HK NMPRS: Star Valleys Sonic Boom wederom erekampioen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

HK NMPRS: Star Valleys Sonic Boom wederom erekampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 18:58

http://www.bokt.nl
Stef

Afbeelding
Jannes of the Fairy Tale Ranch
foto: Lieselotte Steegemans
Zaterdag 14 april is op Stal Groenendaal te Bunsschoten de jaarlijkse hengstenkeuring gehouden. Voor de nieuwe jaargang waren een kleine 80 hengsten aangemeld, waarvan er tien niet door de vetarinaire keuring heenkwamen. In de minimaat gingen slechts tien hengsten door naar de tweede bezichtiging, in de kleine maat waren dit er vijftien. De rest ging zonder of met een derde premie naar huis. Mede door de strenge, doch scherpe jurering dit jaar.

Bij de eerder verschenen hengsten vielen in de minimaat achttien eerste premies en in de kleine maat werden ook achttien eerste premies uitgedeeld. In het basis type eerder verschenen hengsten werden geen eerste premies uitgereikt. Voor de rubriek basis type nieuwe jaargang zijn geen hengsten aangemeld.

Het kampioenschap in de minimaat ging naar de nieuwe jaargangshengst Em Pacs Pezula van Bokker minidriving. Em Pacs Pezula is een volledig Amerikaans gefokte hengst v. HCM Buck Em Pac gefokt door B. Lennings. Het reserve kampioenschap ging naar de eveneens nieuwe jaargangshengst WMM Ima Moondrop en is in eigendom van H. Marsch. De hengst is gefokt door S.T.A. Koster.

In de kleine maat ging het kampioenschap naar de opvallende zilverappel Jannes of the Fairy Tale Ranch van B. Klok. De hengst is een zoon van Special Effort's Naughty Doll uit een Welsh moeder en is gefokt door G.L. Marijnissen. Het reserve kampioenschap ging naar de nieuwe jaargangshengst Midzomer Caesar, gefokt door en in eigendom van P.C.M. Middelweerd.

Jannes of the Fairy Tale Ranch ging er vervolgens ook met het algemeen dagkampioenschap vandoor en hij mocht hierdoor zich ook melden voor het ere kampioenschap. Het ere kampioenschap is de strijd tussen paarden die in voorgaande jaren een kampioenschap hebben behaald. De eigenaren kunnen zich hier weer voor inschrijven. De dagkampioen van dit jaar wordt daar automatisch aan toegevoegd. Voor dit kampioenschap waren dit jaar drie hengsten aangemeld: Fallen ASH Eagles Eclips, Star Valleys Sonic Boom en Sebastopol's Ludo. Uiteindelijk ging het ere kampioenschap, evenals vorig jaar, naar de schitterende zwartbonte Star Valleys Sonic Boom van D. v.d. Hoek.

Afbeelding
Em Pacs Pezula
Foto's beide door Elien Verhaaff (xElienx)

Afbeelding
Star Valleys Sonic Boom

Dustinlover

Re: HK NMPRS: Star Valleys Sonic Boom wederom erekampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:08

Was erg leuk,gezellige en leerzame dag :)

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:37

ik vond het ook een hele leuke en vooral leerzame dag

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:48

Oeh die zijn mooi zeg <3

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:15

Em Pacs Pezula, heel erg smaakvol dier!

