Nieuwe datum Hackneykeuring geprikt op zeven april

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Nieuwe datum Hackneykeuring geprikt op zeven april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 16:47

www.bokt.nl

Hackney-symposium aanstaande zaterdag

Voor de hengstenkeuring van het Nederlands Hackney Stamboek (NHS) die eerder werd afgelast vanwege de Rhino uitbraak is een nieuwe datum geprikt. Het NHS laat via hun website weten dat de keuring nu plaats vindt op 7 april 2012. De locatie blijft hetzelfde,namelijk bij de Nieuwe Heuvel te Lunteren. Het tijdstip van aanvang is wel aangepast naar 09.30 uur, omdat er ook rijvaardigheidsexamensworden afgenomen voor hackneyrijders.

Eerst zal er nog op zaterdag 24 maart Hackney-symposium gehouden worden op manege Het Veluws Ros, te Ermelo. Aanvang van het symposium is 13.30 uur. Inmiddels zijn de volgende sprekers vastgelegd voor deze dag, namelijk JanCees van der Endt en George Borkent. Met een derde spreker is het NHS nog in overleg.

“ Aan de hand van enkele hackney’s willen we een discussie opzetten over de kenmerken van de verschillende bloedlijnen. In dit symposium willen we graag spreken over de verschillende bloedlijnen in de hackneyfokkerij. Enerzijds willen we graag inzicht in de verschillende bloedlijnen in binnen- en buitenland brengen, anderzijds willen we uiteraard ook de goede en minder goede kanten van de verschillende bloedlijnen in beeld trachten te brengen, zowel voor exterieur, beweging als karakter.”, aldus het stamboek.

NienSCHaap

Re: Nieuwe datum Hackneykeuring geprikt op zeven april

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:57

7 april, goh bokt is nog eerder dan dat ik het in mijn agenda kon schrijven _O- staat genoteerd! haha.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 06:48

Mooi gevonden, om het tegelijk te doen met het afnemen van de rijvaardigheidsbewijzen.
Datum was overigens al bekend vlak nadat de eerste hengstenkeuring plaats zou vinden. :) Staat ook al even op de site van het stamboek.

NienSCHaap

Re: Nieuwe datum Hackneykeuring geprikt op zeven april

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:46

Weet Ik maar die lees ik eigenlijks nooit, ja af en toe, de datums hoor Ik meestal gewoon,en dat was toevallig te gelijk met dat Ik het op bokt las ;) vandaar moest gewoon lachen.