Matthias Alexander Rath gelooft in medaille.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NatassJa

Matthias Alexander Rath gelooft in medaille.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 01:23

Bron: http://www.dehoefslag.nl/2012/03/matthi ... len-video/

Matthias Alexander Rath is optimistisch over zijn deelname aan de Olympische Spelen in Londen. “Het gaat allemaal erg goed tussen mij en Totilas. We hebben de afgelopen tijd heel productief getraind. Het is nu het doel om in het Duitse team te komen en natuurlijk in vorm te blijven. De hengstenshow in Vechta ging niet goed, maar we weten waar dat aan gelegen heeft. Totilas is een paard met erg veel energie en we waren nog maar drie weken aan het trainen. Gelukkig heeft een hengstenshow geen waarde voor de sportresultaten. Het had niets te doen met een dressuurproef,” aldus Rath in een documentaire van televisienetwerk NDR.

Ook vader en trainer Klaus-Martin Rath is optimistisch: “Ik geloof dat Totilas en Matthias het afgelopen jaar erg vooruit zijn gegaan en we terecht hoop hebben op goede resultaten in Londen. Wanneer Totilas goed loopt onder Matthias is iedere medaillekleur mogelijk.”

Bondscoach Holger Schmezer beaamt de woorden van Klaus-Martin Rath: “Tijdens onze kadertraining was het een totaal ander paard. Hoe het gegaan is tijdens de hengstenshow in Vechta interesseert mij verder niet. Op dit moment kan er wat betreft het Duitse team nog van alles gebeuren en het belangrijkste is dat de combinatie fit blijft.”

Op deze site nog een "docu": http://www.ndr.de/sport/pferdesport/totilas225.html

Appelmoes_11

Re: Matthias Alexander Rath gelooft in medaille.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 01:31

"Steigerung ist erkennbar"

Whaha, mijn Duits is niet zo denderend op dit soort tijdstippen en ik dacht even dat ze Totilas eindelijk netjes hadden leren steigeren :=

Mooi voor ze dat het zo goed gaat! Ik wil niet meteen weer een hele discussie aanwakkeren, maar ik ben het zelf meer eens met de rijstijl van MAR dan die van Edward... het belangrijkste is natuurlijk wat Totilas ervan vindt. :j

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 02:49

Mmm ben benieuwd :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:23

Dat is mooi dat hij er vertrouwen in heeft. Zou niet goed als hij het niet meer zag zitten natuurlijk.
Je moet er altijd in blijven geloven, anders kan je beter stoppen.
Laten we hopen dat hij eindelijk de klik met Totilas heeft gevonden, dat zou fijn zijn voor het paard en ook voor hem.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:27

oehhh zouden ze de concurrentie zand in de ogen willen hebben strooien met het optreden in Vechta? :Y)

een teammedaille is in ieder geval haalbaar, voor een individuele medialle zullen ze hard aan de bak moeten gezien de concurrentie van onze adelinde en bijvoorbeeld de engelsen, maar hoop doet leven! ik hoop in ieder geval in Londen weer iets van de oude Totilas te zien. :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:29

Eerst zien dan geloven, maar fijn dat hij het vertrouwen heeft :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:38

''Wanneer Totilas goed loopt onder Matthias is iedere medaillekleur mogelijk''

Is het niet: ''Wanneer Matthias goed rijdt is elke medaillekleur mogelijk?'' :+
Totilas heeft allang bewezen wat hij kan, nu Matthias nog.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:40

"Wanneer Totilas goed loopt onder Matthias is iedere medaillekleur mogelijk"

Ik moet hier stiekem wel een beetje om lachen, dit geeft de situatie wel goed weer. ALS Totilas goed loopt, tsja die jongen moet hem gewoon goed rijden natuurlijk! Zou leuk zijn als ze wat betere resultaten gaan boeken dit jaar :)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:41

Oh komisch, hetzelfde als hierboven :)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:59

Jeanneee_ schreef:

Ik moet hier stiekem wel een beetje om lachen, dit geeft de situatie wel goed weer. ALS Totilas goed loopt, tsja die jongen moet hem gewoon goed rijden natuurlijk! Zou leuk zijn als ze wat betere resultaten gaan boeken dit jaar :)

Haha dat dacht ik ook al.

Tja als mijn paard goed loopt dan is een prijs ook mogelijk :+

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 13:10

Regallie schreef:
Jeanneee_ schreef:

Haha dat dacht ik ook al.

Tja als mijn paard goed loopt dan is een prijs ook mogelijk :+

Hier dacht ik ook al aan haha.

Ben benieuwd wat het gaat worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:13

Knap dat hij ondanks alle kritieken zo positief blijft!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:17

Ik snap niet dat ze elke keer de media opzoeken. Ga gewoon naar wedstrijd en kijk hoe het gaat. Van te voren allerlei dingen zeggen in de media schiet je niets mee op, hoogstens dat je een bepaalde verwachting schept.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:20

Ik denk dat de media hem opzoekt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:23

The_Stig schreef:
Ik snap niet dat ze elke keer de media opzoeken. Ga gewoon naar wedstrijd en kijk hoe het gaat. Van te voren allerlei dingen zeggen in de media schiet je niets mee op, hoogstens dat je een bepaalde verwachting schept.

De media zoekt hun op. En niets zeggen is ook geen optie.. Ik zie de koppen al verschijnen op de bokt voorpagina "Rath zwijgt over trainingen met totilas", "mogelijk toch verkoop totilas? de rath zwijgen over training", "Rath geen vertrouwen meer in totilas?"

Dus dat lijkt mij ook geen optie..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:33

Maar ... hebben ze zich al wel geplaatst voor OS dan?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:33

Ik vind ook dat ze het 'raar' zeggen, 'als Totilas goed loopt'. Dat beest kan monsterlijk lopen, het lijkt me inderdaad meer 'Als Matthias goed rijdt.'
Achja, laat ze nog maar ff lekker door dromen die Duitsers.. De klap komt vanzelf als de score van Carl en Adelinde bekent worden.
Laatst bijgewerkt door Coby op 14-03-12 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op spambericht verwijderd.

twist12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:57

Joolien schreef:
Knap dat hij ondanks alle kritieken zo positief blijft!

+:)+ :j Helemaal mee eens. Het is niet niks al die kritiek die hij over zich heen heeft gekregen. :n
Ik hoop dat het dit jaar een beter jaar voor hun word. :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:00

Suzanne F. schreef:
Dat is mooi dat hij er vertrouwen in heeft. Zou niet goed als hij het niet meer zag zitten natuurlijk.
Je moet er altijd in blijven geloven, anders kan je beter stoppen.
Laten we hopen dat hij eindelijk de klik met Totilas heeft gevonden, dat zou fijn zijn voor het paard en ook voor hem.

Helemaal mee eens. Gun het de combi van harte. Zeker ook na al het commentaar dat er op MAR is geweest.

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:33

Aranel schreef:
Ik vind ook dat ze het 'raar' zeggen, 'als Totilas goed loopt'. Dat beest kan monsterlijk lopen, het lijkt me inderdaad meer 'Als Matthias goed rijdt.'
Achja, laat ze nog maar ff lekker door dromen die Duitsers.. De klap komt vanzelf als de score van Carl en Adelinde bekent worden.

ja vond ik ook al raar.

mmh.. ik ben heel benieuwt al verwacht ik niet veel :+