Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

idinn schreef:Nee maar het zal wel zijn, omdat veel paardeneigenaren te lui zijn om de stront achter de kont van hun paard op te ruimen als ze gebruik maken van de openbare weg. En over het algemeen staan die koeien en schapen in een weiland en niet op het fietspad in een woonwijk. Maar 750 euro is wel belachelijk veel! Nu hoef je dat niet eens te schuiven op de economische malaise, want in Duitsland gaat het een stuk minder rot als hier (misschien dat ze daar niet elke dag in paniek op het journaal het hebben over DE crisis).
RM94 schreef:idinn schreef:Nee maar het zal wel zijn, omdat veel paardeneigenaren te lui zijn om de stront achter de kont van hun paard op te ruimen als ze gebruik maken van de openbare weg. En over het algemeen staan die koeien en schapen in een weiland en niet op het fietspad in een woonwijk. Maar 750 euro is wel belachelijk veel! Nu hoef je dat niet eens te schuiven op de economische malaise, want in Duitsland gaat het een stuk minder rot als hier (misschien dat ze daar niet elke dag in paniek op het journaal het hebben over DE crisis).
in dat geval wil ik eerst kattenbelasting. Ik moet voor mijn hondje waarvan ik braaf de poep opruim hondenbelasting betalen maar de katten die niet van mij zijn en lekker in mijn tuin komen sch***en daar is geen belasting voor............................. om maar even over mestopruimen te spreken
, maar desondanks sta ik ervoor om of voor alle huisdieren belasting in te voeren (met redelijke bedragen natuurlijk en geen 750 euro per paard per jaar), of geen belasting. Dewii schreef:Eerlijk gezegd vind ik dan dat óf de hondenbelasting afgeschaft moet worden, óf er moet ook belasting worden gelegd op andere huisdieren. Het bedrag is natuurlijk belachelijk ook, maar het zou niet oneerlijk zijn om ook paardenbelasting in te voeren en daarbij ook kattenbelasting. Onze kat komt nooit buiten dus die belast eigenlijk niemand, maar desondanks sta ik ervoor om of voor alle huisdieren belasting in te voeren (met redelijke bedragen natuurlijk en geen 750 euro per paard per jaar), of geen belasting.
Precies, daarom ben ik eigenlijk meer voor géén belasting. Je moet al genoeg betalen om voor zo'n dier te zorgen, nietwaar? En wat heeft iemand er nou last van als jij gewoon netjes je poep zou opruimen, wat helaas ook niet iedereen doet. Ben het met je eens over dat registratiesysteem, maar er zijn zoveel uitzonderingen op de regel, dat het haast niet mogelijk is om belastingen in te gaan voeren op dieren. Zullen we extra belasting op mensen gaan invoeren
, die belasten veel meer dan dieren.
ik kies voor een kat, dan vind ik het niet kunnen dat andere met zijn behoefte moeten zitten. De hond van de buren doet zijn behoefte tenslotte ook niet in onze tuin. Citaat:Wandelende takkenbelasting?
Sammie schreef:http://www.dehoefslag.nl / http://www.rp-online.nl
In Duitsland zal de omstreden paardenbelasting voorlopig niet worden uitgevoerd. In de gemeente Remscheid werd afgelopen week gestemd over invoering van deze maatregel. De meerderheid was echter tegen en daarom wordt het plan voor nu op een laag pitje gezet, aldus website rp-online.
Het laatste woord is hier echter nog niet over gesproken. De partijen SPD, Grünen en FDP laten weten geen mogelijkheid te zien om de belasting in te voeren, omdat de paardenwereld hier totaal ongeschikt voor zou zijn. Daarnaast is volgens FDP-fractievoorzitter Remscheider het bedrag van 750 euro per paard, per jaar, veel te hoog.
verwant artikel
[VN] Flinke discussie over paardenbelasting in Duitsland
Angela schreef:Goed nieuws!!!! Zou ook echt een totale ramp voor veel paardenhouders zijn als ze het wel zouden invoeren. 750 euro was echt een belachelijk bedrag... en zou voor veel paardeneigenaren einde paard betekenen, en dus voor veel paarden einde leven.. En dat betekend dus voor veel mensen weer einde baan (denk aan hoefsmeden, DA, pensionstalmedewerkers enz.). Goed nieuws dus dat het niet door gaat!