Man krijgt buurt over zich heen na vastbinden paard aan auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Man krijgt buurt over zich heen na vastbinden paard aan auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 19:24

http://www.bokt.nl

Een 86-jarige man, Culver Modisette uit Connecticut, Amerika heeft de halve gemeente over zich heen gekregen toen een lokaal televisiestation, WFSB television berichtgeving gaf van wat de man gedaan had met zijn paard. Inmiddels zijn de beelden en het nieuws half Amerika doorgegaan.

Zijn volbloedarabier merrie Annie was hengstig en brak op zondagmorgen los, op weg naar de hengst van de buurman. Modisette ging er met zijn pick up achteraan. In eerste instantie wilde hij de merrie aan de hand meenemen, maar de merrie weigerde resoluut. Na een kort gevecht besloot de man de merrie vast te binden aan de bumper van zijn pick-up truck en haar op deze manier mee naar huis te krijgen. De buurvrouw zag het gebeuren en maakte snel een paar foto’s. Daarna waarschuwde ze de buurman dat dit een gevaarlijke situatie was. “Ze had haar nek wel kunnen breken, verschrikkelijk om te zien,”, aldus buurvrouw Helen Kelley. “Ik riep naar hem om te stoppen. Op deze manier gaat ze dood. Snijd dat touw door!” De buren hebben een klacht ingediend bij de politie.

Modisette beweert tegen het televisiestation absoluut geen kwade bedoelingen te hebben gehad. “Ik wilde haar naar huis brengen, zodat ze kon eten. Wat moest ik dan doen? Ik kon haar daar moeilijk achterlaten.” Modisette beweert verder op lage snelheid een paar meter te hebben gereden, om vervolgens te stoppen.

Op de foto’s van Kelley is op één foto te zien dat de merrie op de grond ligt. Modisette geeft toe dat de merrie is gevallen, maar dat hij haar in géén geval heeft meegesleept achter de auto. Hij is na het vallen direct gestopt. “Ze viel en toen ben ik direct gestopt, ik heb haar echt niet meegesleept.” Op de foto is ook te zien dat de portier van de deur open is op het moment dat de merrie op de grond ligt. Op aanwijzing van de buurvrouw heeft Modisette het touw doorgesneden en de merrie aan de hand meegenomen naar stal. Verder heeft de man spijt van de actie. “Ik heb een verkeerde inschatting gemaakt. Ik had haar niet aan de auto moeten vastbinden.”

De vrouw van wie het paard is geweest keurt het vastbinden af, maar is er van overtuigd dat Modisette en zijn vrouw veel geven om het dier. Verder vraagt ze zich openlijk af waarom de buurvrouw eerst foto’s moest maken en niet direct is gaan helpen.

De zaak is nog in onderzoek bij zowel de politie als de dierenbescherming van Connecticut.

Voor foto’s en een filmpje kijk hier. Let op! Kan schokkend zijn!

swikker

Re: Man krijgt buurt over zich heen na vastbinden paard aan auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:40

vreselijk, en echt schokkend om te zien

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:48

denk niet dat de man er erg goed overnagedacht had
denk ook niet dat hij slecht is voor zijn paard ze zach er goed uit

Algraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:50

Tsja.. Niet echt de meest wijze beslissing, maar om nou te spreken van animal cruelty?
Ik denk dat de man gewoon niet zo goed heeft nagedacht en hier een verkeerde beslissing heeft genomen. Het beestje ziet er verder goed uit en wordt volgens mij wel goed verzorgd. Ik denk dat hij gewoon geen manier wist om haar mee naar huis te krijgen en dus deze -verkeerde- beslissing heeft gemaakt..

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:50

tiger27 schreef:
nou ik vind het wel mee vallen
denk niet dat de man er erg goed overnagedacht had
denk ook niet dat hij slecht is voor zijn paard ze zach er goed uit

Dat vond ik nou ook... Die man is 86, als hij die merrie aan de hand had meegenomen en ze werd wild, was de man misschien verwond en de merrie los in de bossen.
De man had er inderdaad best beter overna mogen denken!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:54

Ik vind de foto's niet meevallen.
Maar ik snap dat de man uit onkunde heeft gehandeld en eigenlijk geen kwaad in de zin had. Geloof ik ook direct hoor. Toch was dit niet de meest fijne manier om paard mee te nemen :\
Al met al.. Maxima zou zeggen: "Een beetje dom"
Paard komt er weer helemaal bovenop gelukkig :)

Thats_Me

Tja.. in een radeloze toestand kan een mens gekke dingen bedenken. Hij had alleen wel veel beter hulp in kunnen roepen dan het paard achter de wagen te binden en weg te rijden. Maar ja achteraf maak je altijd betere keuzes. Ik vind dit ook geen wereldnieuws eigenlijk. Het is een stomme fout en er wordt nu onderzocht of de man iets verweten kan worden lijkt mij zeer terecht en er zal vast een oordeel uitkomen die klopt.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 25-04-12 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

different1

Nu maar hopen dat de merrie ervan geleerd heeft :D
Zonder gekheid: het zal geen kwade opzet zijn geweest van de eigenaar, ik vind de buurvrouw eigenlijk erger door eerst foto's te gaan maken.
De merrie zal allicht wat stijf zijn, maar er is niets dramatisch gebeurd en de eigenaar zal voortaan wel twee keer nadenken eer hij zijn paard ergens van wil overtuigen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:55

