Proces-verbaal voor slecht verzorgen van pony

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vjseegers

Berichten: 237
Geregistreerd: 19-09-10
Woonplaats: Bollenstreek

Proces-verbaal voor slecht verzorgen van pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 14:22

www.dierenbescherming.nl


Tegen een 66-jarige eigenaar van een pony, 54 konijnen, drie honden en 32 kippen uit Hillegom wordt proces-verbaal opgemaakt, omdat hij zijn dieren niet goed verzorgde. Tijdens een gezamenlijke controle met de dierenpolitie Hollands Midden is de pony door de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) weggehaald.

De Shetlandpony was sterk vermagerd en werd gehouden in een donkere, vervuilde stal. De stal lag vol met zwarte aarde, vermengd met mest. Ook aan de pony zaten aarde en mest. De pony is in opdracht van Dienst Regelingen van het ministerie van EL&I in bewaring genomen. Het dier wordt opgevangen en verzorgd op kosten van de eigenaar.

De honden zaten in donkere kennels en de konijnen zaten in hun eigen mest in hokken zonder bodembedekking. De conditie van de dieren was normaal. De eigenaar is door de LID opgedragen om de huisvesting op korte termijn in orde te maken. Dit zal worden gecontroleerd.






-------eigen mening ts-----

Afgelopen woensdag is bij ons in Hillegom een geval van dierenverwaarlozing eindelijk aangepakt.
Iemand bleek in een achteraf stukje land 54 konijnen, 3 honden, 32 kippen en 1 shetland pony verwaarloosd te hebben :( .
De Shetland pony was sterk vermagerd en werd gehouden in een donkere, vervuilde stal. De stal lag vol met zwarte aarde, vermengd met mest. Ook aan de pony zaten aarde en mest. De pony is in opdracht van Dienst Regelingen van het ministerie van EL&I in bewaring genomen. Het dier wordt opgevangen en verzorgd op kosten van de eigenaar. De overige dieren zijn daar gebleven, hij moet zorgen dat de boel op orde komt....nou ik kan het resultaat voorspellen.....
Ondanks dat omwonenden in de afgelopen 3 jaar herhaaldelijk melding gedaan hebben bij de gemeente is er tot afgelopen woensdag niets aan gedaan.
De persoon die dit "beheerde" staat te boek als zeer a-sociaal en agressief, afgelopen woensdag moest de politie dan ook met 2 teams aanwezig zijn om de LID haar werk te laten doen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 12-03-12 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast naar de regels dwz. enkel niet enkel link plaatsen/ eigen mening op ON is niet nodig.

NiKip

Berichten: 3369
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Re: En weer een geval dierenverwaarlozing....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:35

Mijn god! Wat ziet die er uit zeg :n
Ik wil niet weten hoe al die andere dieren er wel niet uitzien...

Zouden ze de dieren nog kunnen opknappen denk je? Of zal het een verloren zaak zijn?

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: En weer een geval dierenverwaarlozing....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:45

Mijn god, 't arme dier... :(

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: En weer een geval dierenverwaarlozing....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:46

Verschrikkelijk, echt waar :(

Cchanny

Berichten: 8844
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:47

Dat die nog stond :=
Jammer dat het drie heb moeten duren voordat ze er wat aan deden :=
Laatst bijgewerkt door Cchanny op 11-03-12 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:47

Arme beestjes :(:)
Ik begrijp niet waarom ze enkel de pony hebben mee genomen, kan me moeilijk voorstellen dat de andere dieren er veel beter aan toe zijn?

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:48

Wow, die is idd wel heel erg verwaarloosd :\

Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Re: En weer een geval dierenverwaarlozing....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:49

ah gadver die pony ;(

avanti67
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:55

Hallo. Ik ben nieuw hier en wist niet hoe snel een nieuw item aan te maken. Zondag 4 maart werd er bij RechtGezet aandacht besteed aan paardenverwaarlozing in Weert waarbij het paard Pafos in beslag werd genomen en ondergebracht werd bij de paardenopvang in Amsterdam. Gelukkig voor hem maar in de stal waar hij werd gevonden staan nu nog 7 paarden (4 grote paarden, 2 pony's en 1 veulen). In het programma werd als zodanig aangegeven als waren de paarden nu onder toezicht van de dierenpolitie en dat alles goed is met ze. N.a.v de uitzending ben ik samen met nog iemand gaan kijken en de situatie is ronduit bedroevend. Gedurende de gehele week hebben de paarden nauwelijks iets te eten gekregen. De paarden zijn mager, de dekens zijn uitermate smerig, het drinkwater in de bakken zit vol uitwerpselen, de luchtvochtigheid in de stal is extreem hoog, hout van de constructie van de stal is helemaal afgevreten en daarnaast zijn de paarden ongedurig en gestressed. Wij hebben van een andere paardenhouder vernomen dat de eigenaresse geen inkomsten heeft, een slechte naam heeft in de paardenwereld, rekeningen niet betaald en op grond daarvan bij leveranciers van voer bijna nergens meer terecht kan. Er ligt weliswaar wat hooi (2 pakken) en stro (4 pakken) maar die liggen daar gewoon voor de sier. Bovendien lijken mij 2 pakken hooi voor maar liefst 7 paarden erg weinig. Inmiddels hebben wij weliswaar de dierenpolitie, een wijkagent en een raadslid hiervan op de hoogte gesteld maar vooral de dierenpolitie als ook de wijkagent schepen ons met zoethoudertjes af. Vanmiddag werd ons verteld dat de laatste inspectie op 16 februari heeft plaatsgevonden terwijl het nu inmiddels 11 maart is!! Aangezien ik verder niet meer weet hoe het verder moet heb ik dit bericht hier geplaatst in de hoop dat jullie eventueel een advies hebben hoe we verder kunnen handelen. De paarden moeten daar weg en een goed onderkomen krijgen waar ze ook voldoende gevoed en verzorgd worden.

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:02

foto's maken en naar de dierenbescherming sturen met het adres van de stal erbij.

avanti67
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-03-12

Re: En weer een geval dierenverwaarlozing....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:37

Heb ik vanmiddag ook al gedaan terwijl ik in de tussentijd al een raadslid heb aangeschreven en tevens foto's heb doorgestuurd. De gemeentelijke politie schuilt zich achter allerlei regeltjes en doet het gewoon af als ging het goed met de paarden. Nou niet dus.

123nina321

Berichten: 12
Geregistreerd: 10-12-11

Re: En weer een geval dierenverwaarlozing....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:08

ik snap echt niets van de mensen die dieren dat aandoen hoe krijg je dat in je hoofd?!

vjseegers

Berichten: 237
Geregistreerd: 19-09-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: En weer een geval dierenverwaarlozing....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 22:41

@NiKip, ik weet 't niet, volgens het artikel was de conditie van die dieren "normaal". Maar ik ben bang dat er van die controle weinig terecht gaat komen omdat deze persoon erg agressief is.
@cchanny: veel mensen zijn bang voor deze persoon. Hij bedreigd gewoon iedereen. Vandaar denk ik.