Edwina Tops-Alexander op weg naar tweede miljoen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Edwina Tops-Alexander op weg naar tweede miljoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 13:39

www.knhs.nl

In de hoofdstad van Qatar, Doha, werd zaterdagavond in de ronde springpiste de eerste etappe verreden van het nieuwe seizoen van de Global Champions Tour. Vorig jaar overschreed de in Valkenswaard wonende Australische Edwina Alexander als eerste in deze serie de magische grens van één miljoen aan gewonnen euro's. In Doha ging ze op weg naar haar tweede miljoen, door met Cevo Itot du Château als snelste foutloos de barrage te rijden. Daardoor kon zij maar liefst 148.000 euro bij de organisator van deze serie, haar echtgenoot Jan Tops, gaan incasseren.

Maikel van der Vleuten die in deze barrage 1.01 sec. langzamer was met de KWPN goedgekeurde hengst VDL Groep Verdi (Quidam de Revel x Landgraf I van Cees van den Oetelaar en Team Nijhof) eindigde als vijfde. Jeroen Dubbeldam miste met BMC Utascha SFN (Lux x Indoctro) de barrage op een haar, door na een eerste foutloze omloop in de tweede tegen één strafpunt aan te lopen voor het overschrijden van de tijd. Zij eindigden als achtste. Gerco Schröder met Eurocommerce New Orleans en Harrie Smolders (Hooge Mierde) met Exquis Walnut de Muze wisten zich niet voor de tweede manche te plaatsen door resp. één (Schröder - 24e) en twee (Smolders - 36e) springfouten in het basisparcours.

In de eerste manche van deze wedstrijd, gebouwd door de Italiaan Uliano Vezzani, wisten 15 combinaties foutloos te blijven en in de tweede ronde gelukte het zeven van hen daar een tweede foutloze ronde aan toe te voegen. Alexander zette als eerste starter in de barrage met de 16-jarige Cevo Itot du Château een zeer goede tijd neer van 40.99 sec., waarop uiteindelijk iedereen zich de tanden zou stuk bijten. De Duitser Marco Kütscher kwam met Cornet Obolensky uiteindelijk het dichtst in de buurt en hij werd tweede, voor de Zwitser Pius Schwizer met Verdi III. Ook de Ier [***] Twomey benaderde de tijd van Alexander op minder dan een halve seconde (41.44 sec.) en werd daarmee vierde. Het verschil in seconden bedroeg tussen Alexander en Twomey was maar 1.45 sec., maar het verschil in geld was enorm: 148.000 euro voor Alexander en 45.000 euro voor Twomey.

Maikel van der Vleuten, die in alle drie de onderdelen van deze wedstrijd een topprestatie neerzette door foutloos te blijven, moest als vijfde eindigende genoegen nemen met 27.000 euro. "We groeien als combinatie nog steeds en daardoor kan ik nu in de barrage ook sneller rijden dan vorig jaar. Toen probeerde in vaak een vlotte foutloze ronde te rijden en keek dan wel waar ik uitkwam. Nu hebben we als combinatie meer ervaring en zijn we competitiever geworden. Daardoor kan ik in de barrage meer snelheid vragen van deze hengst", aldus Maikel van der Vleuten, voor wie deze zeer goede prestatie ook een teken is dat zij in topvorm zijn. Dat is met de wereldbeker finale tijdens Indoor Brabant van 19 tot en met 22 april voor de deur hoopgevend.

Jeroen Dubbeldam baalde. "Ik heb twee hele fijne foutloze rondjes gereden met Utascha SFN en in de tweede manche overschreed ik, zonder dat ik het in de gaten had, de tijd. Dat is balen. Misschien dat de ronde wedstrijdarena me, net als Vladimir Tuganov en Gregory Wathelet, parten heeft gespeeld, want ook zij noteerden in de tweede manche één strafpunt voor het overschrijden van de tijd", aldus Dubbeldam.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:55

Misschien niet zo relevant, maar sinds wanneer zijn Jan Tops en zij getrouwd? Volgens mij loop ik achter :o Verder, erg knap van haar. Ik vind haar stijl altijd leuk om te zien :)

moonie

Re: Edwina Tops-Alexander op weg naar tweede miljoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:48

s6801881

Re: Edwina Tops-Alexander op weg naar tweede miljoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 01:44

die heb ik inderdaad even gemist, het staat dan ook niet in de titel hahaha. Leuk voor hun :))