Schröder en Van der Vleuten vijfde en zesde in Parijs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Schröder en Van der Vleuten vijfde en zesde in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 20:07

www.knhs.nl

De Grote Prijs van het prestigieuze Saut Hermes te Parijs werd een prooi voor de voor de Oekraïne rijdende Katharina Offel met Cathleen. In de barrage was de amazone iedereen de baas en verwees zij de Duitser Christian Ahlmann met Taloubet Z naar de tweede plaats. Het brons voor de Ier [***] Twomey. Offel verdiende met deze zege 66.000 euro.

In totaal wisten elf combinaties tot de barrage door te dringen. Ook Gerco Schröder had zich voor de barrage geplaatst, samen met Maikel van der Vleuten met de KWPN goedgekeurde hengst VDL Groep Verdi. In de barrage wisten beide Nederlandse ruiters foutloos te blijven, maar kwamen snelheid tekort om zich in de kop van het klassement te kunnen rijden. "Mijn paard is tien jaar en bevindt zich in een fase waarin we op dit niveau, 1.60 m., nog iets ervaring op moeten doen. Ik heb best wel getracht snel te rijden, maar California maakt grote en hoge sprongen en dat kost tijd. Dat moet ze nog iets beter leren, het lopen van een barrage", aldus Gerco Schroder.
Ook Rabo Talententeamlid Maikel van der Vleuten was zeer te spreken over het presteren van de KWPN goedgekeurde hengst Verdi. "Voor mij was deze zesde plek het maximaal haalbare. Er werd erg hard gereden en misschien had ik op één plek een iets kortere wending kunnen rijden, maar dat had nooit zoveel tijdwinst opgeleverd dat ik had kunnen winnen", aldus Van der Vleuten junior.
Jeroen Dubbeldam noteerde met BMC Utascha SFN twee springfouten in het basisparcours en eindigde als 30ste.

aslo

Re: Schröder en Van der Vleuten vijfde en zesde in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:24

Heb t gezien op eurosport, was spannend hoor. Offel reed een toprit.

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 07:16

Maikel en Gerco hebben als nog super gereden vind ik! Beetje tijdsverschil. Maar dit was echt een spannende finale, pfoe en vooral met Katherina met Catleen 28, wat een barrage! Verdiende 1e prijs ;)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:03