Paard overleeft tornado en belandt in de keuken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paard overleeft tornado en belandt in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 11:55

http://www.bokt.nl

Vorige week berichtte we al dat de tornado’s, die door meerdere Amerikaanse Staten raasden, voor diverse overleden paarden heeft gezorgd. Deze week blijkt dat één paard de tornado op een bijzondere wijze heeft overleefd. Een zesjarige Kentucky Mountain Horse belandde in de keuken van zijn eigenaren.

Tijdens de storm stond de ruin, die inmiddels is omgedoopt tot Twister, in de paddock. De tornado had het grootste gedeelte van het dak van het huis van de eigenaren verwoest. Twister is vervolgens vanuit de paddock door de tornado opgetild en in de keuken terecht gekomen, alwaar de eigenaren hem vonden.

Helemaal ongeschonden is Twister er niet vanaf gekomen. Hij heeft een diepe wond aan zijn achterbeen en meerdere oppervlakkige wonden. Twister staat op dit moment op een kliniek waar hij behandeld wordt. De kliniek heeft in totaal vijf paarden behandeld kort na de tornado’s. Vier paarden zijn voor verdere behandeling naar een andere kliniek vervoerd. De verwondingen lopen uiteen van oppervlakkige schaafwonden tot een oor dat er half af lag.

Kijk hier voor een filmpje over de kliniek

Verwant artikel
[VN] Meerdere paarden omgekomen bij Amerikaanse tornado's

Emita

Re: Paard overleeft tornado en belandt in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:57

hahah wat een stoer paard! het zou je maar gebeuren..

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:57

Sammie schreef:
Een zesjarige Kentucky Mountain Horse belandde in de keuken van zijn eigenaren.
:Y) Niet meteen the place to be voor een paard...

Nee, gelukkig hebben de paarden het overleefd! Maar wat ik niet snap is dat je met een tornado paarden zomaar in de paddock laat staan?! Nu ja, waar moeten ze anders, maar toch...

michellexgio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:02

Gelukkig heeft die het overleefd.
Maar toch zielig /3 /3

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:08

Ja joh, ik zou niet weten waar ik ze moest laten...

Wel geluk dat hij nog leeft!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:08

Ik denk dat dit 1 van de weinige paarden is die levend in een keuken terecht komt :=

Gelukkig heeft hij 't overleefd..!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:11

Shanelle schreef:
Sammie schreef:

Nee, gelukkig hebben de paarden het overleefd! Maar wat ik niet snap is dat je met een tornado paarden zomaar in de paddock laat staan?! Nu ja, waar moeten ze anders, maar toch...

ik denk dat ze buiten de grootste overlevingskans hebben als de tornado langskomt. Op stal hebben ze totaal geen ruimte om de tornado te ontwijken. In de paddock of weide hoop je er dan toch nog het beste van.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:17

Ik hoop dat het paard er helemaal bovenop komt! Een bijzonder verhaal zeg!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:24

LecyTinker schreef:
Shanelle schreef:
[quote="Samm

ik denk dat ze buiten de grootste overlevingskans hebben als de tornado langskomt. Op stal hebben ze totaal geen ruimte om de tornado te ontwijken. In de paddock of weide hoop je er dan toch nog het beste van.[/quote]

Ik zou mijn paard voorzien van mijn adresgegevens loslaten. De wei uit. Dieren weten vaak wel wat ze moeten doen bij natuurrampen. Of een schuilkelder met een schuine plank naar beneden en mijn popje veilig stellen;) in elk geval niet ophokken in een stal.

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:46

Haha wel een bijzonder verhaal met dat het overleeft heeft. Hopen dat hij snel opknapt. De eigenaren hebben ook raar staan te kijken om hem in de keuken tegen te komen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:13

jeetje wat een verhaal....

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:49

haha allemachting sta je effe raar te kijken.. eeeeeeer staat een paard in de gang uhh keuken :+

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:11

Bijzonder zeg, het was voor het paard echt even : I believe i can fly!
Ondanks dat hij er niet helemaal ongeschonden uitgekomen is, is het toch een wonder dat hij het overleefd heeft.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:42

Een tornado kan heel plotseling komen. Dus misschien haddn ze geen tijd om ze uit stal te halen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:33

Een tornade komt en gaat. Wat ik begrepen heb heb je meestal geen tijd behalve snel te vluchten naar je schuilbunker/kelder. paard moet je maar laten voor wat het is.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:48

Je zou bijna denken een broodje aap verhaal, een paard dat Twister (wervelwind *\o/* ) heet die in een tornado terecht komt.

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:02

juliomariner schreef:
Je zou bijna denken een broodje aap verhaal, een paard dat Twister (wervelwind *\o/* ) heet die in een tornado terecht komt.

Er staat ook dat hij is omgedoopt tot Twister, dus waarschijnlijk had hij voor de tornado een andere naam ;)

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:16

leazen is blijkbaar niet mijn sterkste kant

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:13

Merkwaardige landing,
als je dan toch in de keuken dropt, doe dat dan elders...

hoop dat het diertje genoeg te eten krijgt!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:23

Ik heb er een meegemaakt en geloof me, soms heb je echt geen idee of en waar zo'n tornado toe zal slaan. Zelfs als je er een aan ziet komen, valt niet altijd te zeggen welke kant zo'n ding opgaat. Doodeng. Je kan zelf nog in een auto stappen en proberen te maken dat je wegkomt, maar een paard....Lijkt em vreselijk die dan achter te moeten laten...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:29

In de VS gebeurt het ook wel dat mensen met een grote marker de gegevens van eigenaar/paard op het paard schrijven zodat ie na de tornado ellende weer kan worden teruggebracht bij eigenaar... ;) soort van label zeg maar
Buiten schijnen ze de meeste kans te hebben om zichzelf in veiligheid te brengen ook ivm instortingsgevaar van gebouwen/stallen en als ze daar dan vast zitten of staan dan kan dat veel gevaarlijker zijn nog dan buiten.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:24

Wij wonen in Kentucky en zoals hierboven, je weet soms echt niet waar de tornado ten eerste de grond raakt en ten tweede welke kant het dan opgaat. Maar geweld dat is het jakkie.

De meeste laten hun paarden los in het land, maar je moet je voorstellen dat het hier ook erg heuvelachtig en rotsachtig is, dus de kans dat je paard ergens naar beneden stort is ook nog aanwezig. En zoals in ons geval 17 paarden die stop je niet even in een schuilkelder. Vliegenmaskers op tegen eventueel rondvliegend puin en naam en adres in de staart of manen vlechten en bidden op een goede afloop.