor de Kür. Is dit puur een keuze van de ruiters/amazones zelf?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 06:54

Wow ziet er al veel beter uit dan vrijdag! Blijf fan en zou het echt leuk vinden als ze er met OS weer bij zijn!!

Maar ben ook wel fan van de spanjaard! Die maakt er altijd echt een show van!!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 07:03

Naath86 schreef:
Wow ziet er al veel beter uit dan vrijdag!

Binnen zonder publiek. ;)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 07:16

binnen is ook zat te zien

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:25

Dallista schreef:
Voor de leken onder ons: waarom reden Anky en de Spanjaard een GP en een GPS, maar bv. Edward Gal en HP Minderhoud een GP en een Kür... op hetzelfde concours? Ik zie op de schema's wel staan dat de GP een qualificatie voor de GPS is, en de andere GP voor de Kür. Is dit puur een keuze van de ruiters/amazones zelf?

Volgens mij is dat idd een keuze van de ruiters zelf.

Sali ziet er goed uit trouwens! alleen denk ik dat hij geen 80% meer gaat scoren tussen het huidige dressuur geweld.Er lopen nu zoveel super talentvolle paarden rond.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:31

76% beter zou beter kloppen bij de GPS van Anky,
heel mooi met veel gevoel gedoseerd.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:10

HorseTimeXL schreef:
Ja, ik ben ook hartstikke fan van hem, eigenlijk vanaf het WEG. En in augustus tijdens het EK heb ik hem in het echt mogen zien, en wat was dat gaaf. Iedereen ging klappen en hij rijd de wissels om de pas kaarsrecht en met één hand. Hij maakt er zelf ook zo'n show van en dan niet zelf met de roem strijken, maar met een vinger naar zijn paard wijzen prachtig. Zijn benen trouwens hangen altijd zo stil om het paarden lichaam echt respect.

Ja dat was inderdaad gaaf om te zien !

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:27

Tja, wat zal ik er eens van zeggen. Hij blijft een beetje stijfje eruit zien en ik vind zijn staart nu ook onrustig. Bovendien vind ik de stap in de uitgestrekte stap erg slecht. Is haast telgang. Dat is mij in het verleden nooit zo opgevallen. Inderdaad, nu er zoveel goede soepele paarden zijn tegenwoordig, zal hij het af moeten leggen ben ik bang. Helaas, maar voor mij is de tijd van Salinero voorbij.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:19

vur schreef:
Tja, wat zal ik er eens van zeggen. Hij blijft een beetje stijfje eruit zien en ik vind zijn staart nu ook onrustig. Bovendien vind ik de stap in de uitgestrekte stap erg slecht. Is haast telgang. Dat is mij in het verleden nooit zo opgevallen. Inderdaad, nu er zoveel goede soepele paarden zijn tegenwoordig, zal hij het af moeten leggen ben ik bang. Helaas, maar voor mij is de tijd van Salinero voorbij.

Ik denk dat je gelijk hebt. De lat ligt zo hoog tegenwoordig. Charlotte heeft net in Hagen 88% gehaald in de Special. Het moet én foutloos én spectaculair én los door het lijf om een dergelijke score te halen. Dat bewijst trouwens wel het punt dat jij laatst maakte in een ander topic, als de oefening correct is maar met een betere aanleuning zal de waardering ook hoger zijn. Als Anky terugkijkt naar beelden uit Hagen waar minstens tien ruiters beter reden dan zij nu deed denk ik dat ze thuisblijft tenzij het opeens veel beter gaat.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:36

Ik vrees ook dat Salinero, maar eigenlijk de Nederlandse paarden in hun algemeenheid, het af moeten gaan leggen tegen voornamelijk de Britten. Die rijden momenteel scores die je niet gelooft.
Dus ik denk dat Salinero niet om de medailles gaat rijden, maar toch zal Londen een mooi afscheid voor hem zijn.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:46

Is de kur nog live te volgen vandaag?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:31

Ja...