De Olympische verwachtingen van Britten Hester en Dujardin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

De Olympische verwachtingen van Britten Hester en Dujardin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 10:03

http://www.dehoefslag.nl

Afbeelding
Charlotte Dujardin & Valegro
Foto: www.sjoert.com
Twee van de kanshebbers op Olympisch deelname zijn de Britse Charlotte Dujardin en haar landgenoot en instructeur Carl Hester. De samenwerking ontstond nadat de moeder van Charlotte de ruiter ervan overtuigde eens naar haar rijdende dochter te komen kijken. Dujardin volgde drie lessen en bij de derde les vroeg Hester haar of ze niet tien dagen voor hem wilde komen werken. De amazone ging nooit meer naar huis. “en ik verloor ook meteen mijn beste paard Valegro aan haar,” grapt Hester tegen een verslaggeefster van de BBC.

“Valegro heeft me afgelopen jaar ontzettend veel gebracht,” aldus Charlotte. De combinatie won onder andere in Hickstead de Grand Prix Special en nam tijdens de Europese Kampioenschappen een gouden teammedaille mee naar huis. “Hopelijk mogen we dit jaar naar de Olympische Spelen. Dat zou echt een geweldige kans zijn.”

Carl was al drie keer eerder van de partij, maar denkt dat deze editie van de Olympische Spelen hem de grootste kans op het podium kan brengen: “Het is mijn grote droom om een Olympische medaillewinaar te bezitten, maar ik zal net zo blij zijn wanneer Charlotte me van het podium duwt en er zelf met een medaille vandoor gaat. We maken deel uit van elkaars reis en ze heeft natuurlijk een paard van mij onder het zadel. Haar overwinning zou dan wel betekenen dat ik zelf het verkeerde paard heb gekozen,” aldus een lachende Hester.

Kijk hier voor het interview.

Feria

Re: De Olympische verwachtingen van Britten Hester en Dujardin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:35

Ik vind het 2 ontzettend goede ruiters met respect voor hun paarden. Valegro en Utopia zijn beide prachtige paarden en van mij mogen ze goud en zilver hebben op de OS :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:36

Van mij ook!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:39

ik vind ze ook geweldig, maar ik geef toe: ben wel zo chauvinistisch dat ze van mij zilver en brons mogen :Y)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:08

Helemaal mee eens! :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:54

ik vind het zulke symphatieke mensen! die gun je het ook gewoon echt!
Ze hebben echt de gunfactor en mogen van mij winnen. Mooi weer 2 Nederlandse paarden, zelf opgeleidt...dus niet kant en klaar gekocht! zwaar verdient!
Ze rijden ook op zo'n mooie en vriendelijke manier om te zien, daar kunnen een hoop mensen iets van leren....

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:01

Ze hebben het afgelopen jaar gewoon goed gedaan, dus imo zijn ze beide wel degelijk medailliekanshebbers. Sowieso dus en zeker nu de OS in London is .... Dat geeft een extra stimulans.

Leuk hoor, ik ben nu al benieuwd.

essie134

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:06

Van mij mogen ze ook winnen! Valegro is zo'n knapperd

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:05

van mij mag degene winnen die het beste rijd (en of dat nu MAR is, of zweedse een engelse of nederlandse, ruiter amazone) dat boeijt mij helemaal niets. Er is namelijk weinig aan als bv Adelinde wint terwijl de hele wereld kon zien dat bv Hester beter reed (maar pech had bij bv 1 jurylid....)...

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:39

De Nederlanders hopen stiekem toch wel dat adelinde het goud pakt!! Althans ik dan.. Meer dan verdient, ben benieuwd wat Carl en charlotte gaan doen..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:41

Ik gun het ze van harte! (Al zijn er meer ruiters die ik het net zo hard gun) Fijne ruiters, gave paarden!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:00

Ik gun het ze ook van harte! vindt het ook symphatieke ruiters met paarden die een hoog kwijlgehalte hebben haha.