Eventingamazone Madeleine Brugman heeft besloten haar paard Sundancer terug te geven aan het Duitse team. De inmiddels achttien jaar oude Sundancer was zeven jaar lang onder het zadel bij Brugman en de combinatie behaalde in 2006 de nationale titel.
Madeleine schrijft op haar Facebook pagina: “Ik heb enige tijd geleden besloten mijn geweldige paard Sundancer terug te geven aan het Duitse team. Ik heb zeven jaar lang van hem genoten en erg veel van hem geleerd. Hij is nu achttien en verdient een rustiger leven. Ik heb Sunny afgelopen jaar nog op driesterren niveau gereden, maar het is nu tijd om op de jongere paarden te focussen.
“Sunny zal bij Juniorenamazone Frederike Weitkamp verblijven en ik weet zeker dat we de aankomende twee/drie jaar nog veel van hen zullen horen. Op mijn stal was hij nummer zes en hij verdient het om iemands topper te zijn. Dat kon ik hem helaas niet meer geven.
“Bedankt Sunny. Je bent geweldig en arrogant maar ook een heel speciaal paard met een goede persoonlijkheid.”
Dat is me toch wat zeg, om je paard weg te geven. Getuigd toch van een liefde voor je paard en de sport dat je een ander zo'n kans wilt geven Ik ben heel benieuwd wat de nieuw combinatie zal brengen.
Knakker
Geplaatst: 10-04-12 12:19
nou terecht, laten we hopen dat dit jonge meisje nog veel van hem kan leren!
SantaCruz
Geplaatst: 10-04-12 19:56
Dat zouden meer ruiters moeten doen Mooie manier om andere talentvolle ruiters die kans ook te geven!
Bijinn
Geplaatst: 11-04-12 11:27
Hij zal niet letterlijk 'weggegeven' zijn hoor. Ik vind het wel een apart berichtje, zit een vreemde toon in. Maar ik ken het paard verder niet. Ik hoop dat hij nog wat mooie jaartjes heeft bij Weitkamp