Madeleine Witte-Vrees schat kansen voor Olympische Spelen in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Madeleine Witte-Vrees schat kansen voor Olympische Spelen in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 14:05

www.dehoefslag.nl / www.rabosport.tv

Madeleine Witte-Vrees is met haar Mac Rider Vontango (v. Contango) goed in vorm. De amazone uit Schijndel werd afgelopen weekeinde Nederlands Kampioene Zware Tour. De goede prestaties van de afgelopen tijd zijn ook bondscoach Sjef Janssen opgevallen. Daarom maakt Madeleine mogelijk kans op een teamplaats voor de Olympische Spelen.

Madeleine tegenover Rabosport.tv: “Dit was pas onze vierde Grand Prix samen en dan meteen kampioen worden is natuurlijk super. We zitten bij de laatste acht van de Olympische selectie en daarvan zijn Adeline Cornelissen en Anky van Grunsven waarschijnlijk al zeker van een teamplek. We gaan zien wie de overige twee plaatsen gaan vullen. Ik denk absoluut dat Vontango bij de wereldtop kan gaan horen, maar of dat er over twee maanden al uit komt of over een jaar. Dat durf ik nu nog niet te zeggen.”

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:05

nou wie weet, een frisse combinatie!

HRE

Re: Madeleine Witte-Vrees schat kansen voor Olympische Spelen in

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:07

Ik hoop voor haar dat ze er bij komt! :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:10

ik denk echter dat als Adelinde en Anky zeker zijn, dat we dan nog Edward en HP nog hebben, zal moelijk worden.
Al "gun" ik het haar op een of andere manier meer als Anky, of mag ik dat niet zeggen?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:14

Hoe kan Anky nou zeker zijn van een teamplek....Die heeft nog niet eens aan de kwalificatie voldaan.

Zou het wel leuk vinden als Madeleine en Vontango mee gaan, prachtpaard dat ongetwijfeld nog veel gaat groeien in zijn optredens.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:15

dat dacht ik nu ook al, maar Madeleine "zegt" het zelf....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:17

We zullen in ieder geval een hoop nieuwe combinaties voor NL in de ring zien in Londen. Alleen Adelinde heeft zich eigenlijk al bewezen voor het team; verder ligt alles open. Anky moet natuurlijk Upido nog uitbrengen, Edward weten we überhaupt niet welk paard hij mee zou willen nemen, Imke kan wellicht met Toots leuke dingen doen, Hans-Peter en Tango draaien ook nog niet heel lang op het hoogste niveau mee....ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:20

Tja, moeilijk, moeilijk! Ik zou persoonlijk erg graag Toots zien op de OS! En Rubin Cortes (als we het dan toch op onervaren paarden inzetten)?

Dat Anky zo zeker is van een plek eet ik zo net nog niet. Laat die eerst maar eens in de ring verschijnen.

Trouwens, mocht Madeleine mee gaan, laat ze dan wel betere kurmuziek meenemen a.u.b. :+ Maar Vontango is een erg leuk paard, en fijn dat hij een goede piaffe en passage heeft want daar schort het toch bij veel toppaarden aan!

Ik vind het eigenlijk we leuk, een fris jong team op de spelen!

Edit: Heb de kur van Madeleine nogmaals bekeken en moet wel zeggen dat ik toch vele malen déze combinatie naar de spelen zie gaan dat een HP met Tango / zijn nieuwe merrie...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-03-12 14:27, in het totaal 3 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:22

Ik denk dat alleen Adelinde op dit moment zeker is van een plek op de os, Anky moet toch echt de strijd met de rest aan.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:42

lijkt mij wat prematuur
beter eerst in een internationaal veld jezelf waarmaken

wel een dubbele gunfactor voor deze combinatie.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:48

Ja, absoluut een hoge gunfactor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:20

Toevallig gister nog over gehad. Ik ben erg benieuwd wie ze gaan selecteren. Ik gok eigenlijk stiekem dat Anky met good old Sali voor de dag komt en wacht met Upido.

Adelinde moet uiteraard mee.

