Gal presenteert Undercover als nieuwe Olympische troef

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Gal presenteert Undercover als nieuwe Olympische troef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 15:53

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Edward Gal
Foto: http://www.sjoert.com

Nadat alle ruiters hun eerste proef hadden gereden in het kader van het KNHS Indoorkampioenschap dressuur paarden Zware Tour, dat zondag in het KNHS centrum te Ermelo werd verreden, stuurde Edward Gal zijn nieuwe potentiële Olympische troef Undercover de dressuurbaan binnen. Vader van de elfjarige Undercover is Ferro, die onder Coby van Balen in 2000 zilver won met het Olympische dressuurteam in Sydney. "Ik wilde graag de kans hebben om met dit paard, dat ik nu twee maanden op stal heb, even voor publiek te rijden. Die kans bood de KNHS me en nu weet ik ook hoe hij op mij en mijn aanwijzingen reageert wanneer er publiek bij is", verklaarde Gal zijn binnenrijden.

De gitzwarte ruin toonde in de diverse onderdelen die deel uitmaken van de Grand Prix een enorme potentie. Zo werden piaffe en passage indrukwekkend goed uitgevoerd. Ook in galop toonde Undercover zijn kracht vanuit het achterbeen, terwijl in draf een uiterst expressief voorbeen werd getoond. Dat verleidde een bezoeker tot de opmerking: "We zien Totilas nu undercover aan het werk".
Die opmerking is verklaarbaar. Niet alleen beschikken beide paarden over de identieke zwarte kleur, ook zijn ze alle twee geen voorbeeld van een hoogbenig dressuurpaard. Daarnaast toont het expressieve gebruik van het voorbeen in draf van beide paarden grote overeenkomsten. In piaffe en passage weten beide eveneens met veel balans en afdruk indruk te maken.

"In deze dressuurbaan met publiek bleek dat we op de goede weg zijn. Nu thuis door oefenen en dan gaan we vanaf nu nadenken waar we voor het eerst van start gaan om aan de Olympische kwalificatie eis van 64% gaan voldoen. Ik merkte dat Undercover onderhuids last heeft van een lichte spanning, maar dat is goed onder controle te houden. Ook merk je dat dit paard nog iets aan kracht moet winnen. Zo pakte hij de uitgestrekte draf op de diagonaal tot halverwege heel goed aan, maar begint dan moeite te krijgen om het opwaartse beeld vast te houden. Aan de ontwikkeling van deze kracht gaan we hard werken", aldus Gal.

Voor Maarten van der Heijden, directeur topsport van de KNHS, was het een logische zaak om Edward Gal en Undercover te faciliteren dit proefrondje voor publiek te laten rijden. "Edward Gal is één van onze topruiters, die in Undercover een potentiële Olympische troef heeft. Als hij denkt dat het in de opleiding van dit paard past nu een wedstrijdring omzoomd door publiek binnen te rijden, dan kunnen we dat alleen maar positief ondersteunen", aldus Van der Heijden.

Langcara

Re: Gal presenteert Undercover als nieuwe Olympische troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:55

Nu heeft Ferro zijn vererving voor de dressuur bewezen in zijn nakomelingen, waar Undercover slechts een voorbeeld is.
Maar met Totilas is het nog afwachten. Hij is een tophengst onder het zadel. Maar geeft hij dat ook door? We zullen het zien over 5 jaar....

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:57

Ohh staat dit optreden ergens op film? Gaafff!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:00

Geweldig! Ben zo benieuwd naar beeldmateriaal!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:22

Zien! :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:23

Hoogbenig??

Ik heb het gezien, was niet heel erg onder de indruk. Hiermee is het olympisch goud nog lange niet in handen.

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:28

Janine1990 schreef:
Hoogbenig??

