Adelinde Cornelissen is Ruiter van het Jaar 2011

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Adelinde Cornelissen is Ruiter van het Jaar 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 15:46

Indoor Brabant

De door het Bestuur van Indoor Brabant ingestelde Commissie Ruiter van het Jaar heeft voor de 46ste keer de Ruiter van het Jaar aangewezen. Adelinde Cornelissen kwam, zag en overwon en mag nu ook de eretitel Ruiter van het Jaar 2011 aan haar palmares toevoegen.

In de hulde wil de Commissie de eigenaren en de groom van Jerich Parzival (v. Jazz) betrekken. Adelinde toonde aan een groot amazone te zijn door van een moeilijke en ‘spooky’ Parzival een betrouwbare partner te maken, die zich ieder jaar nog weer wist te verbeteren. Adelinde behaalde al haar successen met dat ene paard; het zegt ook veel over de kwaliteit van het management binnen haar stal. De Commissie waardeert het zeer, dat Adelinde en Parzival binnen de hectiek van de dressuursport van de laatste tijd een constante en continue factor waren.

Naast Adelinde waren het nationale springteam onder leiding van bondscoach Rob Ehrens en reiningamazone Rieky Young-Van Osch ook genomineerd voor deze titel. De enige eervolle vermelding werd toegekend aan de jonge menner Bram Chardon, die dit jaar liet zien, dat de appel niet ver van de ‘stam/boom’ valt. Met zijn ponyvierspan werd Bram in Lipica 2011 wereldkampioen.

A_nouk

Re: Adelinde Cornelissen is Ruiter van het Jaar 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:59

Het is haar gegund :j

meikiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:01

helemaal terecht
ze is echt geweldig
mijn idool

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:02

...en dat heeft ze inderdaad verdiend!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:25

Ze heeft het zeker verdient, maar na dat stuk laatst in Dagblad van het Noorden kijk ik toch wat anders tegen haar aan.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:57

Van harte Adelinde!

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:57

ben het er heel erg mee eens, ze verdient het wel echt

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:00

Thomas schreef:
Ze heeft het zeker verdient, maar na dat stuk laatst in Dagblad van het Noorden kijk ik toch wat anders tegen haar aan.

Waar ging dat stuk over?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:48

ESSIE70 schreef:
Thomas schreef:

Waar ging dat stuk over?

Vraag ik me ook af! :)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:26

Negatief stuk over Adelinde vanuit de oude eigenaren van Parzival; Henk Koers en dochter. Ze wijzen er op dat Parzival helemaal geen probleempaard was, hij was kijkerig, maar Adelinde heeft hem altijd als wild ''varken'' bestempeld, terwijl de dochter van Koers ook op het paard kon rijden.

Daarnaast zou Adelinde de eerste auto die zij won aan Koers overhandigen, ze heeft nu echter 2 auto's gewonnen en Koers heeft nog geen auto gezien.

Stonden nog wel paar dingen in het artikel maar dat ik zo niet meer. Het gaat erom dat Adelinde de fam. Koers nogal schofterig behandeld heeft, maargoed er zijn natuurlijk altijd 2 verhalen.

Vind trouwens Adelinde voor camera heel anders overkomen dan zonder media. Heb haar 1 keer meegemaakt toen zij aan het trainen was, in het begin dat het goed ging. Niet echt de vrolijkste persoon toen....

[edit]: Ben wel enorm fan van adelinde hoor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:18

Tsja, zou er niet van opkijken. Ik vind haar erg onvriendelijk rijden, 'wild' paard of niet.
Maar leuk voor haar dat ze ruiter van het jaar is geworden :)

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:19

Ah oke,idd een verhaal heeft 2 kanten.Maar ik heb nooit van haar gehoord dat hij een wild "varken" was.
Maar wel erg kijkerig en daar door moeilijk te rijden.Maar goed dat zegt Koers zelf ook.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:37

Adelinde beschildert het paard als een wild ontembaar paard, zeg maar ''the penny dream'' waar ze nu wereldkampioen mee is geworden. Haha :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:42

Thomas schreef:
Adelinde beschildert het paard als een wild ontembaar paard, zeg maar ''the penny dream'' waar ze nu wereldkampioen mee is geworden. Haha :P

Je moet niet alles geloven wat in de krant, de Penny of de Story staat ;)

Adelinde is de terechte ruiter van het jaar.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:07

Haha doe ik ook zeker niet, maar 't beeld wat de krant overbrengt komt voor mij wel overeen als toen ik haar in het echt zag, en toen er geen camera op stond. hahahaha

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:08

Thomas schreef:
Haha doe ik ook zeker niet, maar 't beeld wat de krant overbrengt komt voor mij wel overeen als toen ik haar in het echt zag, en toen er geen camera op stond. hahahaha

Ik heb haar ook in het echt meegemaakt hoor, niets mis mee, voor zover ik dat kon beoordelen. :D
Je kan je afvragen wat het doel is/was van het artikel? Mensen hebben vaak een verborgen agenda.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:48

Ik denk dat iedereen die Parzival een in het begin gezien heeft alleen maar kan beamen dat het een wonder is dat ze dit er mee bereikt heeft. Als het paard niet van haar geweest was was ze er vast nooit mee door gegaan het was idd een varken.

Dat de dochter van Koers er op reed zegt niets, het is meer wat vroeg die ervan en op welk niveau.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:50

ik denk dat Adelinde deze titel zeker verdiend heeft! :j

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:54

Electra63 schreef:
Thomas schreef:

Dat is het hem nou juist, een paar weken voor het artikel wat Thomas aanhaalt, stond er een stuk van Adelinde zelf in. Over hoeveel tijd ze in parcival als jong paard heeft gestoken en dat er niet veel mee te beginnen was en dat zij als enige altijd in hem geloofd had. Hierop vonden de fokkers dat ze dit even recht moesten zetten met bovenstaand stuk ;)

Wil ik verder niet mee zeggen dat het niet knap is wat Adelinde ermee bereikt heeft, maar het geeft mij ook wel een iets andere kijk op de zaak.

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:20

Ze heeft er hard voor gewerkt dus zeker terecht!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:38

xSiep schreef:
Electra63 schreef:

Dat is het hem nou juist, een paar weken voor het artikel wat Thomas aanhaalt, stond er een stuk van Adelinde zelf in. Over hoeveel tijd ze in parcival als jong paard heeft gestoken en dat er niet veel mee te beginnen was en dat zij als enige altijd in hem geloofd had. Hierop vonden de fokkers dat ze dit even recht moesten zetten met bovenstaand stuk ;)

Wil ik verder niet mee zeggen dat het niet knap is wat Adelinde ermee bereikt heeft, maar het geeft mij ook wel een iets andere kijk op de zaak.

Ik woon niet in het noorden, dus ik lees die krant niet en ken dan ook die artikelen niet. :D
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. De fokkers vinden het niet leuk om een "onhandelbaar" paard gefokt te hebben en Adelinde heeft het misschien een stukje overdreven, maar het is een feit, dat Parzival niet de gemakkelijkste is en dat het gros van de ruiters er waarschijnlijk niet op kan rijden.

DemyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:51

Zeker terrecht. :D

nicollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:02

Idd,,, Gefeliciteerd :d