De Oostenrijkse Sissy Max-Theurer investeert opnieuw in een talentvol paard voor haar dochter Victoria. Ze heeft geld gestoken in Grand Prix-merrie Blind Date (Breitling W x Donnerhall). De investering in de merrie maakt deel uit van het plan van Sissy Max-Theurer om een trainings- en eigendomssamenwerking op te zetten met Victoria’s huidige trainer Wolfram Wittig.
De tienjarige Blind Date is gefokt door Margret Klare en was in eigendom van Christian Heinrich en trainer Wolfram Wittig. Brigitte Wittig leidde de merrie op tot Grand Prix-niveau. Voormalig Olympisch kampioene Sissy Max-Theurer vertelt in een interview met Eurodressage.com over de samenwerking: "We hebben een trainingssamenwerking opgezet met Brigitte en Wolfram Wittig, hierbij is ook het gezamenlijke eigendom van enkele paarden opgenomen. Dit betekent dat Victoria ook af en toe paarden van Brigitte en Wolfram Wittig zal rijden en andersom. We willen onze krachten bundelen.”
Victoria Max-Theurer werd eerder altijd door haar vader Hans Max getraind, maar de amazone besloot in maart 2012 zich ook te laten begeleiden door Wolfram Wittig. De samenwerking bevalt tot nu toe goed.
Leuk voor haar! Was het niet zo dat haar toppaard niet zo lang geleden plotseling is overleden? Kan zijn dat ik me vergis hoor, daar staat me iets van bij Dan biedt dit plan mooie vooruitzichten!