Ik heb het gezien, was niet heel erg onder de indruk. Hiermee is het olympisch goud nog lange niet in handen.

ook zijn ze alle twee geen voorbeeld van een hoogbenig dressuurpaard

dus er staat dat ze niet hoogbenig zijn ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:28

nee, juist niet hoogbenig staat er.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:29

Shari_Becker schreef:
Janine1990 schreef:
Hoogbenig??

ook zijn ze alle twee geen voorbeeld van een hoogbenig dressuurpaard

dus er staat dat ze niet hoogbenig zijn ;)

Pfffff, ik wil ook weer veeeeeeeeeeeel te snel, hihi. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:31

Janine1990 schreef:
Hoogbenig??

Jammer, zoals ik het lees mag je toch best wat verwachten, maar het viel jou dus tegen? Ik ben erg benieuwd!

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:33

Ben ook wel benieuwd naar een filmpje, leuk! :j

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:34

Ik was ook niet heel erg onder de indruk, een beetje 'zwaar' op de voorhand (vind ik als leek!) Ook vind ik hem nogal op Voice lijken op een of andere manier! Ik hoop dan eerder dat hij met Sisther de Jeu naar de OS gaat (als hij zich kwalificeert)
Laatst bijgewerkt door _Judith op 18-03-12 16:39, in het totaal 3 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:35

ooee wil beeldmateriaal :D Ben benieuwd, vond het een mooi paard om te zien, volgens mij niet echt super groot of wel? Tenminste toen Edward gal naast hem stond viel het opzich wel mee!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:37

Tegenvallen niet, maar onder de indruk ben ik niet.
Wat ik wel prettig vond was dat eindelijk dat voorbeen eens niet de tanden door de lip slaat. Maar verder vind ik het vooral model tank en niet heel bijzonder. Ik zit even te denken over een vergelijkbaar dier op dat niveau. Het doet wat zwaarmoedig aan.

Persoonlijk zie ik liever een Salinero.

Maar ik heb zelf gemerkt dat filmpjes ook wel eens gigantisch vertekenen, zo was ik nooit zo onder de indruk van Apache op de filmpjes, ik begreep niet hoe die 90% liep in de hengstencompetitie, totdat ik 'm live zag.

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:48

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:52

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:52

wat een rare verhoudingen heeft dat paard, het lijkt wel een tandem :?
klopt dat filmpje wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:53

Mooi dier, jammer van het vertekende beeld, paard lijkt nu ontzettend lang :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:53

spatter schreef:
klopt dat filmpje wel?

Dat is het beeldformaat van de camera. Net de indoorkampioenschappen gekeken en alle paarden zagen er zo uit :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:56

ik dacht al, korte pootjes oké, maar dit is wel heel erg :D

nog even en ik kan met mijn paint ook gewoon dressuur rijden, vinden ze dan helemaal niet gek meer want dan verwijs ik gewoon even naar de paarden van Gal :P
paint is 1.56

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:58

spatter schreef:
klopt dat filmpje wel?

:j

schrijnend slecht beeld en camerawerk...sorry moi kan dr echt niks aan doen
maar eh ut was gratis live streaming :+ we gaan de goede kant op met de knhs
dat dan weer wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:59

Komt door de camera :)

Bij het eerste paard dat ik zag op knhs.tv schrok ik ook al, paard was 4 meter lang, maar het ligt aan de camera.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:03

Ik zat ook al vreemd naar de verhoudingen van het paard te kijken := vind het dan wel een negatief vertekend beeld geven. :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:05

Het geeft inderdaad een negatief vertekend beeld, maar als ik dan kijk naar de beelden van Patrick van der Meer en Uzzo vanochtend, of Miciano van Marlies en nog een hoop meer, vind ik dit toch (vertekening meegenomen) een heuse tank.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:11

http://youtu.be/gDMDts6WE_k

Beetje vreemd beeld...net een worst op pootjes. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het achterbeen van Undercover beter vind dan Romanov. Undercover heeft meer kracht, takt en buiging in het achterbeen. Wel jammer vind ik dat hij wat oprichting en souplesse mist. De piaffe ziet er goed uit, wat toch vaak een zwak punt is bij de meeste paarden.
Laatst bijgewerkt door manubres op 18-03-12 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt