Anky van Grunsven wil van toegevoegde waarde zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Anky van Grunsven wil van toegevoegde waarde zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 11:44

http://www.bokt.nl / http://www.omroepbrabant.nl

Tijdens Indoor Brabant waar Anky van Grunsven fysiek wel aanwezig was, maar niet op de startlijsten voorkwam is de dressuuramazone geïnterviewd door Omroep Brabant. Zij vroegen haar en enkele collega’s hoe haar wedstrijdplanning en toekomstvisie er de komende maanden uit ziet. Dit met het oog op de Olympische Spelen. Van Grunsven had twee paarden voor het traject klaar staan. I.P.S. Upido (v. Ferro) is inmiddels afgevallen vanwege een blessure. Met Salinero (v. Salieri) maakt ze nog wel kans. Komend weekend start de amazone in Saumur.

Alleen als ze van toegevoegde waarde voor de dressuur-equipe kan zijn, wil Anky van Grunsven ook bij de komende Olympische Spelen in Londen schitteren. En weer zal dat dan met Salinero gebeuren.

Met Salinero pakte Van Grunsven al twee keer goud. In 2004 in Athene, -Salinero was toen pas tien-, en bijna vier jaar geleden in Hong Kong. Inmiddels is Salinero een veteraan maar toch krijgt hij weer de voorkeur.

"Het was eigenlijk de bedoeling dat ik met IPS Upido het Olympische traject zou ingaan. Maar Upido raakte geblesseerd en de tijd is nu te kort om optimaal in Londen te kunnen verschijnen. Salinero is inmiddels achttien, maar nog opmerkelijk fit en voelt zich acht", aldus Van Grunsven.

De concurrentie voor een plek in de Olympische dressuur-equipe is ijzersterk. Bondscoach Sjef Janssen zal een keuze moeten maken uit Anky van Grunsven, Edward Gal, Hans-Peter Minderhoud en Imke Schellekens-Bartels. Adelinde Cornelissen lijkt als enige al verzekerd te zijn van een Olympisch startbewijs.

Van Grunsven: "Ik ga met Salinero een aantal wedstrijden rijden en daarin moet blijken of we goed genoeg zijn om mee te willen, maar ook om mee te mógen. Op het NK in Hoofddorp en het internationaal concours in Rotterdam moeten we laten zien wie er in het team hoort."

"Ik maak ook zelf de afweging of ik mee wil. Ik ben niet bang om te verliezen, maar ben wel realistisch genoeg dat ik niet mee wil als we niet goed genoeg zijn. Als ik geen toegevoegde waarde voor het team ben, hoeft Sjef me dat niet te zeggen. Dat beslis ik dan zelf wel."

En Sjef is Sjef Janssen. Dressuur-bondscoach, maar ook de echtgenoot van Anky. In november moest er bij hem een goedaardig gezwel uit zijn hoofd verwijderd worden. Janssen is aan het herstellen, maar dat gaat met vallen en opstaan. "Het herstel van Sjef duurt wat langer dan we gehoopt hadden, maar het gaat de goede kant op. We verwachten dan ook zeker dat hij bij de Oympische Spelen in Londen weer helemaal topfit is."

Zie ook onderstaand filmpje met Anky van Grunsven
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... CS0fqI0bZU

X_Linz_X

Re: Anky van Grunsven wil van toegevoegde waarde zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:57

mooi stukje,
mooie woorden van anky zelf.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:49

Tja, als je zo eerlijk kan zijn wanneer je op topniveau presteerd dan kanik maar 1 ding zeggen

RESPECT

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:02

gewoon eerst toppunten scoren
veel succes!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:05

Mooi stukje :)