Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rhodos schreef:1 april??
ik snap echt niet dat hier niet al eerder actie is ondernomen knollentuin schreef:t heeft even geduurd....ik snap echt niet dat hier niet al eerder actie is ondernomen

schoentje schreef:Nou nou, die stoute profs toch. Wat worden ze toch weer voorgetrokken ten opzichte van de amateurs. Het is niet eerlijk, oh nee
Ik begrijp niet helemaal wat dit te maken heeft met prof vs amateur. In de jonge paarden proeven rijden vaak veel profs, maar net zo goed amateurs. Verder gelden voor profs net zo goed dezelfde regels en worden ze om precies dezelfde redenen op hun vingers getikt.
Ik ben een voorstander van 4-jarige proeven voor 1 april. Deze proeven staan vaak lager en eenvoudiger dan een B parcours. Je paard leert zo spelenderwijs kennis maken met wedstrijden, zonder dat hij op tijd moet lpen. Als je in augustus naar ermelo wil, dan moet hij best veel hebben gezien om niet veel te erg onder de indruk te zijn. Als je de indrukken die heb op moet doen dan kunt verspreiden over 7,5 maand dan is dat voor het paard beter dan dat dat over 4,5 maand moet. Je kunt de frequentie van de concoursen zo lager houden en hem de tijd geven om elke indruk te verwerken.
En natuurlijk is het krom dat een VSN trofee voor 3 jarige springpaarden onder het zadel wel kan, maar als ze dan een paar maanden later een 80cm parcourtje springen is het slecht.
Dan nog maar helemaal te zwijgen over de hengstenkeuring voor 3-jarige en het bijbehorende verichtingsonderzoek....
Dat begint nl al 4mnd eerder.