Albert Zoer met Sam naar zege tweede onderdeel NK senioren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Albert Zoer met Sam naar zege tweede onderdeel NK senioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 19:24

www.knhs.nl

Jur Vrieling neemt leiding over in NK

Jur Vrieling heeft met VDL Bubalu de leiding in het Nederlands Kampioenschap springen senioren, dat tot en met zondag duurt, overgenomen. Na de eerste wedstrijd stonden Vrieling en Bubalu nog vierde, maar tot genoegen van de Groningse ruiter maakten de nummers één, twee en drie van het eerste onderdeel - Jeroen Dubbeldam met BMC Utascha SFN en met BMC Quality Time TN en Marc Houtzager met Sterrehofs Voltaire - twee springfouten en vielen daardoor terug naar de plaatsen elf, twaalf en dertien in de tussenstand. Toch blijft de strijd om de podiumplaatsen ongemeen spannend, want tussen Vrieling en de nu als vierde in het klassement staande Albert Zoer met Sam zit minder dan één gevallen springpaal.

De tribunes in het Mierlose ruiterstadion waren goed gevuld met publiek toen onder prima weersomstandigheden en op een perfecte bodem de tweede wedstrijd meetellende voor het Nederlands Kampioenschap van start ging. Uiteindelijk konden zeven foutloze ritten worden genoteerd en bleek Albert Zoer met Sam aan het einde de snelste te zijn geweest. Ook Vincent Voorn leverde een prima prestatie door met Audi's Alpapillon-Armanie tweede te worden, voor Rabo Talententeamlid Hendrik-Jan Schuttert met Cerona Z, terwijl the 'grand old man' van de Nederlandse springsport Albert Voorn en Tobalio nu van start tot finish een combinatie bleven en als vierde in de wedstrijd eindigden.

Rubriekswinnaar Albert Zoer vond het tweede parcours van het Nederlands Kampioenschap zeer selectief, mede omdat overal fouten werden gemaakt. "Vooral de driesprong en de dubbelsprong van steilsprongen eisten hun tol. Ik heb voor mijn gevoel niet snel gereden, maar Sam is van nature een snel paard. Aan de andere kant is het verschil tussen de eerste vier ruiters in de rubriek minder dan een seconde. Voor mij een mooie opsteker, maar er komt nog een wedstrijd op zondag en die is altijd doorslaggevend gebleken. Daarbij is dit voor Sam de eerste buitenwedstrijd van het seizoen en is er echt nog alles mogelijk!", aldus Zoer, die met minder dan één balk achterstand op Vrieling vierde staat.

Ook Jur Vrieling was best te spreken. "Bubalu sprong goed, ik heb de afgelopen maanden thuis hard met hem getraind, Rob Ehrens is een paar maal langs geweest en voor mijn gevoel hebben we in de 'rijderij' progressie geboekt. Ik heb vandaag niet hard gereden, maar wilde persé foutloos blijven. Dat is gelukt, maar dat is geen garantie voor zondag. Ik ben blij met de twee wedstrijden die we achter de rug hebben en zondag zien we wel weer", aldus de flegmatieke Groninger, die in 2008 als eens Nederlands Kampioen werd. Direct na de prijsuitreiking sprong Vrieling in de auto om naar het Groningse Midwolda te rijden om een huwelijksfeest van een vriend bij te wonen.

Verwant artikel
[VN] Jeroen Dubbeldam pakt leiding van NK springen senioren