www.horses.nl / www.nusport.nl
Adelinde Cornelissen prolongeerde afgelopen weekend in Den Bosch haar wereldbekertitel en is daarmee bestempeld tot favoriet voor goud tijdens de Olympische Spelen in Londen. “Van mij mag heel Nederland rekenen op een gouden medaille. Dat haalt het beste in mij naar boven. Maar wat betreft een medaille ben ik een beetje komisch, dat soort dingen interesseert me niets”, zegt Adelinde Cornelissen in een interview voor Nusport.nl.
“Ik wil vooral beter worden. De hele weg daar naartoe, dat vind ik geweldig en ik wil in Londen ook wel winnen. Ik heb de Spelen ook nodig als meetpunt, om te weten waar ik sta, maar het is niet zo dat een medaille heilig is voor mij”, legt de amazone uit. Bondscoach Sjef Janssen verbaast zich niet over die uitspraken. “Zo zit ze in elkaar. Ze komt uit Drenthe, hè, het Noorden. Daar zijn ze nuchter. En je moet jezelf ook niet rijk rekenen. Je bent bij dressuur afhankelijk van een paard. Parzival moet ook gezond blijven. Maar als je in Londen bent, dan moet je voor het hoogste gaan en dat is voor Adelinde zeker mogelijk. Ze is een topper, kandidaat voor goud. Maar er zijn een stuk of vijf, zes andere goede combinaties, die ook kunnen winnen.”
Het hele artikel lees je hier