Doha: Alvarez stuurt Abab efficient naar 18.975 euro

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Doha: Alvarez stuurt Abab efficient naar 18.975 euro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 11:40

http://www.horses.nl

Nadat de Fransman Roger Yves Bost gisteren tijdens de Global Champions Tour (GCT) in Doha de openingsrubriek (1,45 m) won, zette de 27-jarige Spanjaard Sergio Alvarez Moya de eerste 1,50-m-rubriek van het concours op zijn naam. Hij stuurde de BWP'er Abab van het Molenhof (v. Nabab de Reve) heel efficiënt door het parcours dat direct op tijd werd verreden. Hij liet een foutloze ronde en de snelste tijd noteren. De zege leverde hem 18.975 euro op.

Sergio Alvarez Moya: “Ik ben zo blij met deze overwinning op de eerste dag en ik hoop dat ik het succes zo kan voortzetten. Het parcours is heel goed voor dit paard. Je moet veel voorwaarts rijden en het is een grote arena met lange afstanden, zodat het paard heel hard kan, wat hij ook deed." Alvarez reed Abab heel efficiënt door de barrage waar hij naast hoge snelheid ook extreem korte draaien en enorm vermogende sprongen liet zien.

De beste Nederlander, Harrie Smolders, reed eveneens een BWP-gefokte Nabab de Reve, Namelijk Exquis Walnut de Muze. Met zijn foutloze rit en een zevende plaats verdiende Smolders nog 1.725 euro. Gerco Schröder viel met zijn foutloze rit nog net in de prijzen met Eurocommerce Vigaro (v. Tangelo van de Zuuthoeve). Met zijn twaalfde plaats verdiende hij 575 euro. Ook Maikel van der Vleuten en VDL Groep Verdi (v. Quidam de Revel) waren foutloos. Zij werden zeventiende.

In de openingsrubriek was Jeroen Dubbeldam foutloos met BMC Quality Time TN (v. Quantum) wat hem de vieertiende plaats, maar geen prijzengeld meer opleverde. Gerco Schröder had twee tijdfouten met Eurocommerce New Orleans (v. Colbert).

Verwant artikel
[VN] Roger-Yves Bost wint openingsrubriek Global Champions Tour

celano

Re: Doha: Alvarez stuurt Abab efficient naar 18.975 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:50

Roger Yves Boss?