De Amerikaanse Courtney King-Dye richt zich op deelname aan de Paralympics aankomende zomer in Londen. Met de hulp van sponsoren heeft ze hiervoor de achtjarige Make Lemonade aangekocht. In 2008 nam ze nog deel aan de reguliere Olympische Spelen, maar door een zwaar ongeval tijdens een training in 2010 raakte ze gehandicapt. Ze hoopt zich nu tijdens de kwalificatiewedstrijd in juni in New Jersey te kwalificeren voor de Paralympics.
In 2008 maakte Courtney King-Dye nog deel uit van het Amerikaanse dressuurteam op de Olympische Spelen in Hongkong. Tijdens een training op 3 maart 2010 liep ze door de val een schedelbreuk en een bloeding in haar hersenen op. Er volgde een lange periode van revalidatie. Ze stelde zich eerst ten doel weer op het hoogste niveau te rijden, maar is daar inmiddels op teruggekomen. Toch zet ze niet bij het pakken neer en richt ze zich op de Paralympische Spelen. Hiervoor heeft ze de beschikking over Make Lemonade. “Ik heb weer iets om naartoe te werken. Het voelt zo goed om een doel te hebben. Of ik het haal of niet is niet het belangrijkste, het streven naar dit doel is waar ik behoefte aan had”, aldus King. De amazone is ingedeeld in grade I, dit betekent dat de verplichte proef enkel uit stapoefeningen bestaat.
Och jeetje, alleen uit stapoefeningen??? Wat knap dat ze daar nog motivatie uit kan halen zeg. Ik zou bij de pakken neer gaan zitten denk ik. Bewonderenswaardig. Dat bewijst haar liefde voor paardrijden echt!
Mede doordat zij meedoet met de Paralympics, zal dit evenement wellicht meer aandacht krijgen dan voorheen, wat het zeker verdient.
Feanyth
Geplaatst: 18-04-12 12:38
Vind het wel heel knap. Wens haar veel succes. ^_^
Zit me af te vragen. Is ze ingedeeld in Grade 1a of Grade 1b? Zit verschil in namelijk.
mbkaatje
Geplaatst: 18-04-12 12:42
Daar kan ik ook alleen maar respect voor hebben. Je moet het maar willen, van GP naar een proef alleen in stap. Ze moet inderdaad wel heel veel liefde voor de sport hebben én een doorzetter zijn.