www.dehoefslag.nl / www.horseandhound.co.uk
De Britse eventingamazone Mary King heeft besloten haar viersterren hengst Chilli Morning (v. Phantomic xx) af te geven aan collega William Fox-Pitt. De amazone maakte deze beslissing nadat de combinatie afgelopen week drie weigeringen kreeg tijdens de cross-country van de Belton Horse Trials.
“Het is een toppaard, maar niet geschikt voor mij,” aldus Mary King tegen Horse and Hound. “Ik ben niet sterk genoeg om hem zonder een stevig inwerkend bit, maar hij is aan een zacht bit en een sterke man gewend en wil geen stevig inwerkend bit in. Dat ging tijdens de wedstrijd dus goed mis. Tijdens het springparcours had ik er ook moeite mee om in het zadel te blijven. Ik voelde me opeens weer een beginner. Dit is de eerste keer dat ik zo’n goed paard aan iemand anders geef, maar dit is niet eerlijk tegenover het paard.”
William Fox-Pitt zal de nieuwe ruiter worden van de hengst. Fox-Pitt kreeg vandaag zelf slecht nieuws. Zijn voormalige winnaar van het Europees teamgoud en Blenheim winnaar Stunning is op zesentwintig jarige leeftijd ingeslapen.