Springruiter Jeroen Dubbeldam overhandigde donderdagavond 19 april tijdens Indoor Brabant in Den Bosch de gouden sleutel van het Holland Heineken House aan Koos Smidt uit Groningen van LR & PC Advendo. Hij is één van de 40 vrijwilligers van sportclubs die voor zichzelf en een introducé een reis krijgt naar de Olympische Spelen en het Holland Heineken House in Londen.
Met de campagne ‘Die is goud waard’ zetten sporters van Olympic Team Netherlands samen met NOC*NSF en Holland Heineken House vrijwilligers in het zonnetje. Een persoonlijk en sympathiek gebaar naar de vele vrijwilligers die zich achter de schermen met hart en ziel inzetten voor hun sportclub.
“Toen mij gevraagd werd mijn favoriete vrijwilliger uit te kiezen, hoefde ik niet lang na te denken. Koos is een man met hart voor zijn vereniging. Hij doet uit zichzelf uiteenlopende klussen bij de manege, zoals een kapot gevroren waterleiding repareren, timmerwerkzaamheden, harnachement invetten en stallen uitmesten. Hij is bovendien een onmisbare kracht bij het organiseren van activiteiten. Hij is betrokken bij de voorbereidingen van het jaarlijkse ponykamp, gaat mee als begeleider en helpt mee bij de organisatie van het jaarlijkse regionale dressuurconcours. Als lid van de activiteitencommissie is hij bovendien betrokken bij de organisatie van bijvoorbeeld kinderdisco's, spelletjesmiddagen, instructiedagen en spooktochten. Koos regelt, organiseert en inspireert anderen. In september 2008 is Koos uitgeroepen tot Kanjer van Advendo. Voor een kleine vereniging als Advendo is een vrijwilliger als Koos goud waard!”, vertelt Jeroen Dubbeldam. “Hij staat bovendien symbool voor alle sportvrijwilligers in ons land. Mensen die van grote betekenis zijn voor de sportbeoefening in Nederland. Ik vind het dan ook geweldig dat ik iets terug kan doen voor de vrijwilligers en dat NOC*NSF en Holland Heineken House met deze campagne een eerbetoon brengen aan deze fantastische mensen.”
Koos Smidt gaat samen met een introducé naar Londen en bezoekt daar naast het Holland Heineken House ook een Olympische sportwedstrijd. “Ik ben overweldigd. Het is leuk om zoveel voor mijn vereniging actief te zijn. Deze waardering voelt echt heel erg speciaal, super dat ik naar Londen mag!", aldus Smidt. In totaal gaan 40 Olympische sporters het land in om zijn of haar favoriete sportvrijwilliger te verrassen met een reis naar Londen tijdens de Olympische Spelen. NOC*NSF en het Holland Heineken House gebruiken een deel van de kaartverkoopopbrengst
Ah wat geweldig! Zoveel mensen zetten zich totaal belangeloos in voor het plezier van anderen, dat mag best eens extra gewaardeerd worden. Super leuke aktie dit.
gomir
Geplaatst: 23-04-12 18:12
Ben wel benieuwd hoe Jeroen Koos dan kent Kan me niet voorstellen dat Jeroen ook regelmatig bij Advendo langs komt, ben hem er iig nog nooit tegen gekomen
Vind het overigens wel een fantastisch alternatief!