Outdoor Gelderland start duurzaamheidsprogramma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Outdoor Gelderland start duurzaamheidsprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 12:42

Persbericht Outdoor Gelderland / www.bokt.nl

Het hippische sportevenement Outdoor Gelderland (30 mei t/m 3 juni), dat jaarlijks gelijktijdig met Kasteelfair Middachten plaatsvindt op Landgoed Middachten in het Gelderse De Steeg, heeft zich sinds medio 2011 georiënteerd op mogelijkheden het evenement te verduurzamen. Die oriëntatie heeft geleid tot een nauwe samenwerking met Stichting kiEMT en Landgoed Middachten. De komende jaren zal het evenement concrete maatregelen doorvoeren om op de gebieden energie, water, afval en transport een duurzaam beleid te voeren.

Stichting kiEMT is een samenwerkingsverband van ruim 180 bedrijven en instellingen die zich bezighouden met energie- en milieutechnologie in met name Oost-Nederland. In een brainstormsessie onder leiding van Rob Nas van kiEMT is vorige week het startsein gegeven voor de verduurzaming van Outdoor Gelderland. Diverse aan kiEMT, Landgoed Middachten en Outdoor Gelderland verbonden partijen hebben op de vier thema’s ideeën aangedragen voor de vaak dure en milieu-onvriendelijke oplossingen die de evenementenbranche kenmerken. Directeur Chris van Dam was verrast over de uitkomst van de bijeenkomst op Kasteel Middachten: ‘Doelstelling was om out-of-the-box ideeën aan te dragen. Daar kwam echt van alles uit. Alternatieve energiebronnen, scheiden van afval bij de bron, recyclen van afval en aanwenden van afval als biomassa, het aanleggen van permanente faciliteiten voor water, elektriciteit, riolering, bodems en hekwerk. Een heleboel ideeën waarvan we de bruikbare de komende tijd gaan uitwerken.’

Op korte termijn zal Outdoor Gelderland het duurzaamheidsprogramma nader uitwerken en publiceren. Stapsgewijs zullen de verschillende maatregelen de komende jaren worden doorgevoerd. Concrete doelstellingen die al vast staan zijn enerzijds de ambitie om het meest duurzame topsportevenement van Nederland te worden, en anderzijds om Outdoor Gelderland CO2-neutraal te laten plaatsvinden.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:00

uiteindelijk ontkomt geen enkel bedrijf aan een duurzaamheidsprogramma!

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:12

Knakker schreef:
uiteindelijk ontkomt geen enkel bedrijf aan een duurzaamheidsprogramma!

ja precies, dit concours lijkt het meer om de publiciteit te doen.

PocoGaucha

Re: Outdoor Gelderland start duurzaamheidsprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:06

ik kreeg vanaf school een mail dat ze nog vrijwilligers zoeken, maar we krijgen er waarschijnlijk geen uren voor. misschien dat ik 1 of 2 dagen ga opbouwen als ik dan toegang kan krijgen op de wedstrijden.

over dit stukje, ik vraag me af hoe een internationaal paardenevenement ooit co2 neutraal kan zijn.