Andres Rodriguez en Aberdeen winnen finale in Florida

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Andres Rodriguez en Aberdeen winnen finale in Florida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 08:08

Nationale Elite Veiling Borculo / VDL Stud / KWPN

Na een succesvol seizoen met enkele overwinningen waren Andres Rodriguez uit Venezuela en Aberdeen (v.Heartbreaker uit Odessa ster van Indorado) de overtuigende winnaars van de finale bij de zevenjarigen tijdens het Winter Equestrian Festival in Wellington. Als eerste starters bleven ze direct foutloos en in de barrage zetten ze een tijd neer die de andere vijftien kandidaten niet wisten te benaderen.

Aberdeen is een zoon van Heartbreaker en de merrie Odessa (Indorado x Ahorn Z). Rodriguez kocht Aberdeen vorig jaar en verwacht dat de aangewezen hengst die in 2008 deelnam aan het KWPN-verrichtingsonderzoek zijn nieuwe Grand Prix-paard zal worden. Aberdeen is gefokt door Roy en Diana Veltmaat in Lemelerveld en ze verkochten hem via de Nationale Elite Veiling Borculo aan de VDL Stud.

Rodriguez: „Aberdeen is heel constant. Hij won hier drie of vier kwalificaties. Hij springt goed op elk terrein. Ik ben echt trots op hem. Hij is echt mijn hoop voor het komende jaar om er een goed internationaal paard bij te hebben. Dit jaar zal Aberdeen nog geen Grand Prix lopen. We doen het rustig aan met hem. Maar ik denk dat we volgend jaar zomer, als alles goed gaat, in Europa wat Grote Prijzen op twee sterren niveau doen. Hij is dan acht. Aberdeen is heel slim, heeft al veel ervaring voor zijn leeftijd en ik denk dat als we hem gezond houden het een erg goed paard wordt.”

Bij de zesjarigen ging de winst in de finale naar Peter Leone met Wayfarer (v.Languster). De tweede prijs kwam op naam van Bilion (Emilion x Iberlina van Amethist) met Jeffrey Welles. De vosruin won een jaar eerder de finale bij de vijfjarigen. In 2010 eindigde Bilion met Leon Kuijpers als derde in de finale van de VION-Cup. Kort daarna kwam hij in handen van Welles. In Wellington ging de derde prijs bij de zesjarige springpaarden afgelopen weekend naar Nina VDL (v. Silverstone) met Candice King. In 2009 kreeg de Silverstone-dochter onder de naam Bigeunerin VDL in de IBOP een hele goede cijferlijst, en slaagde met 84,5 punten. VDL Stud uit Beers fokte de merrie uit Zigeunerin (v.Caletto I), die ook te boek staat als de moeder van KWPN-hengst Goodtimes. Nina VDL werd in de zomer van 2009 ook tweede op het kampioenschap vrijspringen tijdens de KWPN Paardendagen in Ermelo. Afgelopen winter werd de keurmerrie door VDL Stud verkocht aan de Amerikaanse amazone Candice King.

De finale voor vijfjarige springpaarden werd gewonnen door de Canadees Darrin Dlin met Janou (v.For Pleasure). Nathalie Mathers sprong met de KWPN'er Caramel (Michael uit Rodea van Jumbo-Jet, fokker Stal Schutte-Meijer uit Emmen) naar de derde plek.