Cheltenham: Tina Cook wint verrassend de Derby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Cheltenham: Tina Cook wint verrassend de Derby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 20:15

http://www.bokt.nl

De eventingamazone Tina Cook heeft vandaag de liefdadigheidrace, de St. Patrick’s Day Derby gewonnen op het Britse Cheltenham racefestival. Het goede doel van dit jaar was het Britse Kankerfonds. Cook reed de rit op de schimmel Pascha Bere, die getraind is door Cooks broer Nick Gifford en in eigendom is van Mark Tracey. In totaal deden er twaalf combinaties mee.

Cook na afloop: “Dit is echt geweldig, een fantastische rit. Dit was compleet nieuw voor mij, maar ik zou zo weer kunnen!” Helemaal onbekend met de racesport is de familie van Cook niet, haar vader Josh Gifford is een bekende binnen de race wereld. Zo trainde hij onder meer Aldaniti die in 1981 de Grand National won.

“Ik had het geweldig gevonden als mijn vader hierbij was geweest. Ik ben mijn broer erg dankbaar dat hij Pascha Bere beschikbaar stelde. Even niet denken aan de Olympische Spelen vandaag. We hebben vandaag veel geld binnengehaald voor het goede doel. Ik vond het een geweldig dag en er was binnen het team een geweldige atmosfeer”, aldus Cook.

Het Cheltenham Festival is een jaarlijks steeplechase-evenement voor renpaarden. Het evenement vindt plaats op het Cheltenham Racecourse in Cheltenham, Gloucestershire, Groot-Brittannië. Morgen is de laatste dag van het festival, dat afgelopen dinsdag begon. Het festival eindigt met de belangrijkste race, de Gold Cup.

Bekijk hier de uitslag.