Zelf ben ik groot fan van Imke en Toots, en die laatste plek. Ik zou het niet weten...het word een afweging in zulke minimale dingen waar men nu nog zelf weinig kan veranderen.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:31

We moeten ook Sander Marijnissen niet vergeten, die heeft het tijdens het EK vorig jaar goed gedaan en was als ik me goed herinner ook niet de ruiter met de laagste score.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:45

Als ze een mooie kur op muziek maakt denk ik dat ze best heel hoog kan scoren hoor. Vond nu de kur niet op muziek maar met muziek gereden.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:11

Ik ben benieuwt, ik zou het wel erg leuk vinden als zij er bij zou zijn, ze heeft een leuk paard en rijd goed. Maar ik moet zeggen dat ik ook zeker benieuwd ben naar de andere combinaties zoals edward gal met één van zijn paarden en bijvoorbeeld hans peter met die witte merrie en imke schellekens bartels met toots. Laat de beste naar de olympische spelen mogen! Ik denk dat het een behoorlijke strijd zal gaan worden, maar om nou meteen te suggeren dat Anky er zowizo bij zit, vindt ik persoonlijk een beetje raar. Ze heeft nog niet eens haar op wedstrijd laten zien..

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:41

Adelinde zeker! Misschien kunnen we er wel van uit gaan dat ze olympisch goud haalt. Verder denk ik imke met toots, die zal het ook goed doen.. Madeleine zeker, wat ze nu al in haar vierde GP laat zien, kan toch wel naar de 80% lijden!! Edward en Hans Peter zullen er denk ik niet bij zijn, want tango is te wisselvallig en dat geld ook voor de paarden van edward! Sjef die helpt anky hierbij, dus dat komt goed. Madeleine witte weet dit best goed en ziet alles, want ze traint bij anky!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:43

Happy heeft ook nog niet veel laten zien hoor, deze Madeleine met Vontango laten meer zien nu...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:30

Ik hoop het voor Madeleine! Het zou in elk geval onwijs verdiend zijn :j

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:01

Heeft anky met salinero niet automatisch een plek omdat ze de vorige keer goud won?

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:20

Fwest23 schreef:
Heeft anky met salinero niet automatisch een plek omdat ze de vorige keer goud won?

Grappenmaker :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:31

Waar het in het filmpje om gaat is de plaats in het Olympisch Kader, in het Olympisch jaar is het A-kader het Olympisch Kader.
Je moet daarvoor twee keer 67% internationaal scoren binnen een half jaar dacht ik zo uit m'n hoofd? Nationaal was het percentage dan wat hoger geloof ik.

Anky heeft het afgelopen jaar al twee keer internationaal boven de 67% gescoord, vandaar dat ze in dit filmpje genoemd.

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:32

Thomas schreef:
Fwest23 schreef:

Grappenmaker :')

Nee hoor, gewoon blond!

Twas gewoon een vraag hoor!

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:37

Ik zou het zeker geen gekke keus vinden als zij mee zou gaan naar Londen. Ze rijdt altijd zo safe (in alle klasses) en heeft hem gewoon echt heel goed aan het lopen.
Ik vind dat iedereen wel al heel voorbarig is met Toots als vaste waarde, die heeft echt nog bijna niks laten zien op GP niveau.. Dus dat is nog maar afwachten, hoe safe die is!

Overigens vond ik het in eerste instantie ook een gekke opmerking over dat Anky al een vaste plek heeft, maar aan de andere kant.... Madeleine komt natuurlijk wel vaak in Erp en weet misschien iets meer over hoe Upido gaat of wat de plannen zijn bij Anky, dan wij! Dus ze zal er vast een beter beeld over hebben...

Ben in ieder geval erg benieuwd wat het uiteindelijke team gaat worden.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:45

Janine1990 schreef:
Waar het in het filmpje om gaat is de plaats in het Olympisch Kader, in het Olympisch jaar is het A-kader het Olympisch Kader.
Je moet daarvoor twee keer 67% internationaal scoren binnen een half jaar dacht ik zo uit m'n hoofd? Nationaal was het percentage dan wat hoger geloof ik.

Anky heeft het afgelopen jaar al twee keer internationaal boven de 67% gescoord, vandaar dat ze in dit filmpje genoemd.

Ze moet nog wel met Upido aan de bak. Het wordt kort dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:24

Volgens mij heeft anky ook nog niet gezegd òf ze met upido of sali gaat.