Vrijwilligers Olympische Spelen vinden amper onderdak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Vrijwilligers Olympische Spelen vinden amper onderdak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 13:24

http://www.bokt.nl

De Olympische Spelen die deze zomer gehouden worden in Londen, Groot-Brittannië is voor een groot afhankelijk van meer dan 70.000 vrijwilligers. Vrijwilligers genoeg, maar een plaats voor deze vrijwilligers is een ander verhaal. De organisatie van de Olympische Spelen is vanaf het begin af aan duidelijk geweest. Een slaapplek zullen de vrijwilligers zelf moeten vinden en ook zelf moeten betalen. Dat blijkt nu erg lastig te zijn. De prijzen zijn hoog en de meeste campings, herbergen en andere slaapplekken zitten al vol.

Eén vrijwilligster tijdens de paardenwedstrijden meldt tegen Horseandhound dat het vinden van een slaapplek voor deze groep het meest acuut is. De vrijwilligers die de volle twee weken aanwezig zijn, zijn veel kosten kwijt aan onder meer een slaapplek, maar ook aan vervoer, eten en het drinken. “Maar”, zegt ze, “dit is een kans die je maar één keer krijgt, ik probeer dus maar zo min mogelijk aan de kosten te denken.” Verder waren de werktijden vrij laat bekend. Zo heeft één vrijwilliger uit voorzorg 17 nachten geboekt op een camping.

Horseandhound biedt op hun website de mogelijkheid dat vrijwilligers die nog een plekje zoeken en mensen die nog een slaapplek over hebben in contact kunnen komen met elkaar.

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:01

Wat jammer dat men dan wel van de (gratis!?) diensten van de vrijwilligers gebruik wil maken, maar geen terrein beschikbaar stelt waar ze op kunnen overnachten... Dat lijkt me wel het minste dat een organisatie zou moeten regelen. Eten en drinken, ala...

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:05

Dat ze het zelf moeten betalen, ala. Maar had dan als organisatie gezorgd dat een aantal hotels/campings beschikbaar zouden zijn voor de vrijwilligers. Want dit is toch wel een beetje misbruik maken van mensen. :n

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:06

Wow de vrijwilligers moeten er wel heel wat voor over hebben..

ZickZack

Re: Vrijwilligers Olympische Spelen vinden amper onderdak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:15

Dat is dus ook de reden waarom ik het niet door gezet heb. Leek me echt fantastisch maar al die kosten die je als vrijwilleger er voor moet maken.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:25

Ik had me ook opgeven, kon 2 jaar geleden.
Elke x netjes alles ingevuld waarom ze vroegen.
Uiteindelijk nooit meer wat van gehoord. Jammer.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:53

Zo, dat vind ik niet netjes :\ ben ook vaak vrijwilliger op evenementen, maar als ik zo behandeld zou worden, op welk evenement dan ook, zou ik zeggen ajuus en je bekijkt het maar. OOK voor de olympische spelen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:48

Helemaal gelijk Roane, ik vind dit wel schandalig. Dat een evenement als dit niet kan bestaan zonder vrijwilligers dat snap ik maar dan mag je wel wat beter voor ze zorgen :-)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:08

Wat ontzettend slecht wordt er met de vrijwilligers om gegaan daar zeg, ook al krijg je deze kans maar 1 keer...In nog geen honderd duizend jaar.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:40

Wat een lekkere organisatie :S ik vind dat heel slecht, als je zoveel mensen moet huisvesten zorg dan op z'n minst als organisatie zelf voor mogelijkheden, je kunt tenslotte voorspellen dat alles al ruim van tevoren vol komt te zitten...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:16

Er is een bokker die toch als vrijwilliger er heen gaat?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:28

Wat schandalig :o. Sorry maar ik vind het zelf al wat ver gaan dat een vrijwilliger zelf voor onderdak moet zorgen. Hallo ze hebben gratis werkers daar hoort juist heel goed voor gezorgt te worden. Vind het echt te gek voor woorden :n. Ik zeg niet een luxe hotelkamer maar bij wijze een terrein waar alleen gekampeerd kan worden door vrijwilligers ofzo.. Nee vind dit niet kunnen :n.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:15

Ik had gezegd ben benieuwd hoe jullie het regelen zonder vrijwilligers! Heel veel succes
jammer dat het zo gaat

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:17

Nou dit vind ik belachelijk. Vinden ze mensen die gratis voor ze werken, moeten die veel kosten maken voor onderdak.
Ben benieuwd hoe de olympische spelen het wil gaan doen zonder vrijwilligers :Y)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:20

Mee eens, volkomen idioot. Ze worden er schatje schatje rijk van maar een overnachtig of een hap eten regelen voor mensen die zich voor die club uit de naad werken is er niet bij, genant gedoe!