Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
....
linky schreef:De eerste keer dat een van mijn paarden aan de Pessoa liep, klapte ze ook achterover, van pure woede. Niks gebeurd, opgestaan en doorgelopen...............
Kennis laadt de pony van zijn zoon uit, gaat te snel, klapt achterover, dood..................
oliebol happens.![]()
Bovendien wil je echt niet weten wat er allemaal in dressuur/springland gebeurt achter gesloten deuren. Maar dan is er geen fotograaf bij.
anneliesdj schreef:Op die foto's valt ook vrijwel niets te zien hoor.
Daarvan krijg ik persoonlijk bijna het idee dat het opgezet is.
Want in het verhaal staat dat de eigenaar bezig was met andere dingen en 'ineens' dat paard in protest zag en achterover klapte.
Hoe komt ze dan aan die foto's? Als je ziet dat hij je paard longeert op een manier die volgens jou niet kan dan doe je er toch wat aan, dan ga je geen foto's maken.
anneliesdj schreef:Op die foto's valt ook vrijwel niets te zien hoor.
Want in het verhaal staat dat de eigenaar bezig was met andere dingen en 'ineens' dat paard in protest zag en achterover klapte.
Hoe komt ze dan aan die foto's? Als je ziet dat hij je paard longeert op een manier die volgens jou niet kan dan doe je er toch wat aan, dan ga je geen foto's maken.
meestal zijn de zakenmannen mensen met vrij weinig verstand van paarden en zal hij ook niet betrokken zijn bij het trainen van zijn paarden en dan ook geen weet hebben wat er met zijn paarden gebeurd. denk ik dan horseyfries schreef:anneliesdj schreef:Op die foto's valt ook vrijwel niets te zien hoor.
Dat vraag ik me idd ook af. Als ik een paard zie wat valt dan ga ik niet doodleuk foto's maken.

Katia_L schreef:En de paarden die bij jullie achterover zijn geklapt (en geen muur hebben geraakt met hun
hoofd ed..) konden zij zonder problemen terug recht staan? Ja want een normaal en ervaren
persoon zou rekening houden met het feit dat het paard een paniekreactie kan krijgen en
achterover kan slaan en zou de bijzetteugels/elastiek niet zo strak zetten. Toch zeker niet met
een paard dat je voor het eerst bewerkt! Hebben jullie paarden hier trauma's aan overgehouden?

Elisa2 schreef:Katia_L schreef:En de paarden die bij jullie achterover zijn geklapt (en geen muur hebben geraakt met hun
hoofd ed..) konden zij zonder problemen terug recht staan? Ja want een normaal en ervaren
persoon zou rekening houden met het feit dat het paard een paniekreactie kan krijgen en
achterover kan slaan en zou de bijzetteugels/elastiek niet zo strak zetten. Toch zeker niet met
een paard dat je voor het eerst bewerkt! Hebben jullie paarden hier trauma's aan overgehouden?
Mee eens,daar zit voor mij ook het euvel..het paard kon niet meer opstaan doordat de bijzet zo straks was dat het z'n hoofd niet meer omhoog kon doen,
Elisa2 schreef:Als je het artikel bij de foto's heel goed doorleest,dan lees je dat hij een systeem maakte waarbij de longe als een soort fuik gebruikt werdt,naast de bijzet teugels..volgens mij is dat de kwaaddoener geweest,het paard is daardoor meerdere malen met z'n hoofd op de grond geklapt.