Cornelissen onbetwiste nummer één in wb Grand Prix finale

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Cornelissen onbetwiste nummer één in wb Grand Prix finale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 14:27

* http://www.bokt.nl

Afbeelding
Adelinde Cornelissen & Parzival op koers
Foto: http://www.amy-fotografie.nl
Wederom heeft Adelinde Cornelissen de wereldbekerfinale Grand Prix dressuur op haar naam weten te zetten. In de prachtige ambiance van Indoor Brabant te ’s Hertogenbosch wist Cornelissen de vosruin Parzival (v. Jazz) naar een score te sturen van 78.024 procent. Alleen op de laatste lijn was er een kleine hapering, maar in het algemeen was de proef zeer constant. Cornelissen moest als tweede ruiter de ring in en moest vervolgens afwachten hoe en of de overige ruiters over haar score heen wisten te gaan. Daarbij kwam de Duitse Isabell Werth met El Santo NRW (v. Ehrentursh) met 69.802 procent niet eens in de buurt van Cornelissen. De bruine ruin had een aantal grove storingen waarbij de jury niet meer dan enen en tweeën uit kon delen.

Landgenoot Helen Langehanenberg zorgde echter wel voor een spannend moment. In het eerste gedeelte van haar proef ging Damon Hill (v. Donnerhall) zeer goed. Het tweede gedeelte werd wat minder waardoor de combinatie uiteindelijk terugzakte naar 76.125 procent. Langenhanenberg bleef daar mee steken op een tweede plaats. Op de derde plaats eindigde, toch wel verrassend, Valentina Truppa met de Rohdiamant zoon Eremo del Castegno. De combinatie kreeg 75.106 procent van de jury.

Zowel Hans Peter Minderhoud (vierde met 73.404 procent) en Jenny Schreven (elfde met 69.179 procent) zien we morgen ook nog terug in de kür op muziek. Patrik Kittel met Toy Story (v. Come Back II) eindigde op plek zes met 72.751 procent.

De kür op muziek is morgen op Nederland 1 te volgen vanaf 15.00 uur.

Adelinde Cornelissen vond het logisch dat haar proef iets minder spetterend was dan we van haar gewend zijn. Haar reactie op knhs.nl "Mijn doel dit jaar is heel duidelijk Londen. Daar is alles op afgestemd en deze wereldbekerfinale past in die opbouw. Als titelverdediger hoefde ik dit seizoen maar in twee wedstrijden van start te gaan en daardoor missen we iets wedstrijdritme. Daardoor komen er kleine foutjes. Die poetsen we de komende weken richting het NK in Hoofddorp wel weg", aldus de zelfverzekerde Adelinde Cornelissen. Overigens was ze wel van mening dat de voorbereiding op de Grand Prix door de herkeuring op vrijdagochtend niet optimaal was.

Hans Peter Minderhoud over zijn prestatie met Tango op knhs.nl: "Eerlijk is eerlijk, ik ben dik tevreden met deze Grand Prix. Tango pakte in alle onderdelen goed aan, we maakten geen fouten. Alleen de piaffe mag nog net iets geprononceerder worden uitgevoerd. We staan nu vierde en daar had ik op voorhand voor getekend", aldus Minderhoud.

Ook Jenny Schreven straalde van oor tot oor. "We hebben volgens mij echt het onderste uit de kan gehaald door elfde te worden. Ook wij bleven met uitzondering van de laatste lijn foutloos en daaraan hebben we deze goede prestatie te danken", aldus Schreven op knhs.nl.

Luister hier naar een audio gesprek met Adelinde : http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/dressuu ... grand-prix

Uitslag: http://www.indoorbrabant.com/nederlands-uitslagen/

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:29

super! *\o/*

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:30

Super :)
Laatst bijgewerkt door xAnnouk op 20-04-12 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:31

hoera!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:32

Jeeh live te volgen kur! zou het ook nog eens herhaal worden later? {leuk als je net rondt die tijd weer niet kunt}

petraaken

Re: Cornelissen onbetwiste nummer één in wb Grand Prix finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:47

ik zal even een mailtje naar mezelf thuis sturen dat ik het moet opnemen. Heb nl om 16u les dus ik kan het niet live volgen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:49

*\o/* *\o/* Mooie prestatie!

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:51

*\o/* Super!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:09

Supergoed... Nederland aan de top!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:36

Super!! Score valt nog mee, maar wordt nog wel beter hoop ik.

Die Italiaanse valt op zeg, die kan straks voor een mooi klassement gaan in Londen!!
En Happy ook goed met tango zeg, ben benieuwd naar de kur :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:15

Proficiat Adelinde, knap dat je het alweer hebt gefixt.
En wat gaaf dat Helen langenbergh tweede is geworden. Ik geniet altijd zo van het rijden van deze jonge vrouw. Oude tijden van weleer van de zeer fijne klassieke rijkunst herleven in mijn ogen met haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:21

Super! Is het ook ergens terug te zien? Ben ook benieuwd naar Isabel namelijk.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:48

Toppie *\o/* *\o/*
Ook ik wil het graag terug zien!! :)

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:54

Adelinde reed heel netjes vertelde ze! Ik ga morgen naar de kur! Heb er zin in!! Isabell reed trouwens slecht, ze kwam tot 69% met El Santo! Had veeeeeeel beter verwacht!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:55

Het spannendste van het hele verhaal is eigenlijk of ze wel of niet van start mocht gaan, daarna was er bijna geen twijfel meer mogelijk over een podiumplaats, de vraag echter nog welke. Maar weer een prachtig resultaat, het is haar zeker gegund *\o/* Nu deze lijn doorzetten tot en met Londen :):)

Zijn alle Duitsers nu eigenlijk aan de start verschenen, naar het drama met de coach? Ik loop volgens mij achter de feiten aan nu. Edit: gevonden, over het topic heen gekeken. Wel gestart dus. :j
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 20-04-12 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

jultje12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:58

Super *\o/* !

