http://www.dehoefslag.nl
Twee van de kanshebbers op Olympisch deelname zijn de Britse Charlotte Dujardin en haar landgenoot en instructeur Carl Hester. De samenwerking ontstond nadat de moeder van Charlotte de ruiter ervan overtuigde eens naar haar rijdende dochter te komen kijken. Dujardin volgde drie lessen en bij de derde les vroeg Hester haar of ze niet tien dagen voor hem wilde komen werken. De amazone ging nooit meer naar huis. “en ik verloor ook meteen mijn beste paard Valegro aan haar,” grapt Hester tegen een verslaggeefster van de BBC.
“Valegro heeft me afgelopen jaar ontzettend veel gebracht,” aldus Charlotte. De combinatie won onder andere in Hickstead de Grand Prix Special en nam tijdens de Europese Kampioenschappen een gouden teammedaille mee naar huis. “Hopelijk mogen we dit jaar naar de Olympische Spelen. Dat zou echt een geweldige kans zijn.”
Carl was al drie keer eerder van de partij, maar denkt dat deze editie van de Olympische Spelen hem de grootste kans op het podium kan brengen: “Het is mijn grote droom om een Olympische medaillewinaar te bezitten, maar ik zal net zo blij zijn wanneer Charlotte me van het podium duwt en er zelf met een medaille vandoor gaat. We maken deel uit van elkaars reis en ze heeft natuurlijk een paard van mij onder het zadel. Haar overwinning zou dan wel betekenen dat ik zelf het verkeerde paard heb gekozen,” aldus een lachende Hester.
Kijk hier voor het interview.