Heel even dacht ze dat het een 1 april grap was. De 32-jarige westernamazone Guistina Macari wist wel dat in de zaterdagloterij de prijs van ruim 5,7 miljoen euro was gevallen. Maar toen de dame achter de toonbank haar nummers controleerde en tegen Macarai zei dat ze maar even moest bellen naar de National Lottery, de Ierse lotto omdat ze een winnaar was, had ze geen idee dat juist zij die 5,7 miljoen euro had gewonnen.
Het ticket kostte 10 euro, maar maakt haar in totaal 5.763.000,50 euro rijker. De nummers had ze zelf gekozen. Inmiddels is de winst flink gevierd. In Ierland is het vallen van de Jackpot groot nieuws en staat Macari volop in de belangstelling. Veel Ierse media geven er aandacht aan.
Macari haar ouders zijn van oorsprong Italiaans, maar zijzelf groeide op in Kildare, Ierland. Ze geeft les (level one) in westernrijden en is zelf ook een fervent barrel racer. Vorige maand nam ze nog deel aan de Haras Rahaela, een barrelrace in Brazilië. Macari is lid van de sectie Horse Sport Ireland's reining en Western riding. Voor deze organisatie geeft ze samen met haar paard Ringo Starr regelmatig demonstraties.
Macari over de prijs: “Mijn passie is paarden, dus ik ga zeker een gedeelte van het geld gebruiken voor die passie.
Kijk hier voor een foto van Guistina Macari en haar paard Ringo Starr tijdens een demonstratie barrel racing.
Haha, wat grappig, ik heb wel eens bij haar gegeten Mijn man komt it Kildare. Volgens mij waren ze voor de loterij ook redelijk goed af, maar 5,7 miljoen lijkt me altijd welkom
purkie
Geplaatst: 03-04-12 11:27
gelukkig heet ze niet Ma Dalton dat heet ook een lot... mja
op naar de renbaan om een gokje te wagen
MeMar
Geplaatst: 03-04-12 11:51
Hmm ik woon in Kildare, maar ik heb er nog niets van gehoord.. Zat van de week nog te denken dat je in Ierland zo weinig van western hoort en ziet, en zie daar.. Leuk voor haar!