IB: Henk van de Pol wint spectaculaire Indoor Derby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

IB: Henk van de Pol wint spectaculaire Indoor Derby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 13:22

http://www.indoorbrabant.com

Afbeelding
Henk van de Pol met Chesterfield
foto: www.creatieffoto.nl / Samy
Donderdag wonnen zij ook al de Stoeterij Sterrehof Prijs en gisterenavond gingen Henk van de Pol en Chesterfield vol gas om ook de spectaculaire Indoor Derby, de Van Schijndel Bouwgroep Prijs, op hun naam te schrijven. Deze wedstrijd bestaat uit een parcours verdeeld over twee pistes en is inmiddels tot een vast onderdeel van het zaterdagavondprogramma uitgegroeid. Henk van de Pol en Chestfield waren de enigen die foutloos wisten te blijven. Snelste combinatie met vier strafpunten was Leopold van Asten met VDL Groep Amelie. De Olympisch kampioen, de Canadees Eric Lamaze, eindigde op de derde plaats met Wang Chung M2s.

Twinkelsstar

Re: IB: Henk van de Pol wint spectaculaire Indoor Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:25

Super!

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:02

Wat een geweldig paard is die Chestfield!!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:43

Was een mooie strijd :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:08

Het was inderdaad weer ouderwets genieten geblazen. En helemaal eens. Die Chesterfield is een superpaard. Vanochtend in de krant stond een stukje over Maikel van der Vleuten en hoe goed hij het deed tijdens IB. Jammer, Henk van de Pol en Marc Houtzagers hebben naar mijn idee meer bereikt. Ook al waren dat geen wereldbekerrubrieken maar zij winnen wel beide twee rubrieken. Ik hoop dat Rob Ehrens daar wat mee kan voor zijn selectie.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:34

@karijn: Dat ben ik niet helemaal met je eens, vind idd dat henk van de Pol en Marc Houtzagers goed hebben gepresteerd, maar meer bereikt nee.. Ik zie hun nog geen wereldbeker parcours springen met deze paarden. Vind dat Maikel inderdaad ontzettend goed heeft gepresteerd.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:59

Ik doelde met Marc op zijn overwinning in het 1,55 m zaterdagavond met Opium, die heeft toch echt wel wat ervaring op WB niveau, toch? Wat ik bedoel, is dat de krant in kwestie zo weinig aandacht heeft besteed aan de andere ruiters die goed hebben gepresteerd. Niet dat Maikel niet goed heeft gepresteerd, verre van.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:13

Tsja nederland vind het schijnbaar nog steeds moeilijk om aandacht te besteden aan de paardensport...Ja marc idd was ook super..Er werd ook geschreven dat de grand prix van adelinde vrijdag zo goed was ( daar is mijn mening anders over).

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:29

Terwijl diezelfde krant enorm veel paginaruimte spendeert aan Adelinde. Blijkbaar moet je de wereldbeker winnen om veel paginaruimte te krijgen...Beetje offtopic verder. Doet verder geen afbreuk aan hetgeen diverse ruiters hebben bereikt tijdens Indoor Brabant. En laten we hopen dat de wens voor de finales in 2017 gehonoreerd zullen worden!