Londen is officieel klaar voor de organisatie van de Olympische Spelen, die van 25 juli tot en met 12 augustus plaatsvinden. Dat stelde het IOC vrijdag na de laatste inspectie van de Engelse hoofdstad.
"Londen is klaar om de wereld te ontvangen", meent Denis Oswald, voorzitter van de coördinatiecommissie van het IOC. Wel zijn er nog veel details af te ronden, maar dat levert volgens Oswald geen problemen op.
De paardensport staat tussen 28 juli en 9 augustus op het programma. Als eerste vindt de eventing plaats, met op 28 en 29 juli de dressuur, op 30 juli de cross en op 31 juli het springen. Op 2 augustus beginnen de teamwedstrijden van de dressuur, die vervolgd worden op 3 augustus. Op 7 augustus is de finale van de dressuurteams en op 9 augustus begint de individuele strijd. De springruiters komen op 4 augustus in actie, tijdens de individuele en teamkwalificaties. Op 5 en 6 augustus staan de teamwedstrijden op het programma. De individuele finale volgt op 8 augustus.
Yes, ik ben op de dag dat de dressuur van de SGW begint tentamen en these vrij! Ik kan niet wachten. Ik was serieus net 5 minuten geleden naar die data aan het zoeken. Is er ook al iets bekend over eventuele uitzendingen (specifiek de cross van SGW en de kur)?
Ik blijf het raar vinden dat de OS er al bijna zijn er nog heel wat combinaties zich nog nooit (internationaal) in de ring hebben laten zien....Edward met zijn nieuwe troeven, Anky met Upido, Imke en Toots...ik hoop echt op verrassingen, maar kan me niet voorstellen dat ze met zo weinig wedstrijdervaring/ritme klaar zijn voor de OS.
Voor het Nederlandse dressuurteam moeten de Spelen misschien een half jaartje uitgesteld worden
Hanmar
Geplaatst: 02-04-12 12:21
De laatste keer dat ik met de trein langs het OS-gebied reed of op Leicester Square rondkeek zag het er nog niet echt 'klaar' uit... En dat was anderhalve week geleden.
Ah well, ze zullen het ongetwijfeld op tijd afkrijgen.
Ik heb al twee mooie oranje parapluus en twee regenponcho's gekocht en twee dikke oranje fleecetruien geregeld. Ik was overigens vorige zomer 8 dagen in Engeland en we hebben acht dagen zon en geen regen gehad. In Nederland heeft het die hele periode geregend
s6801881
Geplaatst: 02-04-12 20:33
purkie schreef:
hoop dat ze genoeg paraplu's hebben ingeslagen het regent ALTIJD in dat mooie Engeland
Dat zeggen ze ook over Nederland
purkie
Geplaatst: 02-04-12 20:54
@s6801881:
hoe komen ze daar nou weer bij?
Laatst bijgewerkt door purkie op 02-04-12 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt