In een weiland in Gilze is maandagavond een 27 jaar oude Shetland-pony mishandeld. De pony is onder meer met stokken geslagen en van achter gepenetreerd.
De dierenarts heeft de pony moeten laten inslapen.
Hoewel de dochter van eigenaresse Debbie van Helsdingen uit Riel maandagavond rond tien uur ontdekte dat het niet goed ging met de pony, bleek dinsdagochtend pas dat het dier mishandeld is.
"Mijn dochter belde me maandagavond op dat het niet goed ging met Doerak", vertelt Debbie van Helsdingen. "Hij kon niet meer opstaan. Toen de dierenarts kwam, besloot hij de pony te laten inslapen. We dachten dat het kwam omdat hij al zo oud was. Pas toen we dinsdagochtend terug naar de wei reden, zagen we overal bloed liggen."
Vermoedelijk zijn onbekenden over het hek geklommen en hebben de pony met een touw vastgebonden. Volgens de eigenaresse is Doerak zwaar toegetakeld. "We zagen bloed bij het hek, we vonden stokken met bloed, op balken troffen we bloed aan, op de stal in de wei zat bloed. We vonden ook een bebloed stuk touw met een flinke bos haar."
De pony stond in de wei met een andere Shetlander, maar die bleef ongedeerd. "Die is erg angstig voor vreemden, dus die is waarschijnlijk hard weggerend." Debbie van Helsdingen heeft de politie en de dierenpolitie ingeschakeld. Die zijn een buurtonderzoek gestart.
Wat een vreemd verhaal... Dan hadden ze maandag toch al moeten zien dat de pony onder het bloed zat?
Hoezo vreemd... Om 10 uur is het donker, als de pony in een weiland staat zie je niet veel.
amsterdam_30
Geplaatst: 04-04-12 08:38
Kan de foto echt niet gaan bekijken... Maar die mensen die dit gedaan hebben zijn echt ziek!!! Hoop dat ze gepakt worden!
geerke
Geplaatst: 04-04-12 08:41
bah ik ga die foto niet bekijken....arm beest. (Ik ben blij dat ik zelf op vijf hectare grond woon en mijn beesten om het huis heb...hier moet ik toch niet aan denken )
_clau_1991
Geplaatst: 04-04-12 08:44
Achgoss, dat arme arme beestje! Je zou die mensen toch..
wendy1987
Geplaatst: 04-04-12 08:45
Pff, wat bestaan er toch zieke mensen zeg..... BAH! Ik hoop dat ze de daders vinden.. Maar zonder bewijs lijkt me dat toch lastig..
EngeltjeS
Geplaatst: 04-04-12 08:45
Gatverdamme... Ik las het al op Nu.nl maar dit artikel heeft meer details. Echt verschrikkelijk zeg!
Captain
Geplaatst: 04-04-12 08:46
WishLuck schreef:
Hij werd dinsdagochtend pas mishandeld...
Ik had de foto al gezien... Arm beestje
Hoe kan dat als hij maandag ingeslapen werd? En ja, om 10u is het donker maar dan voel je toch dat je paard 'nat' is...? Ik snap niet dat ze het maandag niet gezien hebben...
Amaris
Geplaatst: 04-04-12 08:48
Wat zijn er toch in- en in slechte mensen op de wereld.... echt, je zou ze moeten kunnen uitroeien dat volk.
Tosadog
Geplaatst: 04-04-12 09:14
Verschrikkelijk..arm dier..
Mando
Geplaatst: 04-04-12 09:17
Hoop dat ze de daders vinden. Die mogen ze van mij ook op deze manier mishandelen. Hier zijn geen woorden voor ben echt geschokt.
Vala
Geplaatst: 04-04-12 09:19
Het maakt toch niet uit of ze dat maandagavond laat niet gezien hebben dat het mishandeling was? Het beestje leed en is ingeslapen en dinsdag bij daglicht hebben ze pas het bloed gezien. Wat uitmaakt is dat het gebeurd is! Wat verschrikkelijk voor het beestje en wat zijn er toch monsters op de wereld die dit dieren aan kunnen doen. Heb er ook wel een aantal woorden voor maar plaats die maar niet...
Laatst bijgewerkt door Vala op 04-04-12 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Lottie84
Geplaatst: 04-04-12 09:19
Getverderrie.... Blijft vreselijk om zoiets te lezen... Arm diertje!! Ik ben wel blij dat ze hem maandagavond al in hebben laten slapen en dat hij niet zo de nacht in heeft hoeven gaan.
elliecuijk
Geplaatst: 04-04-12 09:20
pff dit is echt niet normaal.deze daders worden hopenlijk snel gepakt.je kan zien aan het diertje dat het geen jonkie meer is,maar verder ziet ie er best netjes uit.
Mioux
Geplaatst: 04-04-12 09:22
ik sta echt met mijn bek vol tanden... dat mensen dit doet... het moet echt eens ophouden met dieren zo te behandelen.. of de pony nou 27 is of 1 jaar, het is beide schandalig en helaas hoor je het steeds meer en meer... wat bezielt die mensen? zijn die psychisch niet in orde ofzo? nou ja... moet wel dat dat het geval is want anders haal je het niet in je botte kop om dit te doen, ik hoop dat ze de daders vinden, en dat ze een zéér strenge straf krijgen