Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Captain schreef:Ik snap haar idee achter haar acties wel, heel goed zelfs om dat zo onder de aandacht te brengen, iets schokkends komt toch beter aan dat die standaard acties. Een beetje raar is het wel.
Fiffill schreef:Ik snap de ophef niet. Ook niet over die kat. Beest was een natuurlijke dood gestorven, moet zij toch weten wat ze er daarna mee doet? Een paard opzetten is ook niks nieuws.
Verder ken ik haar niet, was zij niet ook degene met die hamsters in die hamsterballen? Dat vond ik wel sneu, maar dat zijn levende dieren.
Ik weet niet of jullie Berlinde de Bruyckere kennen, die gebruikt paardenhuiden (alleen de huid) waarmee ze als het ware opnieuw paarden maakt.
http://cloud.hauserwirth.com/documents/ ... /muhka.jpg
http://24.media.tumblr.com/tumblr_lqr4i ... o1_500.jpg
http://29.media.tumblr.com/tumblr_lo6uh ... o1_500.jpg
RianneH schreef:Captain schreef:Ik snap haar idee achter haar acties wel, heel goed zelfs om dat zo onder de aandacht te brengen, iets schokkends komt toch beter aan dat die standaard acties. Een beetje raar is het wel.
Heb je haar interview bij DWDD ooit gezien? Ze komt op mij niet over als iemand die een maatschappelijke kwestie aan de kaak wil stellen, maar eerder dat gebruikt als excuus om zich zo bizar mogelijk te gedragen met een hoop dierenleed als gevolg.
linda_arnold schreef:kohtje schreef:Dat kind is koekoek
![]()
Vraag me wel af of dit paard hier bewust voor gedood word of dat het een dier is wat geen paardwaardig bestaan meer kan leiden door ziektes ouderdom of blessure leed
Magrathea schreef:Ik vind het prima dat dit aan de kaak gesteld wordt maar moet dat nou op deze manier...
Ben het wel met haar eens dat je eigen kat vermoorden niet zoveel verschilt van het vermoorden van welk ander dier dan ook. Maar met die hamsterballen.. sorry maar mijn gerbils lopen ook af en toe in zo'n bal, ze trekken een paar sprintjes en als ze stil gaan zitten weet ik dat ze het zat zijn en mogen ze weer in hun kooi. Snap het probleem daarvan niet
Magrathea schreef:Ik vind het prima dat dit aan de kaak gesteld wordt maar moet dat nou op deze manier...
Ben het wel met haar eens dat je eigen kat vermoorden niet zoveel verschilt van het vermoorden van welk ander dier dan ook. Maar met die hamsterballen.. sorry maar mijn gerbils lopen ook af en toe in zo'n bal, ze trekken een paar sprintjes en als ze stil gaan zitten weet ik dat ze het zat zijn en mogen ze weer in hun kooi. Snap het probleem daarvan niet
LiVetime schreef:Kunnen we tegenwoordig nog ergens van opkijken?
Koetjesreep schreef:Dat varkens, kippen en runderen gefokt en gehouden worden voor consumptie en dit maatschappelijk geaccepteerd is,
maar een huisdier niet, geeft deze dolle trien nog niet de goedkeuring om zo om te gaan met dode huisdieren en dat dan 'kunst' te noemen![]()
Die levende(!) hamsters in die hamsterballen waren het toppunt.
Wel heb ik sterk het idee dat ze deze maatschappelijke acceptatie 'gebruikt' om zulke creaties te maken van huisdieren (en nu dus ook al paarden)..