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:16

*\o/* *\o/* Morgen live de kur kijken!! Leuk dat de NOS het uitzendt!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:29

Wauw zeg, Adelinde is echt super bezig! :D

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:29

koenborias schreef:
Adelinde reed heel netjes vertelde ze! Ik ga morgen naar de kur! Heb er zin in!! Isabell reed trouwens slecht, ze kwam tot 69% met El Santo! Had veeeeeeel beter verwacht!

Ik vond Adelinde niet de beste proef rijden als ik eerlijk ben. Hij was er niet net helemaal doorheen (naar mijn mening). Isabell begon goed maar kreeg daarna grote miscommunicaties. Vond de nr 2 eigenlijk beter als Adelinde. Al is het haar van harte gegund door dat zeker!!

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:15

Amytj schreef:
koenborias schreef:

Ik vond Adelinde niet de beste proef rijden als ik eerlijk ben. Hij was er niet net helemaal doorheen (naar mijn mening). Isabell begon goed maar kreeg daarna grote miscommunicaties. Vond de nr 2 eigenlijk beter als Adelinde. Al is het haar van harte gegund door dat zeker!!

Adelinde reed absoluut niet der beste proef en zoals ik het mij herinner zaten er twee grote storingen in. Echter moet ik zeggen dat ondanks de storingen en dat hij er misschien niet helemaal doorheen was, voert hij de verschillende elementen technisch wel heel goed en vele malen beter uit dan de concurrentie. Op technisch gebied is Parzival toch echt het sterkste paard in het veld, die eigenlijk de gehele proef en op elk element constant presteert.

Wat hebben er trouwens enorm veel paarden op dit niveau moeite met de Passage. Ik denk dat bij 90% de impuls helemaal verdween.

Betreft El Santo.. El Santo was bang voor de camera die op de korte zijde bij K geplaatst stond. Daardoor ontstonden vele storingen. Tijdens en ook na de proef heeft ze zich flink beklaagd bij de cameraman die enkel zijn werk deed. Zonde dat ze zich zo moest laten gaan, dat doet haar imago niet ten goede. Meerdere paarden hadden moeite met de camera, maar dat is nou eenmaal part of the game op dit niveau en daar heb je in mijn ogen mee te dealen.

Twinkelsstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:35

Super! *\o/*

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:38

Mizz_mol schreef:
Amytj schreef:

Adelinde reed absoluut niet der beste proef en zoals ik het mij herinner zaten er twee grote storingen in. Echter moet ik zeggen dat ondanks de storingen en dat hij er misschien niet helemaal doorheen was, voert hij de verschillende elementen technisch wel heel goed en vele malen beter uit dan de concurrentie. Op technisch gebied is Parzival toch echt het sterkste paard in het veld, die eigenlijk de gehele proef en op elk element constant presteert.

Wat hebben er trouwens enorm veel paarden op dit niveau moeite met de Passage. Ik denk dat bij 90% de impuls helemaal verdween.

Betreft El Santo.. El Santo was bang voor de camera die op de korte zijde bij K geplaatst stond. Daardoor ontstonden vele storingen. Tijdens en ook na de proef heeft ze zich flink beklaagd bij de cameraman die enkel zijn werk deed. Zonde dat ze zich zo moest laten gaan, dat doet haar imago niet ten goede. Meerdere paarden hadden moeite met de camera, maar dat is nou eenmaal part of the game op dit niveau en daar heb je in mijn ogen mee te dealen.

Ik vond Parzival vooral wat flauw overkomen, heb hem wel eens spetterender gezien. Ook dan was hij er soms niet doorheen maar dan bleef hij wel heel energiek (soms te) maar dat zag je nu juist helemaal niet, het kwam soms mat over, met name in de series wissels die heel plichtmatig braafjes maar zonder expressie gesprongen werden.
Overigens wel heel terecht eerste, er is niemand die alle onderdelen zo goed beheerst en correct uitvoert als Adelinde en Parzival.

Heb genoten van Damon Hill en Helen Langehanenberg. Echt een voorbeeld van hoe een paard moet lopen, lekker los door zijn lijf en toch flitsend.
Ook in de andere proef van Toots met Imke Schellekens, nog een voorbeeld van lossigheid en schwung.

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:52

Ja Toots deed mij echt verassen! Wat een ontzettend
Mooie combinatie. De rust en souplesse absoluut een belofte voor
De toekomst! Helemaal Ademloos zitten kijken naar de kür van onze Deense winnares van vandaag!

eliseeejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:53

kan ik het ergens terug kijken?
ook ik ben benieuwd naar Adelinde en Isabell

elwinfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:01

super!!