Wilma, paard van ‘horrorboerderij’, eindelijk een thuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Wilma, paard van ‘horrorboerderij’, eindelijk een thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 14:05

http://www.bokt.nl

Wie de achtjarige zwarte merrie Wilma vandaag de dag ziet kan haast niet geloven dat zij vier jaar geleden is gered van de Britse horrorboerderij Spindlers Farm in Amersham, Groot-Brittannië. In 2008 werden meer dan 100 paarden gered van deze boerderij die daar in zeer slechte conditie werden gehouden. Meer dan 30 dode lichamen van paarden,pony’s en ezels lagen verspreidt op het terrein.

Vorig jaar augustus is de Cob Wilma eindelijk herplaatst bij Jan Cooper uit Filby, Norfolk. Cooper bezocht het opvangcentrum waar Wilma stond naar aanleiding van een aankondiging voor herplaatsing. Cooper: “ Ik zocht eigenlijk een paard met een specifieke stokmaat. En daar stond Wilma, alsof het zo had moeten zijn. Vooraf had ik al gelezen dat Wilma van de Amersham boerderij afkwam. Toen ik naar de opvangcentrum ging heb ik gevraagd of ik een aantal foto’s kon zien van toen ze net was gearriveerd. ”

Cooper besloot het paard een thuis te geven en is inmiddels ook begonnen met dressuurwedstrijden. Cooper spoort andere mensen aan om ook soortgelijke paarden op te nemen. “ Om een verschil te kunnen maken voor deze paarden door ze een goed huis te bieden vind ik belangrijk. Je kan iets voor het paard betekenen, maar je voelt je er zelf ook beter bij.”

Een woordvoerder van de World Horse Welfare (WHW) organisatie benadrukt dit. “ Als je ziet hoe die paarden er in 2008 uitzagen en nu, je gelooft je ogen haast niet. Wilma is slechts een voorbeeld van hoe een paard hier compleet kan veranderen, dankzij de juiste zorg en kennis. Deze paarden kunnen nog zoveel plezier hebben en geven.”

Aanleiding van de spotlight op Wilma en haar geschiedenis is dat de maand maart door de WHW is uitgeroepen tot paarden herplaatsingmaand. Groot-Brittannië kampt al enige tijd met een groot overschot aan verwaarloosde paarden.

Kijk hieronder voor een filmpje over Wilma

Verwant aritkel
[VN] RSPCA ontdekt 32 dode paarden op 'horrorboerderij'

Naborah

Re: Wilma, paard van ‘horrorboerderij’, eindelijk een thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:09

Wat een prachtig koppie heeft dat dier! <3
Fijn dat deze een fijn thuis gevonden heeft.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:12

Achjeetje wat zag die er slecht uit toen ze daar aankwam zeg.

Maar wat een prachtig dier, en een lekker bekkie heeft ze zeg! Fijn dat ze een goed huis gevonden heeft. :)

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:14

wow wat een plaatje zeg.
Woorden schieten tekort. Geweldig

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:19

Dat kan een mens zeker goed doen ;)! die heeft een fijn plekje weer gekregen, SUPER :D!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:32

Maar dat paard heeft dus ruim 3 jaar bij de opvang gestaan? Geweldig dat daar zo de tijd voor is genomen. Daar kunnen we in Nederand nog een voorbeeld aan nemen.

Ik ga de website zeker doornemen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:38

Wat fijn dat dit paard herplaatst is.
Jammer vind ik dan weer de manier van rijden,voornamelijk het bitgebruik.. maar dat is mijn bescheiden mening.

Wat een pracht van een dier, en wat een mooi koppie zit daar op zeg!
Om spontaan verliefd op te worden!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:41

Leuk paard, inderdaad een typisch Cob type (mooie staart ook :-) ).

Jolliegirl: in de UK zijn ze vaak van 'hang er maar een zo sterk mogelijk bit in'.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:00

zo zeg! wat een knap paard is dat geworden!!!

echt super om te zien :D :D

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:06

Dat paard is goed verbeterd zeg! :) Echt mooi om te zien.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:19

Jolliegirl schreef:
Jammer vind ik dan weer de manier van rijden,voornamelijk het bitgebruik.. maar dat is mijn bescheiden mening.

!