Je bindt een paard niet vast aan een auto.
Gewoon zooo stom Alsof het paard dan wel loopt grote kans dat het paard zich dan nog verzet.
De man had gewoon weinig geduld.
Had waarschijnlijk geen zin in het gezeur.
Snapt waarschijnlijk niet dat paarden ook levende wezens zijn.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:56

ik vind het niet eens zo schokkend. tuurlijk is het niet het beste wat je kunt doen, maar om nu over mishandeling te praten, nee niet in mijn ogen.

hij heeft haar ook niet strak tegen de auto vastgebonden maar haar afstand gegeven. het is gewoon een ondoordachte actie geweest.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:57

Ah bah, arm paard,

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:02

Ja dat kan ook je paard achter een auto knoppen om hem mee te nemen.
Nou ja, paard ziet er veder goed en verzorgd wel uit, ik ga er gewoon vanuit dat het de onkunde van de man is geweest.
De verkeerde beslissing heeft veel met zich mee weten te brengen, zit er wel wat sneu uit die foto's.
Hoop dat het paard het nu gewoon veder goed maakt en dat die man er van geleerd heeft.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:02

Ik heb zo wel eens koeien vervoerd aan de trekker over de weg.. wel met een kort touw

Paard ligt wel een stuk verder dan eerste foto als je goed kijkt naar de vlekken op de weg.. Niet zo fijn om te zien

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:05

Ook sneu voor die man... hij had echt geen kwade bedoelingen... Als je paard echt niet meewil en je bent 86... Tja als dit de enige oplossing is, ik vind het niet eens zo heel raar, sommige mensen binden ook andere paarden achter een koets. alleen ging dit niet helemaal goed.
Wel een beetje sneu voor de man dat de buurvrouw blijkbaar graag in de publiciteit komt. Ze had hem best kunnen vertellen dat ze het hier niet mee eens was maar om gelijk alle foto's naar de pers te mailen zodat dit over half amerika te zien is?? Lekker makkelijk iemand zo zwart maken terwijl hij volgens mij echt geen slechte bedoelingen had...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:06

Tja ik heb ook wel eens dingen gedaan dat ik denk hmm had ik achteraf beter anders kunnen doen, niet handig, spijt als haren op mn hoofd. So sue me.
En denk dat er genoeg paarden zijn waar het zo bij had gewerkt, je wil niet weten hoe in sommige landen paarden of ander vee wordt vervoerd.

Enneh best stevige volbloed arabier dit, of niet?

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:06

Tja wat doet een mens dan rare dingen.
Zo te zien heeft de man helemaal geen kwaad in zich.
Wat MrUlbe ook al zegt een ondoorbedachte actie

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:09

MarjanB schreef:
Ik heb zo wel eens koeien vervoerd aan de trekker over de weg.. wel met een kort touw

Paard ligt wel een stuk verder dan eerste foto als je goed kijkt naar de vlekken op de weg.. Niet zo fijn om te zien

Vond juist de afstand tussen de sta en de ligfoto miniem, die vlekken zijn er ook al als ze nog staat, of bedoelen we andere vlekken? Er is niet eens zand van de middenberm verveegd...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:10

Moest bij het idee wel een beetje lachen, hier in de buurt is ook een boer die de paarden van wei na wei brengt( uiterwaarden dus wel een behoorlijk stuk) die knoopt ze vast aan de trekker en die paarden ( gekruiste belgen) sjokken gewoon mee :j

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:11

Paard had ook gewoon mee kunnen lopen ;) dan was er niks gebeurd _/-\o_

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:12

Als het geen bumper maar een mens was geweest had die waarschijnlijk languit op de straat gelegen :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:14

Ik vind dit ook wel meevallen. Klinkt als iets waar ik zelf mee had kunnen komen :')
Dat het paard ging hangen had hij ook niet kunnen bedenken, man is al 86, als het paard niet mee wilt moet je wat.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:17

Ala ik het zo ziet is het een geval van pech en onkunde. Maar geen mishandeling.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:21

Tja ik snap wel waar het idee van die man vandaan kwam. :P Het pakte alleen niet zo goed uit helaas. "Ik wilde haar naar huis brengen zodat ze kon eten" Het was lief bedoeld. Nee ik denk niet dat de man dierenmishandeling verweten kan worden. Hooguit een domme actie.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:26

Dit is wel het toppunt van zielig zijn op Bokt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:31

Vindt het echt niet per se onkunde.
Wereldwijd worden paarden achter de koets/sulky/auto/trekker gebonden.
Dat deze merrie vol in verzet kwam kan die man niks aan doen.
Volgens mij is dat dier door eigen schult onderuit gegaan.
Had ook kunnen gebeuren als ze aan een boom gebonden was oid.
Daarnaast ooit een hele hengstige merrie bij een hengst weg proberen te krijgen?!?!
Geeft soms wel problemen als je alleen bent nog niet te spreken over wat er kan gebeuren als merrie en hengst te dicht bij elkaar komen.