Eventingruiters willen verduidelijking reglement helmcamera

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Eventingruiters willen verduidelijking reglement helmcamera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 19:58

http://www.dehoefslag.nl

Eventingruiters eisen verduidelijking van de reglementen voor helmcamera’s tijdens grote wedstrijden. De FEI liet onlangs weten dat men voortaan 48 uur van tevoren een aanvraag moet indienen wanneer men van plan is een helmcamera te gebruiken tijdens een FEI evenement. Bij overige wedstrijden is men afhankelijk van de beslissing van de technische jury.

De Australische ruiter Peter Atkins, wiens youtube film-materiaal met de helmcamera enorm populair is, kreeg onlangs al een waarschuwing van de organisatie van de internationale wedstrijd in Badminton. Hij mag nu zijn filmpjes pas plaatsen nadat de beelden door de BBC zijn uitgezonden. Badminton directeur Hugh Thomas tegen de Britse website Horse and Hound: “De organisatie van Badminton heeft alle uitzendrechten in bezit en daarom zijn we er niet blij mee wanneer de aanwezige ruiters beeldmateriaal zonder toestemming publiceren.”

Lukas geeft aan dit een vreemde gang van zaken te vinden: “Je zou juist denken dat men de sport toegankelijker wilt maken en dus niet moeilijker dan het nu al is.”

Zie ook: [VN] Gebruik helmcamera’s door FEI aan banden gelegd *Video*

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:30

Publiceren nadat de BBC uitgezonden heeft, vind ik dan nog wel logisch klinken. Maar waarom verder moeilijk doen...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:32

Juut schreef:
Publiceren nadat de BBC uitgezonden heeft, vind ik dan nog wel logisch klinken. Maar waarom verder moeilijk doen...?

Geld.

Juut

Re: Eventingruiters willen verduidelijking reglement helmcamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:22

Tja, maar als het al uitgezonden ís...wat valt er dan nog aan te verdienen?

heidy_wilco

Re: Eventingruiters willen verduidelijking reglement helmcamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:33

Ik vind het altijd geweldig om naar de filmpjes van Peter Atkins te kijken. Hij doet dit al zo lang, en het zijn hele andere beelden dan die van de zijkant genomen zijn. Echt idioot...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 06:39

eigenlijk zouden ze Peter Atkins moeten betalen voor het maken van die beelden, dan kunnen ze die bij de BBC uitzenden. Lijkt me een veel leukere rapportage dan de conventionele beelden.

Ik begrijp wel dat het nu erg onduidelijk is, daarbij, je krijgt op een specifieke site de rit van 1 persoon te zien, op de TV een overzicht van de hele wedstrijd, ik begrijp niet dat ze dit als concurrentie zien, ik neem aan dat de beelden van Peter niet binnen een uur op een web staan, daar zal ook wel enige tijd overheen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 07:34

Dit gaat wel erg ver. Op deze manier ontneem je de ruiters ook de mogelijkheid om beelden voor zichtzelf te maken als leermoment. Dus ook voor eigen gebruik worden beperkingen opgelegd want je zou het wel eens kunnen publiceren...........

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:50

ingvdh schreef:
eigenlijk zouden ze Peter Atkins moeten betalen voor het maken van die beelden, dan kunnen ze die bij de BBC uitzenden. Lijkt me een veel leukere rapportage dan de conventionele beelden.

Ik begrijp wel dat het nu erg onduidelijk is, daarbij, je krijgt op een specifieke site de rit van 1 persoon te zien, op de TV een overzicht van de hele wedstrijd, ik begrijp niet dat ze dit als concurrentie zien, ik neem aan dat de beelden van Peter niet binnen een uur op een web staan, daar zal ook wel enige tijd overheen gaan.

Om de 5/10 ruiters weer iemand met een helmcamera, dat je steeds beelden tussendoor krijgt van de helmcamera en dan weer van de camera's op het terrein. Dan krijg je pas kijkcijfers! +:)+

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:38

Vreemd dat dit specifiek voor helmcamera's geldt, dat zou dan toch moeten gelden voor alle filmopnames op het terrein?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:39

Roxxiejj schreef:
ingvdh schreef:

Om de 5/10 ruiters weer iemand met een helmcamera, dat je steeds beelden tussendoor krijgt van de helmcamera en dan weer van de camera's op het terrein. Dan krijg je pas kijkcijfers! +:)+

Idd, dat lijkt me een leuk idee +:)+ Maakt het leuk, om eens vanuit een ander perspectief te doen tussendoor.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:41

ingvdh schreef:

dat was ook mijn gedachte :j

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:14

Is er geen bokker die bij FEI werkt? Dan kan die bovenstaande ideeën even in de groep gooien daar :D Van mij mogen die helmcamerabeelden ook wel op tv! :j