Paard op spectaculaire wijze gered

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Paard op spectaculaire wijze gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 18:23

www.112groningen.nl

Zondag middag om 16.00 uur kwam er een melding binnen van dier te water aan de Borgsloot. Duikers en een kraanwagen van de brandweer gingen ter plaatse, hierbij troffen ze een uitgeputte paard in de sloot aan. Door snel optreden van de eigenarresse, en omstanders werd de brandweer gebeld, en kon het paard snel uit de sloot halen.

Volgens de eigenarresse wilde het paard niet onder takken door lopen op het pad, en sprong hierbij de sloot in. Zowel het paard als de eigenarresse zijn er goed uit gekomen, de brandweer kreeg letterlijk een schouder klopje.

Klik hier voor een filmpje en foto's.

Bon_ita

Re: Paard op spectaculaire wijze gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:29

Nou die kan wel een klein wasbeurtje gebruiken! Fijn dat alles goed is gekomen, knap werk :)

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:35

Knap werk van die mannen! Wat een blubbersloot zeg.. Gelukkig is het allemaal goed gekomen!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:10

Lekkere baggersloot gelukkig is het goed afgelopen! De brandweermannen hebben weer een geweldige reddingsplan actie gedaan.

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:17

Wat een dag voor paard en eigenaresse, gelukkig is het goed gegaan. Complimenten voor deze actie!

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:41

pfff wat een ramp was dat zeg! paard is er goed vanaf gekomen! Alleen is ze wel gevallen toen ze weer werd neer gezet. Direct met haar gewandeld en naar huis gebracht. Afgespoeld en droog gewreven.

Issor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:12

Ik was erbij toen het gebeurde, wat een drama zeg. Kon zelf weinig doen, omdat ik mijn eigen paard vast moest houden, maar gelukkig heeft de brandweer super goed werk verricht. Complimenten aan de brandweermannen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:22

Ik hoop dat het paard hier zonder blijvende gevolgen onder vandaan komt. Hij loopt ook een beetje wankel weg...
Wel heel interessant om dat filmpje zo te zien. De brandweerlieden zijn helden!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:37

Het lijkt wel een groninger, maar die doen zulke dingen vast niet... veel te koel in de kop, zoals ze hier zeggen! :)

Issor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:48

Het is een Groninger ;)

Zoals het er nu naar uit ziet heeft ze, naast wat schaafwonden, er niks aan over gehouden.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:56

ongelukjes gebeuren nou eenmaal... helaas ook met koele makke groningers ;) Zo zie je maar weer...

Ik was even bang dat ze uit het net zou vallen toen ze zo tekeer ging, ze hangt er eigenlijk ook iets te ver naar voren in, is het niet?

Gelukkig is alles goed afgelopen!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 23:34

Twee vragen, wat me nou niet goed duidelijk wordt in het filmpje is: Hoe krijgen ze nou die takelmat onder dat paard door?
Vraag twee: Was dit paard al zwart of geeft een frisse douche een heel ander beeld?

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 06:52

1 de trekken de mat er met een ijzeren staaf onderdoor
2 het paard was eerst donker bruin....... maar zelfs na het afspoelen was ze nog steeds zwart

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 06:58

Het paard zag er op het filmpje verzwakt uit, goede actie van de brandweer! Hoop dat alles weer goed komt voor het paard.

marguerite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 07:13

Ik maakte gister bijna hetzelfde mee,hij schrok ook van iets uit het niets,en we rolde bijna de sloot in,maar hij heeft zich zelf weer omhoog gevochten met mij erop,ik en me paard waren erg geschrokken en me mederuiters ook.veel sterkte voor de ruiter en paard en complimenten voor de brandweer!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 07:24

Paard zal vandaag wel flinke spierpijn hebben. Ze liep zo kort en stijf. Maar wat een actie van die brandweermannen. +:)+

@ marguerite: Heeft jou paard er ook niets aan over gehouden? Volgens mij schrik je je dood als zo iets gebeurt.. :(:) .

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 07:30

wauw....coole kerels die zo ver de bagger in gaan voor een dier wat ze niet eens kennen _/-\o_
lijkt me dat het een paar jaar van je leven kost als je je dier zo moet zien.
beterschap daar

marguerite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 07:38

Aukelizzy schreef:
Paard zal vandaag wel flinke spierpijn hebben. Ze liep zo kort en stijf. Maar wat een actie van die brandweermannen. +:)+

@ marguerite: Heeft jou paard er ook niets aan over gehouden? Volgens mij schrik je je dood als zo iets gebeurt.. :(:) .

hij liep niet kreupel terug,maar ik zal het vanmiddag wel zien hoe het met hem gaat,hij zal ook wel spierfijn hebben,me mederuiters zagen wel de angst in zijn ogen en natuurlijk ook in die van mij,ik heb er een nachtmerrie van overgehouden en nu ik deze nieuws zie,wordt er gewoon eng van,dat zo lekker buitenritje in zo drama af kan lopen,zo zie je maar,mijn paard is verkeersmak,en vind niks engs,hoe drukker de omgeving hoe meer hij geniet,en toch schrok hij van een hek

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 07:43

Poehh... dat levert je als eigenaar / mederuiters vast ook een flink aantal grijze haren op, pfff.
Lijkt me verschrikkelijk eng om zoiets mee te maken, gelukkig heeft de brandweer ze goed kunnen helpen, diepe buiging _/-\o_ +:)+ Paard zal wel een aantal dagen flink spierpijn hebben, hopelijk blijft het daar bij :j

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 07:47

Jee wat een schrik! en wat zal je als eigenaar staan te bibberen als je je paard zo onrustig ziet spartelen en hangen... ik zat tijdens het filmpje al te oe en ahhen. Fijn dat alles achteraf zo snel en goed is gegaan!
Idd hulde voor het korps! Verwen m maar lekker

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 07:53

He gatsie wat een nare ervaring was dat! :(:)
Dat men er slecht van gaat dromen is logisch,was ook een zéér vieze sloot zeg!Arm beestje zat flink vastgezogen in de modder volgens mij. ;(
Gelukkig eind goed,al goed *\o/* pfff

Wens jullie en het paard alsnog veel rijplezier toe zónder slootjes!!! ;)

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:32

toen het paard uit de sloot werd gehaald viel ze nog om indd door vermoeidheid en schrik (waar ook de brandweer weer direct te hulp sloeg zodat ze zich niet zou verwonden *\o/* ), dus denk dat dat de reden van haar stijve lopen was.

foxymidnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:28

succes met herstel van de schrik en de spierpijn. Die hebben ze vrijwel altijd na zo'n avontuur.
*\o/*Hoera voor de brandweerlieden *\o/*