De vijfjarige KWPN hengst Chippendale is door Gertjan van Olst half verkocht aan Wenmoor Stables B.V. van eigenaresse Joyce van der Meulen. Voor de donkerbruine zoon van Lord Leatherdale uit de elite sport (dres) dochter Tiamo van Negro, was sinds de Pavo Cup finale 2011 veel belangstelling. Deze belangstelling nam alleen maar toe, door de goede resultaten in de hengstencompetitie, die door Chippendale winnend is afgesloten. Van Olst wilde zijn hengst niet geheel verkopen, en vond in Wenmoor Stables B.V. een goede partner.
Met de 50% verkoop van Chippendale blijft hij behouden voor Nederland en verandert er in de praktijk niets. De hengst blijft ter dekking bij de hengstenhouderij Gertjan van Olst in den Hout en ruiter Severo Jurado Lopez kan Chippendale rustig voorbereiden op de wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden in Verden en verder opleiden richting de ‘grote’ sport. Chippendale (v. Lord Leatherdale x Negro x Landadel) is gefokt door Piet van de Brand uit Uden en wordt o.a. getoond tijdens de hengstenshow van: Gertjan van Olst den Hout (8 april), van Bommel Aarle Rixtel (9 april) en van Norel Wapenveld (14 april).
Ik snap GJ van Olst wel, risico spreiding, maar de koper begrijp ik niet. Er zelf niet mee rijden. Wat is het voordeel voor de koper ? Waardevermeerdering over een paar jaar ? Of gaat zij hem later na het WK dan toch rijden ? Anders zie ik geen logica. Fijn dat hij in NL blijft. Tís een gave "bok".
Dat kan wel, maar GJ zal hem niet weggegeven hebben, eer je dat terugverdiend in dekgeld, ben je heeeeel veel verder....Ik zie het dan even puur commercieel he...