Wemmelse lesgever krijgt 4 jaar cel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Wemmelse lesgever krijgt 4 jaar cel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 12:43

www.belga.be / www.persinfo.eu / www.bokt.nl

Marc D., de 41-jarige trainer van een Wemmelse manège in België die zich jarenlang vergreep aan verschillende van zijn leerlingen, is vandaag veroordeeld tot een gevangenisstraf van 4 jaar, waarvan 3 jaar met uitstel en dus 1 jaar effectief. Verder mag hij in het kader van zijn beroep gedurende tien jaar niet meer in contact komen met minderjarigen. Ook moet hij een van de slachtoffers en haar ouders een schadevergoeding van 8.000 euro betalen. Geen van zijn slachtoffers was ouder dan 16 jaar. De man gaf de feiten toe en toonde zich op zijn proces zelfs opgelucht dat hij tegen de lamp was gelopen.

D. was trainer op de manège van zijn ouders en maakte van zijn positie misbruik om toenadering te zoeken tot jonge meisjes en te proberen seksuele betrekkingen met hen te hebben. Tussen 2000 en 2010 benaderde hij zo een zevental meisjes. Bij twee daarvan slaagde zijn opzet niet, maar vijf anderen lieten zich zo manipuleren dat ze uiteindelijk wel met de man naar bed gingen. Hij beloonde hen met privileges, zoals op het mooiste of beste paard mogen rijden, en cadeau's zoals dure rij-uitrusting.

Opmerkelijk is dat vier van die meisjes die feiten niet betreuren en het zelfs over een "relatie" hebben. Het vijfde meisje stapte in oktober 2010 echter naar de politie, waarop Marc D. werd aangehouden.

De man is intussen alweer een tijd op vrije voeten en is in therapie. Die therapie moet hij blijven volgen als hij wil vermijden dat hij de hele gevangenisstraf moet uitzitten.

Verwante artikelen:

[VN] Groot onderzoek naar seksueel misbruik op Vlaamse manege
[VN] Van verkrachting verdachte instructeur weer vrijgelaten
[VN] Instructeur manege Jochri in Wemmel voor de rechtbank

Biinkie

Re: Wemmelse lesgever krijgt 4 jaar cel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:33

gelukkig zit ie nu opgesloten!.. dat echt te boven bij mij!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:05

Biinkie schreef:

Lezen is ook een vak:
Sammie schreef:
De man is intussen alweer een tijd op vrije voeten en is in therapie

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:07

ongelofelijk wat een vieserik
en uhh biinkie hij loopt weer vrij rond hoor.

wat bezielt die man,
wat ik wel raar vind is dat 4 van de meisjes spreken/spraken over een relatie. >;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:55

Deze kerel deed het dus met belonen ipv dreigen , werkt blijkbaar beter en de meiden zijn daar gevoeliger voor. Hoeveel meiden van 14/15 zijn niet stiekum verliefd op de ski/tennis/sportleraar. Als er dan ook nog mooie beloftes en kado's aan te pas komen dan gaan er veel voor de bijl. Hiermee pleit ik die of andere volwassen die zoiets uithalen niet vrij, die moeten gewoon hun poten thuishouden.

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:06

Jemigg, wat een smeerlap! Belachelijk dat hij alweer vrij is, vind echt dat hij een grotere straf zou moeten krijgen! :( Dat die 4 meisjes spreken over een 'relatie' is echt bizar maar die andere 3 meisjes hebben misschien wel een trauma voor de rest van hun leven ook al wisten er 2 onderuit te komen dan nog wordt je denk ik wel 'schuw' voor mensen, echt verschrikkelijk! :(

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:18

Heleenzz2 schreef:
Jemigg, wat een smeerlap! Belachelijk dat hij alweer vrij is, vind echt dat hij een grotere straf zou moeten krijgen! :( Dat die 4 meisjes spreken over een 'relatie' is echt bizar maar die andere 3 meisjes hebben misschien wel een trauma voor de rest van hun leven ook al wisten er 2 onderuit te komen dan nog wordt je denk ik wel 'schuw' voor mensen, echt verschrikkelijk! :(

De 4 meiden die spreken van een relatie, kunnen net zo goed een trauma hebben helaas. Hoewel ze denken dat ze "de one" voor hem zijn, is het niet niks dat ze met een meerderjarige naar bed zijn geweest en gemanipuleerd zijn
Dat gaan ze vroeg of laat wel inzien en dan zijn ook zij beschadigd ben ik bang

Biinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:05

Eirikur schreef:
Biinkie schreef:

Lezen is ook een vak:
Sammie schreef:
De man is intussen alweer een tijd op vrije voeten en is in therapie

Iniedergeval gebeurt er wat mee en kan de beste man niet meer bij die kinderen komen :brr:
sorry hoor. _/-\o_

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 03:06

gipsyboy schreef:
wat ik wel raar vind is dat 4 van de meisjes spreken/spraken over een relatie. >;)

Raar in de gedachten van een "normaal mens": ja. Maar ik kan me enigszins een voorstelling maken van hoe die meisjes het als een relatie zouden kunnen zien.

Toevallig heb ik ook een paar dagen geleden een documentaire gezien waar een meisje werd ontvoerd, maar zijzelf zag dat niet zo blijkbaar. Want toen een detective haar vond, wilde ze niet mee, ze was zwanger en ze zei dat ze van die man hield en niet naar huis wilde.... (even kort verteld).

Er zijn mannen die het zó goed weten te brengen dat die meisjes hen gaan geloven en het als een echte diepgaande relatie zien, terwijl het pure ontvoering en brainwashing is. Heel onwijs ziek en triest, maar ik kan geloven dat die meisjes het zo ervaarden.

Oh edit: en dat hij alweer vrij is, kan ik serieus niet geloven. Om welke reden dan ook, dit soort mannen horen ergens opgesloten te zitten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 06:17

Wat is dit voor een ziek land dat een verkrachter nu alweer rond loopt? Bah! :r

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:24

Paarden en pony's. de beste manier om hordes jonge meisjes om je heen te verzamelen. En hij is niet de enige de dat ontdekt heeft. Ken er zo nog wel, helaas...

noaspassage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:10

4 jaar veel te kort en meer zeg ik er niet over...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:20

Dat vind ik er ook van noaspassage!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:30

echt vreselijk zeg..
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 21-03-12 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:48

wat vreselijk voor die meisjes !
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 21-03-12 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.