Deelnemers Wereldbekerfinale dressuur officieel bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Deelnemers Wereldbekerfinale dressuur officieel bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 18:28

http://www.indoorbrabant.com / http://www.bokt.nl

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud, hier met Tango.
foto: http://www.sjoert.com
Vandaag werd het overzicht van deelnemers aan de Reem Acra FEI World Cup Dressage Final officieel bekendgemaakt door de internationale hippische sportbond, de FEI. In totaal zullen 18 combinaties uit twaalf landen afreizen naar de Brabanthallen in ’s-Hertogenbosch. De finale wordt samen met de Rolex FEI World Cup Jumping finale, gehouden van 19 t/m 22 april tijdens Indoor Brabant.

De kleuren van Nederland zullen worden verdedigd door de titelverdedigster en Europees kampioene Adelinde Cornelissen. Ook Hans Peter Minderhoud komt aan start. Duitsland komt met drie ruiters naar Den Bosch: voormalig Wereld- en Olympisch kampioene Isabell Werth, die in 1992 en 2007 ook de Wereldbeker won. Het Duitse trio wordt aangevuld door Helen Langehanenberg en Nadine Capellmann. Zweden heeft twee ruiters in de finale: Patrik Kittel en Tinne Vilhelmson-Silfven. Italië wordt vertegenwoordigd door Valentina Truppa, Groot Brittannië door Richard Davison en voor Denemarken verschijnt Lone Jörgensen aan de start.

De USA (North American League) en Polen (Central European League) komen ieder met twee ruiters: voor de Verenigde Staten vliegen Jan Ebeling en Shawna Harding de oceaan over en de Poolse vlag vertegenwoordigd door Katarzyna Mulczarek Jasinka en Michal Rapcewicz. Rachael Sanna komt van ‘Down Under’ helemaal naar Den Bosch. De FEI heeft de twee extra startplaatsen toegewezen aan de Belgische ruiter Jeroen Devroe en aan de Finse amazone Mikaela Lindh. De Zuid-Amerikaanse League levert geen finalist en die plaats wordt ingenomen door de Noorse Siril Helljesen.

Op vrijdag 20 april is de Grand Prix om 12.00 uur en de Kur op Muziek is op zaterdagmiddag, aanvang 14.00 uur.

Kimble

Re: Deelnemers Wereldbekerfinale dressuur officieel bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:47

Niet echt een heel boeiend deelnemersveld! :(
Zit ik dan met dure kaartjes!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:51

Kimble schreef:

zeur :){ dan verkoop je ze toch....

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:24

Niet echt boeiend?
Nou ja, geef je kaartjes maar aan mij dan :D Ik ga met alle plezier kijken!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 06:28

Ik ga nog steeds met veel plezier kijken hoor.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:43

Kimble schreef:

Dan verkoop je ze toch gewoon door als het veld voor jou niet interessant is. :)*

Er zullen op bokt wel kandidaten zijn om je kaartjes over te kopen.:j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:30

edward gaat niet mee??

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:07

Kimble schreef:

Wie had je willen zien dan?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:29

Met zoveel goede combinaties op dit moment mag deze deelnemerslijst toch op zijn minst teleurstellend worden genoemd...

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:38

Word gewoon top /3

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:55

Bettine schreef:
Met zoveel goede combinaties op dit moment mag deze deelnemerslijst toch op zijn minst teleurstellend worden genoemd...

Ik denk dat er hier ook sprake is van "spaar je krachten voor de OS"? Ik mis inderdaad een aantal erg sterke combinaties in het lijstje, maar met de mensen die wel gaan (Adelinde en Werth bijvoorbeeld) kan je toch net zo goed van de proeven genieten?

willie57

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:00

Voor de prijs van de kaarten, had ik wel wat meer top ruiters verwacht. Vind het teleurstellend dat je zo veel voor een kaartje moet betalen met dit deelnemers veld. Als ik voor die tijd had geweten dat er maar een paar top combinaties mee doen, had ik geen kaartje besteld voor zoveel geld..

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:02

@ Kimble

Als je ze zou verkopen, voor hoeveel dan? :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:13

willie57 schreef:
Voor de prijs van de kaarten, had ik wel wat meer top ruiters verwacht. Vind het teleurstellend dat je zo veel voor een kaartje moet betalen met dit deelnemers veld. Als ik voor die tijd had geweten dat er maar een paar top combinaties mee doen, had ik geen kaartje besteld voor zoveel geld..

nog een pieperd :roll: ...dan verkoop je ze toch gewoon door, zat liefhebbers voor die er geen punt van maken!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:42

s6801881 schreef:
Bettine schreef:

Ik denk dat er hier ook sprake is van "spaar je krachten voor de OS"? Ik mis inderdaad een aantal erg sterke combinaties in het lijstje, maar met de mensen die wel gaan (Adelinde en Werth bijvoorbeeld) kan je toch net zo goed van de proeven genieten?

Volgens mij zie je mij nergens zeggen dat ik niet van de proeven kan gaan genieten :?
Degenen die nu wel rijden zullen er ongetwijfeld voor gaan en proberen een goede, mooie prestatie neer te zetten.
Alleen met een huidige sterke wereldtop zou je toch meer verwachten van een wereldbekerfinale.

Krachten sparen voor de OS lijkt me ook niet echt van toepassing, die is nog maanden ver weg!
En of de ruiters nu wel of niet willen pieken zo 'vroeg' in het seizoen, dat hebben ze zelf in de hand.

Waarom is IB trouwens een maand later dan normaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:44

Vanwege de wb finales Bettine ;)

En ja, ook ik vind de kaarten duur, je betaald €50.- voor het springen terwijl de meeste van de wereldtop hebben afgezegd. Dat vind ik erg duur. En dat zal voor de dressuur dus net zo zijn denk ik?
Edit: €65.-, ja dat vind ik dan ook duur :j

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:29

De WB finales zijn al veel vaker in DB gehouden en toen was het ook niet nodig het evenement zo'n eind naar achteren te schuiven toch? Dus waarom nu wel?