Jannes of the Fairytail ranch is niet mijn smaak, te veel body en te grof koppie.
Maar smaken verschillen, en ik neig meer naar AMHA dan naar NMPRS, dus dat zal het wel zijn :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:33

Mijn berichtje is een beetje verbouwd waardoor er een paar dingen niet kloppen, ga er achteraan

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:19

leuk topic stef, het was idd een erg leuke en gezellige dag en we hebben met zijn allen weer heerlijk kunnen genieten van al die mooie hengstjes

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:21

Jannes een grof koppie?
Whaha dat was juist net een arabier zo mooi, wat een type.
Maar alle kampioenen waren prachtig!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:25

Smaken verschillen idd, maar om Jannes nou grof te bestempelen volg ik ook niet :)

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:34

jannes vond ik ook juist erg luxe in z'n lijf voor een volwassen 6-jarige hengst, ik vind het in ieder geval een geweldig dier :j
had zelfs al voor de kampioenskeuring met de eigenaar gesproken hoe en wat en waar hij ter dekking staat, niet voor dit jaar maar denk dat ik volgend jaar wel een leuke passende merrie voor hem heb O:)
pezula vond ik ook erg mooi, wat een gangwerk heeft dat dier :9

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 00:54

Ik baseerde mijn mening op bovenstaande foto, zal eens googlen...

Ik trek mn commentaar inderdaad in, wat een plaatje! :wow:
Bovenstaande foto is gewoon wat minder in mijn ogen bij nader inzien, excuses! :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 06:29

Prachtige paardjes.

Maar ik heb een oprechte vraag: wat kun je doen met zulke paardjes? Ik neem aan dat ze aan de hand/longe getraind worden en dat ze te klein zijn voor onder het zadel of voor de koets.

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 07:17

em pacs pezula loopt voor de kar en doet dit zeer goed met zelf al europeese kampioentitels op zijn naam voor fotos kijk maar eens op www.sbdrivingminiatures.com

en nee niet zielig ze kunnen dit makkelijk aan en in verhouding trekken ze veel minder dan een groot paard met meerdere personen op een kar
em pacs pezula geniet van het werken en showen en ik heb mijn paardjes voor het aangespannen werk en niet voor de fok! als je op mijn facebook kijkt onder susan bijl zie je veel fotos van aangespannenwerk met deze paardjes

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:11

janouk schreef:
Prachtige paardjes.

Maar ik heb een oprechte vraag: wat kun je doen met zulke paardjes? Ik neem aan dat ze aan de hand/longe getraind worden en dat ze te klein zijn voor onder het zadel of voor de koets.

eigenlijk alles behalve het rijden idd.
tegenove het rijden staan wel diverse "actieve" onderdelen op shows, zoals obstacle (bruggetje, hindernissen, zeiltje, beetje net zoals in de westernsport alleen dan aan de hand), verschillende aangespannen klasses, verschillende springonderdelen (aan de hand ook uiteraard ;) )
hartstikke leuk dus om te doen en zo ben je zeker actief met je mini bezig :j

de paarden voor shows / keuringen kun je natuurlijk gewoon aan de longe / dubbele lijnen trainen, eventueel aangespannen of aan de fiets, eigenlijk ook exact hetzelfde als hun grote soort genoten met uitzondering van het rijden dan weer.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:28

zijn ook wel echt intens mooie paardjes zeg!

Zit zelf ook altijd te bedenken wat voor sport ik met de mini appaloosa van m'n ouders wil en kan gaan doen.
Heeft iemand meer informatie over de aangespannen wedstrijden met de mini's? Kan ik allicht een keer gaan kijken

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:28

Bedankt. Weer wat geleerd. :D ik wist niet van deze aangespannen klasses voor dit ras.
En ik vind het niet zielig hoor. Het was gewoon dat ik niet wist wat je met zulke kleintjes kon doen. Wij komen in de dressuur/vaardigheid/marathon wel Shetlanders tegen, die mega snel zijn en moeilijk te verslaan, maar zulke mini's was ik nog niet tegen gekomen.

En prachtig zijn ze in ieder geval.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:39

Wauw <3 ze zijn echt prachtig, zeker verdiende titels!

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:42

eerder reed ik ook indoor marathons en dresuur wedtrijden en ook met goede resultaten maar het is voor mij moeilijk te combineren met de shows voor minipaardjes en richt mij momenteel op shows en demonstraties.

voor meer info over shows http://www.icamh.com http://www.mhceurope.com