Eurocommerce verliest kort geding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Eurocommerce verliest kort geding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 10:52

www.telegraaf.nl

Het beslag dat is gelegd op tientallen kantoren van vastgoedontwikkelaar Eurocommerce, wordt niet opgeheven. Dat blijkt uit het vonnis donderdag van de voorzieningenrechter in Zwolle.

In januari legde een schuldeiser, vastgoedbedrijf JDS, beslag op bezittingen van het bedrijf uit Deventer. Eurocommerce vroeg de rechtbank vorige week om opheffing van het beslag, omdat het voortbestaan van het bedrijf op losse schroeven staat. Bouwbedrijf Wessels Rijssen heeft het faillissement van het vastgoedbedrijf al aangevraagd. De sportpaarden van Stal Eurocommerce in Lochem staan sinds sinds enkele maanden al op naam van Gevi BV, een onderneming die is geregistreerd op naam van Ger Visser jr.
Eurocommerce is een van de grootste vastgoedontwikkelaars van het land. De rechtbank Zwolle behandelt dinsdag het verzoek om de ontwikkelaar failliet te verklaren, bevestigde een woordvoerder.

Belangrijk voor Eurocommerce is het vrijgeven van de kantoorpanden Diana en Vestia in Amsterdam-Zuidoost. Het beslag daarop staat een regeling met Wessels Rijssen in de weg.

Omdat JDS fors geïnvesteerd heeft in de totstandkoming van de twee kantoorpanden, heeft het volgens de rechter een gerechtvaardigd belang tot beslag. Volgens de rechter heeft Eurocommerce onvoldoende aangetoond dat de vorderingen van JDS, ter hoogte van 33 miljoen euro, niet kloppen.

Woody2015

Re: Eurocommerce verliest kort geding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:09

Pfff dat is slecht nieuws als een bedrijf als die falliet gaan.....ook een ramp voor de paardensport lijkt me :-(

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:13

Euuh? oei...

Lievelucje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:51

pff... Als het waar is dat er 100 miljoen weggesluisd is en met voorkennis die paarden gauw op naam van junior gezet zijn, mogen ze wat mij betreft goed aangepakt worden.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:31

Volgens mijn bronnen staan de paarden al 2 jaar op naam van junior

Lievelucje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:17

juliomariner schreef:
Volgens mijn bronnen staan de paarden al 2 jaar op naam van junior

Ik denk dat jouw bron betrouwbaarder is dan de mijne. Toch vertrouw ik de zaken daar niet helemaal.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:21

Omdat het bouwbedrijf dat bedrag nog niet heeft gekregen, heeft VolkerWessels een faillissementsaanvraag ingediend dat komende dinsdag dient bij de rechtbank in Zwolle.

Citaat:
Eurocommerce heeft zijn kantoorcomplexen gefinancierd voor circa 700 miljoen euro waarvan zo'n 650 miljoen euro van een groep banken waaronder ABN Amro, NIBC, Rabobank, SNS en ING.

Wie gaat daar uiteindelijk voor opdraaien ?? :(:)

Lievelucje schreef:
pff... Als het waar is dat er 100 miljoen weggesluisd is en met voorkennis die paarden gauw op naam van junior gezet zijn, mogen ze wat mij betreft goed aangepakt worden.

Net als hier.

Citaat:
Financiële topman Vestia opgepakt
De fiscale recherche heeft vrijdag de financiële topman van de Rotterdamse woningcorporatie Vestia opgepakt op verdenking van omkoping, witwassen en belastingontduiking.