Dat moet je natuurlijk wel even in English typen, anders verstaat de dame uit het filmpje je natuurlijk niet :')

OT: leuk paard, mooi opgeknapt zeg! :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:26

Apple schreef:
Jolliegirl: in de UK zijn ze vaak van 'hang er maar een zo sterk mogelijk bit in'.

Geen idee of dat zo is.
Geen ervaring mee. Maar n.a.v 't filmpje.. k vind t gewoon zo zonde.. :)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:53

Nou pony heeft een fijne baas gekregen maar deze Wilma zal er wel het minst slecht aantoe zijn geweest daar op die boerderij.....

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:10

nou je kan zien dat de verzorging er op vooruit gegaan is. gemiddeld gezond paard ziet er volgens mij niet eens zo strak uit. Hoewel ik ook denk dat het misschien allemaal wat bijgepoetst is voor de camera. Alsnog een heerlijk verhaal. Zo hoor je het toch graag vaker..

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:12

Licht het nu aan mij of heeft het paard op het filmpje een dik achter been?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:34

Dat paard heeft een dik achterbeen. Maar ja, als het daar geen last van heeft is het natuurlijk niet erg. Het paard is ook behoorlijk dik. Tja, in die landen houden ze van vette paarden. Er zou wel wat vlees vanaf mogen. Maar verder ziet het paard er goed uit.
Ik zie een ruiter waar best het 1 en ander op aan te merken is, maar ze heeft ondanks de handen te breed een mooie stille hand. Het paard heeft een leuk baasje gekregen.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:41

Wow die staart man

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:47

germie schreef:
Ik zie een ruiter waar best het 1 en ander op aan te merken is, maar ze heeft ondanks de handen te breed een mooie stille hand. Het paard heeft een leuk baasje gekregen.

Ik zie een ruiter waar inderdaad qua rijden wat aan op te merken is, maar of het nu erg gepast is om daar over te gaan beginnen? lijkt me niet, deze vrouw heeft dit paard een super huis gegeven en het paard is sowieso vele vele vele malen gelukkiger geworden er erop vooruit gegaan. ik denk niet dat het nu nodig is om bij deze vrouw bij dit filmpje iets over haar rijden te gaan merken.

Erg mooi paard en fijn dat deze zo goed terecht is gekomen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:37

Wat een prachtige pony! Heerlijk koppie, zo gaaf om te zien dat ze een liefdevol tehuis heeft gevonden!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:57

Al is er op de ruiter het een en ander aan te merken, is er dat niet op ons allemaal. Wat in mijn ogen het belangrijkst is in deze situatie is dat het dier echt duidelijk erop vooruitgegaan is, en duidelijk beter in het vel zit. Toch bijna een sprookje.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:29

Wat heeft dit paard een geluk gehad!
Dit besie is lang genoeg heel mager geweest, denk dat hij die spekkies wel effe lekker vind. :+

Nee, zonder dollen, iets te dik, maar hij wordt goed verzorgd, dat is wel even anders geweest....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:12

germie schreef:
Dat paard heeft een dik achterbeen. Maar ja, als het daar geen last van heeft is het natuurlijk niet erg. Het paard is ook behoorlijk dik. Tja, in die landen houden ze van vette paarden. Er zou wel wat vlees vanaf mogen. Maar verder ziet het paard er goed uit.

Zo vreselijk veel te dik vind ik de pony niet, dat is ook het type :-)

De ruiter, op iedereen is rijtechnisch wel iets aan te merken. Maakt dat dan dat een dergelijke opvangpony bij de allerbeste ruiter van de wereld terecht moet komen? :))

Nu is de pony gewoon bij een leuke HTK ruiter gekomen zoals wij allemaal zijn :-)

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:22

Jolliegirl schreef:

Dat viel mij ook op helaas.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:27

Als ik zo het filmpje bekijk, zie ik hier een type paard wat je ook zo in Nederland tegen kan komen (kwa vetpercentage)..

nicollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:01

Gulpje schreef:
Jolliegirl schreef:

!

Dat moet je natuurlijk wel even in English typen, anders verstaat de dame uit het filmpje je natuurlijk niet :')

OT: leuk paard, mooi opgeknapt zeg! :j

Hahaha inderdaad...super fijn dat paard zoon nog een mooi leven heeft,,, Wel lekker bijdehand in het engels.. _/-\o_ ;)